Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Han har mobil tlf som han kan både ringe og besvare samtaler med , og skrive/lese SMS . Han vil da være hjemme alene 1-2 timer 1 gang i uken mellom kl 14-16 . Noen ganger 1 time , andre ganger 2 timer. Han føler seg helt komfortabel med dette selv og syns det er bare gøy. Har mange naboer han kan gå til dersom det skulle være noe. Hva syns mammapolitiet om dette ? Anonymous poster hash: 8e2ae...7e5
Løvetanner Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Jeg er ikke mammapoliti, men jeg ville ikke latt min 1.klassing være alene så lenge på regelmessig basis. Men jeg er litt hønemor
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Du må spørre fremmede om dette er ok? Du kjenner vel barnet ditt best? Min 6 åring liker ikke å være alene hjemme. Det er helt ok. Anonymous poster hash: ba7e4...e73
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 Jeg er ikke mammapoliti, men jeg ville ikke latt min 1.klassing være alene så lenge på regelmessig basis. Men jeg er litt hønemor Jeg ville betalt en barnevakt. Anonymous poster hash: aa4bb...23d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 SFO! Anonymous poster hash: 8624e...1e6
Anniedoug Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 Kommer an på barnet. Sønnen min - ja. Datteren min - nei
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 Min 1.klassing kan være alene 1-2timer, men jeg hadde ikke latt han være det fast hver uke. Anonymous poster hash: f8020...8c2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 Datteren vår begynte nå i høst å være alene hjemme i 1time før vi kom hjem fra jobb, to dager er hun 15min alene, en dag 1time. Hun har mobil og synes selv det er helt greit. Hun er veldig selvstendig og moden for alderen. Hun går i 2.klasse. Anonymous poster hash: 3eaad...d1b
TinaK 1990 Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 Min 6 åring kan ikke være alene, men han tør heller ikke. Men han gjør så mye rart, litt vel kreativ sjel. Storebroren er en helt annen type, gjør "aldri" noe galt. Men uansett, jeg synes ikke 1 klassing skal komme hjem til tomt hus.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #10 Skrevet 19. februar 2017 Kommer an på barnet det. Den eldste jenta mi har vært alene hjemme ca.2 timer hver dag fra siste halvdel i 1. klasse. Dette er noe hun har valgt selv fremfor SFO. Har en jente til som går i 1.klasse nå. Hun kan ikke være alene hjemme. Ikke har hun lyst heller. Anonymous poster hash: f0fc9...6b8
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #11 Skrevet 19. februar 2017 Er det ikke bedre å spandere SFO på barnet? Mye som kan skje på de 2 timene. Heller være gnien på andre utgifter😉 Anonymous poster hash: 2de18...9aa
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #12 Skrevet 19. februar 2017 Nei. Dattera mi går også i første klasse. Hadde noe skjedd, hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Mest sannsynligvis går det fint, men i tilfelle det ikke gjorde det. Barn sier ofte de skal gjøre som vi sier, men så får de lyst til noe annet og gjør det. .... Anonymous poster hash: ce5db...dac
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #13 Skrevet 19. februar 2017 Helt ok så lenge ungen vil det selv og du vet du kan stole på ham. Jenta mi foretrakk ofte å gå hjem rett fra skolen istedet for SFO da hun gikk i første. Anonymous poster hash: 1a6de...62a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #14 Skrevet 19. februar 2017 Hadde gått fint til her. Han hadde bare kost seg i sofaen med tv og nettbrett. Anonymous poster hash: 83078...fe9
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #16 Skrevet 19. februar 2017 Jeg sier nei. Kanskje fordi min førsteklassing ikke hadde fått lov. Syns det er for tidlig. Anonymous poster hash: 67889...005
