Gå til innhold

Problematisk forhold til foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er så ustabile. Går fra å være snille, til å være sure for noe ingen forstår, og baksnakker andre. De kan snakke fint om svigersønnen i det ene øyeblikket. To uker senere har de bestemt seg for å ikke like ham (ikke min mann, men jeg har da søsken...). Det er så mye drittprat. Gir dem nye sjanser hele tiden. De har også baksnakket meg til min mann, skjønner ikke greia med å snakke om andre hele tiden. De har jo sjeldent noe pent å si. Jeg har nylig vært på besøk der, alene, og jeg forstod virkelig hvorfor jeg er som jeg er. Husket alt ift barndommen, hvordan de har vært mot andre, bak deres rygg. Hvordan de har brutt meg ned psykisk ved å fortelle meg at jeg ikke får til en dritt her i livet. Jeg går til psykolog og skal absolutt nevne det, men det er bare så slitsomt når man føler seg helt aleine. De fleste har (heldigvis) familie å støtte seg på. Det vil jeg også ha :( Er bitter på grunn av det, kjenner jeg.

Anonymous poster hash: 32b07...4b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du søsken du kan støtte deg på?

Anonymous poster hash: fc69f...bf9

Skrevet

Har du søsken du kan støtte deg på?

Dessverre ikke, ingen. Alle besteforeldre er også døde.. har mannen min, heldigvis :) Men kjenner at jeg trenger flere.

Skrevet

Sånn er mine foreldre også. Snakker dritt om alt og alle. Også om mine søsken og deres partnere. Lurer på hva de sier om meg og mine når vi ikke er tilstede..

Jeg har redusert kontakten med dem til et minimum, orker ikke all den drittslenginga.

Anonymous poster hash: f149d...8d3

Skrevet

Sånn er mine foreldre også. Snakker dritt om alt og alle. Også om mine søsken og deres partnere. Lurer på hva de sier om meg og mine når vi ikke er tilstede..

Jeg har redusert kontakten med dem til et minimum, orker ikke all den drittslenginga.

Anonymous poster hash: f149d...8d3

Nei, jeg vet at jeg blir baksnakket, det er så lett å merke det når de plutselig finner på merkelige ting, eller ja. Man vet det når man opplever det. 

Tenker også å flytte enda lengre vekk, og kutte ned på kontakten, ha et veldig overfladisk forhold. For helt overfladisk er de "normale" og "hyggelige"; men det er når man får et forhold til dem, og omgås dem, at man ser det motsatte. Lørdagen består ofte av å se på FB og kommentere: "se, så stygg", har jeg merket meg.

Skrevet

Dessverre ikke, ingen. Alle besteforeldre er også døde.. har mannen min, heldigvis :) Men kjenner at jeg trenger flere.

Dette skjønte jeg ikke. Du skriver i første innlegg at de snakker dritt om svigersønnen sin, men "ikke min mann, har da søsken"?

Anonymous poster hash: 97d5b...24f

Skrevet

Dette skjønte jeg ikke. Du skriver i første innlegg at de snakker dritt om svigersønnen sin, men "ikke min mann, har da søsken"?

Anonymous poster hash: 97d5b...24f

Forsto ikke jeg heller.

En annen ting, gjør det så mye om det er det de gidder prate om da? Om andre. Hender jeg og mannen ler av innlegg på fb, blir irriterte eller oppgitte også. Er ikke slik at det er det eneste vi gjør eller at vi setter ut rykter eller prater dritt om andre utad! Vi bare himler litt med øynene når feks faren til en jeg vokste opp med skjeller ut folk i kommentarfeltene og kaller folk idioter og det verre er liksom 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...