Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Dine symptomer før evt medisinering? Og hvordan har du det nå? Hvordan landet du på den diagnose? Takk for hjelpen:) Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Symtomene ble veldig tydlig nå som jeg er elev på videregående. Jeg kommer ikke i gang om ikke læreren kommer bort å hjelper meg med å begynne,jeg er veldig ukonsentrert og har lærevansker,jeg mangler impulskontroll,jeg har sinneproblemer,jeg er veldig glemsk,kommer ofte for sent,har er veldig uoganisert på skolen og hjemme,blir lett distrahert,blir lett opprørt av kritikk,vanskelig med å fullføre ting,har søvnproblemer,har dårlig selvtillit og har vanskeligheter med å ta beslutninger. Etter jeg har begynt med Ritalin så er det som en ny verden! Jeg gjør det mye bedre på skolen og klarer faktisk å konsentrere meg! Jeg er blitt mye flinkere til å tenke over konsekvensene før jeg gjør ting. Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg rett og slett bare er dum,at det er derfor jeg har vært så dårlig på skolen å sånt. Men har en vennine som har ADD å hun var ganske så sikker på at jeg også hadde ADD så jeg kontaktet legen for å bli henvist videre. Utredningen førte til at jeg også fikk ADD diagnosen. Anonymous poster hash: 58709...ecd
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Var visst ikke så mange her med den diagnosen Anonymous poster hash: 58709...ecd
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 Symtomene ble veldig tydlig nå som jeg er elev på videregående. Jeg kommer ikke i gang om ikke læreren kommer bort å hjelper meg med å begynne,jeg er veldig ukonsentrert og har lærevansker,jeg mangler impulskontroll,jeg har sinneproblemer,jeg er veldig glemsk,kommer ofte for sent,har er veldig uoganisert på skolen og hjemme,blir lett distrahert,blir lett opprørt av kritikk,vanskelig med å fullføre ting,har søvnproblemer,har dårlig selvtillit og har vanskeligheter med å ta beslutninger. Etter jeg har begynt med Ritalin så er det som en ny verden! Jeg gjør det mye bedre på skolen og klarer faktisk å konsentrere meg! Jeg er blitt mye flinkere til å tenke over konsekvensene før jeg gjør ting. Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg rett og slett bare er dum,at det er derfor jeg har vært så dårlig på skolen å sånt. Men har en vennine som har ADD å hun var ganske så sikker på at jeg også hadde ADD så jeg kontaktet legen for å bli henvist videre. Utredningen førte til at jeg også fikk ADD diagnosen. Anonymous poster hash: 58709...ecd Takk for svar:)! Er det sånn at de som evt tar ritalin og ikke har add blir gira og får en slags rus,mens de som derimot har behov for ritalin blir roligere? Jeg er under utredning, er 31 år (!) Og har alltid følt at jeg er dum og ikke får med meg noe. Pluss mye annet altså.. men det kunne falt en del ting på plass har jeg skjønt nå. Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 Takk for svar:)! Er det sånn at de som evt tar ritalin og ikke har add blir gira og får en slags rus,mens de som derimot har behov for ritalin blir roligere? Jeg er under utredning, er 31 år (!) Og har alltid følt at jeg er dum og ikke får med meg noe. Pluss mye annet altså.. men det kunne falt en del ting på plass har jeg skjønt nå. Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5 Det er hvertfall det jeg har hørt. Jeg fikk diagnosen som 30 åring å er innerst inne litt bitter på at ingen fanget opp tidligere at det kunne være noe annet enn at jeg bare var dum. Anonymous poster hash: 58709...ecd
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 Takk for svar:)! Er det sånn at de som evt tar ritalin og ikke har add blir gira og får en slags rus,mens de som derimot har behov for ritalin blir roligere? Jeg er under utredning, er 31 år (!) Og har alltid følt at jeg er dum og ikke får med meg noe. Pluss mye annet altså.. men det kunne falt en del ting på plass har jeg skjønt nå. Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5 Min sønn har add og han blir hvertfall ikke ruset. Han er også veldig "lat" så han får litt ekstra energi med Ritalin som hjelper f eks på at han kan gjøre lekser osv. Folk som eks studerer kjøper jo Ritalin for å holde ut, lese hele natten osv så tror nok det gjør folk uten en diagnose mer utholdende og gira ja😊 Anonymous poster hash: bf1d6...b42
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Kan ikke skjønne at folk tør å kjøpe medisiner fra en tilfeldig fyr.. Anonymous poster hash: 58709...ecd
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 Kan ikke skjønne at folk tør å kjøpe medisiner fra en tilfeldig fyr.. Anonymous poster hash: 58709...ecd Enig i det! Du vet jo ikke hva du faktisk får.. Anonymous poster hash: bf1d6...b42
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 Det er hvertfall det jeg har hørt. Jeg fikk diagnosen som 30 åring å er innerst inne litt bitter på at ingen fanget opp tidligere at det kunne være noe annet enn at jeg bare var dum. Anonymous poster hash: 58709...ecd Hvordan følte du deg før du begynte på medisin da? Mye som har falt på plass? Anonymous poster hash: 1b0bc...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå