Gå til innhold

Thai massasje uten prostitusjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette innlegget høres mulig fordomsfult ut..men det er oppriktig.

 

Har en veldig stressende tid foran meg...og kunne tenkt meg massasje. Har prøvd thai massasje i Thailand, fantastisk!

 

Men prøvde å stikke innom en lokal variant for 2 år siden. Med lokalet fullt av unge ansatte som satt rundt fikk jeg beskjed om at det var fullbooket, samtidig som mannen bak meg fikk time. Opplevdes ganske suspekt..

 

Nå bor jeg på annet sted...med mange slike små lokaler.

 

De fleste ER vanlige massasjesteder?

 

Anonymous poster hash: 72f28...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de fleste er IKKE massasje steder

 

Anonymous poster hash: 13045...dcc

Hvordan finne noen som er det?? Det lokale skjønnhetssalongen tar 900 kroner for 60min massasje. Det er for dyrt for meg.

 

 

Anonymous poster hash: 72f28...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finne noen som er det?? Det lokale skjønnhetssalongen tar 900 kroner for 60min massasje. Det er for dyrt for meg.

 

 

Anonymous poster hash: 72f28...9d2

Dyrt? 900 for en time må du regne med. Av dette skal det betales husleie/strøm i lokalet, forsikringer, arbeidsgiveravgift om det er et firma, mva, marketing, telefon, lønn til massøren og evt merkantilt personell.

 

Vil tro timelønna til massøren er rimelig mager. Og at det å gå til rimeligere steder er reneste sosial dumping.

 

Anonymous poster hash: 4074a...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv faktisk. Skikkelig thaimassasje er magisk, men jeg må jo føle meg trygg på at det ikke er en gigantisk misforståelse.

 

Anonymous poster hash: 86d2b...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finne noen som er det?? Det lokale skjønnhetssalongen tar 900 kroner for 60min massasje. Det er for dyrt for meg.

 

 

Anonymous poster hash: 72f28...9d2

 

Som en over sier, av de 900 kr skal lokaler, utstyr, telefon, data, strøm og andre avgifter, skatt, forsikring, ev. arbeidsgiveravgift, markedsføring m.m. betales. Og ja, lønn til massør. Hvor mye tror du massøren sitter igjen med?

Det er kanskje for dyrt for deg, men hva mener du massøren skal leve av?

 

De som driver seriøst kan ikke ligge lavere i pris enn dette, det er nok også et minimum, så lenge man ikke bor på et lite sted og f.eks. har et eget lokale i eget hus eller lignende. Driver man selvstendig eller er ansatt så koster det mye i driftskostnader.

 

De stedene som kanskje også tilbyr den thaimassasjen du ønsker til en langt lavere pris, de finansierer den lave prisen du få med ulovlig drift. Her jeg bor ble en annen slik bedrift som driver med en annen service stengt av politiet. De tilbød kundene tjenester til latterlig lave priser. Viste seg at det både var hvitvasking av penger og ulovlig innvandring som ble skjult der.

Er det det du ønsker å støtte?

 

Jeg var nylig på et spa i Sverige. Betalte 900 for en times dyp massasje. Jeg spurte massøren hva han satt igjen med - jeg var interessert i å vite om de som jobbet der gikk på prosentleie eller om de var ansatte. Han fikk 150-160 kroner pr. time. Brutto. For det som er tungt kroppsarbeid... (Hans utdanning er også toårig høyskoleutdanning på heltid i Sverige, så det er ikke det at han bare har et kurs eller to i massasje.)

 

Forøvrig synes jeg det er smart av deg å tenke på hvordan du skal komme deg gjennom en stressende periode med merarbeid. Sett av tid til å trene f.eks. yoga, litt meditasjon hver dag (bare fem minutter hjelper), gå i svømmehallen og ta badstue etterpå, gå tur. Har du en mann, kjøp inn en god olje og masser hverandre. Det er avstressende å massere andre også, ikke bare bli massert - og det kan føre til enda mer avstressende aktiviteter ;)

 

Anonymous poster hash: 77a0d...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med thai-massasje. Bor i Kristiansand. Her er noen med rene og innbydende lokaler, ikke noe "snusk", og fantastiske massasjer til 5-600 kr timen.

 

Og så er det lokaler med halvnakne jenter hvor det absolutt ser ut til å foregå mer en bare massasje. Men det er lett å se forskjell på.

 

Anonymous poster hash: a6494...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med thai-massasje. Bor i Kristiansand. Her er noen med rene og innbydende lokaler, ikke noe "snusk", og fantastiske massasjer til 5-600 kr timen.

 

Og så er det lokaler med halvnakne jenter hvor det absolutt ser ut til å foregå mer en bare massasje. Men det er lett å se forskjell på.

 

Anonymous poster hash: a6494...a30

Sosial dumping er snusk!

 

Anonymous poster hash: 4074a...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor man bor, men vet om thaimassasje i både Hamar og Brumunddal, hvor det ikke er noe happy ending. Greie lokaler. Men det er jo ikke gratis siden de betaler skatt og alt som kommer med en arbeidsplass.

 

Anonymous poster hash: b932e...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial dumping er snusk!

 

Anonymous poster hash: 4074a...19d

De betaler ikke moms! Så den timesprisen er faktisk høyere enn hos min tannlege (generell sjekk) Så det er faktisk ikke så dårlig betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De betaler ikke moms! Så den timesprisen er faktisk høyere enn hos min tannlege (generell sjekk) Så det er faktisk ikke så dårlig betalt.

Det er mva-pliktig, så i så fall er det i alle fall snusk!