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #17 Skrevet 20. februar 2017 Min 6åring kan fint være alene hjemme 1time eller 2. Hun har vært det flere ganger og det har gått veldig bra. Anonymous poster hash: 31fc5...799
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #18 Skrevet 20. februar 2017 Takk for alle innspill. Interessant å se meningene deres. Det er veldig forskjell på 7 åringer. Min er veldig ansvarlig og selvstendig. Han kommer bare til å sitte å se på TV og spille nettbrett , eller leke med lego. Han går forresten i SFO også , men på mandager så må han bli der til rundt 1630 og det syns han er lenge og kjedelig, derfor ønsker han selv å helle være hjemme alene. Da går han altså hjem etter skolen og er hjemme alene en times tid eller to. Han klarer d helt fint. Men d skal sies at jeg vet om mange 7 åringer som aldri hadde turt , og ei heller vært modne nok. Hi Anonymous poster hash: 8e2ae...7e5
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #19 Skrevet 20. februar 2017 Takk for alle innspill. Interessant å se meningene deres. Det er veldig forskjell på 7 åringer. Min er veldig ansvarlig og selvstendig. Han kommer bare til å sitte å se på TV og spille nettbrett , eller leke med lego. Han går forresten i SFO også , men på mandager så må han bli der til rundt 1630 og det syns han er lenge og kjedelig, derfor ønsker han selv å helle være hjemme alene. Da går han altså hjem etter skolen og er hjemme alene en times tid eller to. Han klarer d helt fint. Men d skal sies at jeg vet om mange 7 åringer som aldri hadde turt , og ei heller vært modne nok. Hi Anonymous poster hash: 8e2ae...7e5 Min datter kan gå hjem fra SFO og være 1-2 timer alene hjemme eller være alene hjemme i noen timer om ettermiddagen om jeg må ut på jobb igjen. Hun finner heller ikke på noe tull. Og viktigst av alt: Hun vet hva hun skal gjøre om det begynner å brenne og at hun kan gå til naboene om det skulle være noe. Så lenge både du og barnet er trygg i situasjonen mener jeg at det ikke er dumt å forsøke. Blir det krøll, tull eller at barnet ikke liker dette så går dere bare tilbake til slik det var før Anonymous poster hash: 31fc5...799
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #20 Skrevet 20. februar 2017 Takk for alle innspill. Interessant å se meningene deres. Det er veldig forskjell på 7 åringer. Min er veldig ansvarlig og selvstendig. Han kommer bare til å sitte å se på TV og spille nettbrett , eller leke med lego. Han går forresten i SFO også , men på mandager så må han bli der til rundt 1630 og det syns han er lenge og kjedelig, derfor ønsker han selv å helle være hjemme alene. Da går han altså hjem etter skolen og er hjemme alene en times tid eller to. Han klarer d helt fint. Men d skal sies at jeg vet om mange 7 åringer som aldri hadde turt , og ei heller vært modne nok. Hi Anonymous poster hash: 8e2ae...7e5 Hvorfor må han være på sfo til 16.30, mens han han gå hjem gå hjem å være alene kun 1-2 timer? Anonymous poster hash: ba7e4...e73
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #21 Skrevet 20. februar 2017 Minste her fikk lov å gå hjem selv noen ganger i slutten av første klasse, hun hadde sfo, men av og til avtalte vi at hun gikk hjem i stedet. Da gikk hun ca 2 km og var alene en times tid før jeg kom hjem fra jobb. Vi bodde da i en annen retning en resten av klassen hennes, så hun gikk alene. Jeg tror jeg er veldig rolig av meg, og gir barna lov til mye på egen hånd. De er nå en del større enn første klasse og er ganske selvstendige Anonymous poster hash: 896c9...a9b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #22 Skrevet 20. februar 2017 Hvorfor må han være på sfo til 16.30, mens han han gå hjem gå hjem å være alene kun 1-2 timer? Anonymous poster hash: ba7e4...e73 Det har med hvordan min manns turnus er og min egen, gidder virkelig ikke gå inn på hele jobb turnusen vår her.. Det er slik det blir. Ferdig med den saken hi Anonymous poster hash: 8e2ae...7e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå