Gå til innhold

Vinterdresser til 2- og 4-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke er best til den aldersgruppen? Hvorfor synes du det? Er det noen vinterdresser som tåler smuss bedre (der smusset går lettere av i vask..)? 

Har problemer med at dressene ikke har den vannsøylen som står skrevet (vasker med spesialvaskemiddel/impregnering). Blir våte. Selv ved 10 000 vannsøyle. Har prøvd Tenson, Reima, Mini Rodini. Har vært fornøyd med Polarn O Pyret, men lurer på om det er alternativer der ute.. :) 

Har kjøpt en dritbillig Mikk-Line-dress på salg til neste vinter, men det er reservedress. Aner ikke hvordan den er, skal være vanntett. Takk for alle tips :) Så vet jeg hva jeg bør se etter...

Anonymous poster hash: 15cf1...ee6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, vinterdresser er ikke regntøy!

Anonymous poster hash: b3fd0...dc0

Skrevet

Er det veldig kaldt der? Vi har hatt så milde vintre de siste par årene at vi har brukt regndress m/fôring (under har han ullundertøy pluss strikket bukse og genser i ull) selv på de kaldeste dagene. :P han kan bade i vanndammene uten problem, like tørr og fin. :)

Anonymous poster hash: 8e15f...18f

Skrevet

Er det veldig kaldt der? Vi har hatt så milde vintre de siste par årene at vi har brukt regndress m/fôring (under har han ullundertøy pluss strikket bukse og genser i ull) selv på de kaldeste dagene. :P han kan bade i vanndammene uten problem, like tørr og fin. :)

Ja min erfaring er forresten at vinterdresser generelt ikke holder så godt her på vestlandet iallefall. Vi har veldig lite tørr snø (veldig lite snø generelt denne vinteren faktisk. Var vel 3 dager tilsammen) og veeeeldig mye vann :P er det først snø er det somregel blitt sørpe i løpet av noen timer.. Da er ikke vinterdresser godt nok. Kun regndresser med "oljeklær"-utside.

Skrevet

Du får kjøpt gode tykke regnsett med fleece inni, det er ikke det du er på leting etter da...? Jeg bor på sørlandet og vi har hatt en mild vinter, så i barnehagen har jeg sendt med både dress (fra kappahl) og regntøy som er godt fòra pga mye slaps osv.

Anonymous poster hash: 8c587...5c4
Skrevet

Har reimatec til alle mann.,og har alltid brukt det. Nå er de 3,5 og 7 år. Alle dressene har tålt hard bruk både to og tre sesonger.

Skrevet

Du får kjøpt gode tykke regnsett med fleece inni, det er ikke det du er på leting etter da...? Jeg bor på sørlandet og vi har hatt en mild vinter, så i barnehagen har jeg sendt med både dress (fra kappahl) og regntøy som er godt fòra pga mye slaps osv.

Regntøy med fleecefor er noe skikkelig dritt. Hilsen barnehageansatt på småbarnsavdeling på sørlandet

Anonymous poster hash: 21c4f...475

Skrevet

Jeg sverger til reimatec + . De eneste som duger. Bor på vestlandet. Regndress med for(fleece) er noe dritt(sorry), jeg er barnehagelærer og anbefaler det absolutt ikke. De suger til seg alt av veske og tørker sent.

Skrevet

Altså, vinterdresser er ikke regntøy!

Anonymous poster hash: b3fd0...dc0

Og så? Har selvsagt regntøy til milde regnværsdager... Ro deg ned

Skrevet

Ja, -5 til -15 :) 

Skrevet

Ja min erfaring er forresten at vinterdresser generelt ikke holder så godt her på vestlandet iallefall. Vi har veldig lite tørr snø (veldig lite snø generelt denne vinteren faktisk. Var vel 3 dager tilsammen) og veeeeldig mye vann :P er det først snø er det somregel blitt sørpe i løpet av noen timer.. Da er ikke vinterdresser godt nok. Kun regndresser med "oljeklær"-utside.

Jeg bor på østlandet, så vi har ikke vestlandsvær :) 

Skrevet

Hihi, ikke etter å ha lest påståtte bhg-ansattes kommentarer i denne tråden i hvert fall :) 

Skrevet

Jeg sverger til reimatec + . De eneste som duger. Bor på vestlandet. Regndress med for(fleece) er noe dritt(sorry), jeg er barnehagelærer og anbefaler det absolutt ikke. De suger til seg alt av veske og tørker sent.

Merkelig, her trekker reimatec til seg vann :( Eneste som har holdt er PoP, men lurer på om andre merker er like gode :) 

ER

Skrevet

...Er ikke snakk om VANN heller, men snø. Var ute mange minus og akte, huff, det kom snø på akebrettet. Da blir man våt..

Skrevet

Veldig fornøyd med Isbjørn. Beste dressen vi har hatt.

Anonymous poster hash: ab2bc...e62

Skrevet

Kjøper bare isbjørn og Bergans jeg. Bergans dun og isbjørn skalltøy og vinterbukse.

Skrevet

Sverger til Isbjörn of Sweden. God passform, alltid tørr og varm, tåler vanvittig mange vask og slitasje!

Regntøy med fleece er noe herk!

(Har 3 barn selv og har jobbet 20 år i barnehage.)

Anonymous poster hash: 12467...617

Skrevet

Skal få sett etter isbjørn da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...