 

 

Anonymous poster hash: 4074a...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosial dumping er snusk!

 

Anonymous poster hash: 4074a...19d

De setter timeprisen selv. Og dette markedet er vel styrt av konurranse, tilbud og etterspørsel, slik mange andre bransjer er. Jeg velger å benytte meg av tjenesten, men kan ikke ta ansvar for å undersøke om prisen er riktig.

 

Anonymous poster hash: a6494...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter timeprisen selv. Og dette markedet er vel styrt av konurranse, tilbud og etterspørsel, slik mange andre bransjer er. Jeg velger å benytte meg av tjenesten, men kan ikke ta ansvar for å undersøke om prisen er riktig.

 

Anonymous poster hash: a6494...a30

Og det er akkurat sånn sosial dumping får fotfeste. Det er så beleilig å slippe unna med lave priser at man ikke bryr seg om vilkårene til den som utøver tjenesten.

 

Det er klart du trenger massasje, det er slitsomt for nakken når ryggraden er fraværende.

 

Anonymous poster hash: 4074a...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mva-pliktig, så i så fall er det i alle fall snusk!

 

 

Anonymous poster hash: 4074a...19d

 

Hvis de har en utdannelse som gjør at de kvalifiserer til medlemskap i en utøverorganisasjon som er godkjent av Helsedirektoratet og de er registrert i Brønnøysundregisteret under alternative behandlere, da kan de slippe moms. Tror loven kom i 2011.

 

Men de som ikke har utdannelse som kvalifiserer til dette, de må ta moms. Svært mange av de som driver med thaimassasje har ikke utdannelse som kvalifiserer for dette, og dermed er de lovpålagt å betale moms.

 

Det drives dessverre svært mange slike massasjeinstitutt kun som et skalkeskjul for annen ulovlig virksomhet, noen driver både med lovlige tjenester og ulovlige, noen driver med hvitvasking av penger og svært mange av dem er sosial dumping og utnytter de som jobber der grovt, også ulovlig innvandring skjules en del av disse stedene. En større kontroll i Oslo i fjor førte til at 20 ble utvist fra landet og en rekke andre lovbrudd ble påvist.

 

Problemet er at det ikke er noen måte man kan vite hvem som driver ordentlig og hvem som ikke gjør det.

De som er godkjent for momsfritak er nok sikrere å gå til enn de som ikke er det. Når de som ikke er fritatt for moms holder lavere priser enn de som er fritatt for moms, da burde det i seg selv være opplagt, at det ikke er mulig å drive så billig på en lovlig måte.

 

 

Anonymous poster hash: 77a0d...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mva-pliktig, så i så fall er det i alle fall snusk!

 

 

Anonymous poster hash: 4074a...19d

Nei, de fleste massører er satt opp i brønnøysund som alternativ behandling noe som gjør at dem sliper mva. De er også ofte tilknyttet Thaimf eller Norsk massasjeforening, og de er da ikke momspliktige. De er skattepliktige som alle andre men slipper å betale MVA for sine tjenester.

 

Så før du kaller det snusk så bør du kanskje sette deg inn i reglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er akkurat sånn sosial dumping får fotfeste. Det er så beleilig å slippe unna med lave priser at man ikke bryr seg om vilkårene til den som utøver tjenesten.

 

Det er klart du trenger massasje, det er slitsomt for nakken når ryggraden er fraværende.

 

Anonymous poster hash: 4074a...19d

 

Det er da ikke sosial dumping å betale 500-600 kr for en time med massasje. Har sjekket opp her i byen og der ligger prisen på 500-630 for en time hos massører som har utført What Poo utdannelse, de er registrert i brønnøysund som alternativ behandler og betaler derfor ikke MVA. 

 

Det er faktisk veldig mange innen næringslivet som tar 500-600 kr timen for sine tjenester/konsulent. 

Om man feks ser på hudpleie så ligger en dyprens eller pedikyr (begge rundt 60min) på 500-650 kr, og de betaler MVA.

Massasje er dyrere hos hudpleier da de betaler MVA og her i byen koster massasje 750kr for 1 time, som da er 600kr etter momsen er tatt vekk.

 

Så at du kaller det sosial dumping er vel i beste fall ren uvitenhet. 

Endret av Elina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med thai-massasje. Bor i Kristiansand. Her er noen med rene og innbydende lokaler, ikke noe "snusk", og fantastiske massasjer til 5-600 kr timen.

 

Og så er det lokaler med halvnakne jenter hvor det absolutt ser ut til å foregå mer en bare massasje. Men det er lett å se forskjell på.

 

Anonymous poster hash: a6494...a30

Hvor hvor? Jeg vil også ha thai massasje her hjemme. Fantastisk

 

Anonymous poster hash: c0c20...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seasons aroma massasje i Stavanger er en bra plass, med god massasje. Uten noe prostitusjon. Kjenner hun som driver stedet, så dette vet jeg helt sikkert. :)

 

Anonymous poster hash: c5655...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Må nok dessverre si at Seaons Aroma også tilbyr Happy Ending😔

De mest seriøse massasje plassene stenger tidlig i ukedagene og er stengt på søndagene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev hovedinnlegget. Dagbladets magasinet hadde nylig en artikkel om massasjesteder. Jeg kjente igjen et lokale i nabolaget :/

Anonymkode: 7289e...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen steder her hvor jeg bor, (10 min fra Oslo sentrum), tar 900 kr for en massasjetime. 

Anonymkode: eb61e...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok dessverre si at Seaons Aroma også tilbyr Happy Ending😔

De mest seriøse massasje plassene stenger tidlig i ukedagene og er stengt på søndagene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...