Gå til innhold

Elsker tulipaner - men sliter med vase...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har både Kahler og Rosendahlvase som forsåvidt passer fint. Men ofte begynner tulipanene å henge utover kanten, og det er ikke noe pent. 

Passer på å ha lite vann i vasen for å unngå at de vokser oppover, men likevel...

Hvilken vase bruker DU?

Anonymous poster hash: 4183f...490
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger du "bruksanvisningen" om å la dem stå i innpakningspapiret/plastomslaget den første timen?

Anonymous poster hash: dd77e...7c3

Skrevet

Følger du "bruksanvisningen" om å la dem stå i innpakningspapiret/plastomslaget den første timen?

Anonymous poster hash: dd77e...7c3

Ja...

Anonymous poster hash: 4183f...490

Skrevet

Tulipaner strekker seg når de står i vann. Den beste måten å unngå at de henger på er å la dem stå kjølig og å kappe av stilkene hver andre dag.

Anonymous poster hash: d3b6d...86b

Skrevet

Jeg skifter vann og kutter av de nederste 2-3 cm en gang om dagen. Da står de fint i vasene jeg bruker f.eks. Hammershøi eller arvede krystallvaser.

Anonymous poster hash: b7290...8ba

Skrevet

Jeg har tulipaner i aalto-vaser, og fyller kun vann de nederste par cm, ikke langt opp. Setter dem kjølig og mørkt når vi ikke er hjemme eller om natten.

Skrevet

Jeg har lært at en skal kutte 2-3 cm, så sette de i vann ca 10 cm i plastikken på et mørkt og kaldt sted ca 1 time.

Tulipaner vil gjerne stå kjølig på natta( men det gjør ikke jeg)

Har også prøvd potetmel i vannet med suksess, det gjør de stivere.

Har forskjellige tulipanvaser. Vide vaser.

Anonymous poster hash: a306a...ee4

Skrevet

Tulipaner skal ha iskaldt vann, gjerne med et par isbiter i. Bytt nytt kaldt vann hver dag

Anonymous poster hash: 9daea...596

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...