Gå til innhold

Du som har Add


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dine symptomer før evt medisinering?

Og hvordan har du det nå?

Hvordan landet du på den diagnose?

 

Takk for hjelpen:)

 

 

 

Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symtomene ble veldig tydlig nå som jeg er elev på videregående.

Jeg kommer ikke i gang om ikke læreren kommer bort å hjelper meg med å begynne,jeg er veldig ukonsentrert og har lærevansker,jeg mangler impulskontroll,jeg har sinneproblemer,jeg er veldig glemsk,kommer ofte for sent,har er veldig uoganisert på skolen og hjemme,blir lett distrahert,blir lett opprørt av kritikk,vanskelig med å fullføre ting,har søvnproblemer,har dårlig selvtillit og har vanskeligheter med å ta beslutninger. 

 

Etter jeg har begynt med Ritalin så er det som en ny verden! Jeg gjør det mye bedre på skolen og klarer faktisk å konsentrere meg! Jeg er blitt mye flinkere til å tenke over konsekvensene før jeg gjør ting.

 

Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg rett og slett bare er dum,at det er derfor jeg har vært så dårlig på skolen å sånt.

Men har en vennine som har ADD å hun var ganske så sikker på at jeg også hadde ADD så jeg kontaktet legen for å bli henvist videre.

Utredningen førte til at jeg også fikk ADD diagnosen.



Anonymous poster hash: 58709...ecd
Skrevet

Var visst ikke så mange her med den diagnosen :P



Anonymous poster hash: 58709...ecd
Skrevet

 

Symtomene ble veldig tydlig nå som jeg er elev på videregående.

Jeg kommer ikke i gang om ikke læreren kommer bort å hjelper meg med å begynne,jeg er veldig ukonsentrert og har lærevansker,jeg mangler impulskontroll,jeg har sinneproblemer,jeg er veldig glemsk,kommer ofte for sent,har er veldig uoganisert på skolen og hjemme,blir lett distrahert,blir lett opprørt av kritikk,vanskelig med å fullføre ting,har søvnproblemer,har dårlig selvtillit og har vanskeligheter med å ta beslutninger.

 

Etter jeg har begynt med Ritalin så er det som en ny verden! Jeg gjør det mye bedre på skolen og klarer faktisk å konsentrere meg! Jeg er blitt mye flinkere til å tenke over konsekvensene før jeg gjør ting.

 

Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg rett og slett bare er dum,at det er derfor jeg har vært så dårlig på skolen å sånt.

Men har en vennine som har ADD å hun var ganske så sikker på at jeg også hadde ADD så jeg kontaktet legen for å bli henvist videre.

Utredningen førte til at jeg også fikk ADD diagnosen.

 

Anonymous poster hash: 58709...ecd

Takk for svar:)! Er det sånn at de som evt tar ritalin og ikke har add blir gira og får en slags rus,mens de som derimot har behov for ritalin blir roligere?

Jeg er under utredning, er 31 år (!) Og har alltid følt at jeg er dum og ikke får med meg noe. Pluss mye annet altså.. men det kunne falt en del ting på plass har jeg skjønt nå.

 

Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5

Skrevet

Takk for svar:)! Er det sånn at de som evt tar ritalin og ikke har add blir gira og får en slags rus,mens de som derimot har behov for ritalin blir roligere?

Jeg er under utredning, er 31 år (!) Og har alltid følt at jeg er dum og ikke får med meg noe. Pluss mye annet altså.. men det kunne falt en del ting på plass har jeg skjønt nå.

 

Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5

Det er hvertfall det jeg har hørt.

Jeg fikk diagnosen som 30 åring å er innerst inne litt bitter på at ingen fanget opp tidligere at det kunne være noe annet enn at jeg bare var dum.

 

Anonymous poster hash: 58709...ecd

Skrevet

Takk for svar:)! Er det sånn at de som evt tar ritalin og ikke har add blir gira og får en slags rus,mens de som derimot har behov for ritalin blir roligere?

Jeg er under utredning, er 31 år (!) Og har alltid følt at jeg er dum og ikke får med meg noe. Pluss mye annet altså.. men det kunne falt en del ting på plass har jeg skjønt nå.

 

Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5

Min sønn har add og han blir hvertfall ikke ruset. Han er også veldig "lat" så han får litt ekstra energi med Ritalin som hjelper f eks på at han kan gjøre lekser osv.

 

Folk som eks studerer kjøper jo Ritalin for å holde ut, lese hele natten osv så tror nok det gjør folk uten en diagnose mer utholdende og gira ja😊

 

 

Anonymous poster hash: bf1d6...b42

Skrevet

Kan ikke skjønne at folk tør å kjøpe medisiner fra en tilfeldig fyr..



Anonymous poster hash: 58709...ecd
Skrevet

 

Kan ikke skjønne at folk tør å kjøpe medisiner fra en tilfeldig fyr..

 

Anonymous poster hash: 58709...ecd

Enig i det! Du vet jo ikke hva du faktisk får..

 

Anonymous poster hash: bf1d6...b42

Skrevet

 

Det er hvertfall det jeg har hørt.

Jeg fikk diagnosen som 30 åring å er innerst inne litt bitter på at ingen fanget opp tidligere at det kunne være noe annet enn at jeg bare var dum.

 

Anonymous poster hash: 58709...ecd

Hvordan følte du deg før du begynte på medisin da? Mye som har falt på plass?

 

 

Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...