Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 bruker dere mere nesespray enn det som står på pakningen? Jeg er pottetett og det tetter seg igjen etter ca 3 timer..Og jeg klarer ikke å være tett i nesen så bruker mer enn jeg skal.. Vurderer å ta kortison nesespray en jeg har fått av legen..Kjenner det begynner å dunke litt i ene bihulene.. Anonymous poster hash: 09174...e06
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Ja det hender ofte at jeg bruker mer enn det som er anbefalt. Men jeg er nøye med å trappe ned bruken så fort jeg merker at jeg er bedre. Anonymous poster hash: d3955...2c6
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Godt å høre at det ikke bare er meg 😊 Jeg og trapper ned så fort det blir bedre,det er de første dagene som er verst... Nå har jeg tatt nesespray i ett nesebor 2 ganger på 2 timer for får ikke åpnet opp på ene siden ordentlig..Men det virker ikke helt 😔 Hi Anonymous poster hash: 09174...e06
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 Jeg bruker aldri nesespray, bruker bare saltvanns nesedråper, synes det er mye bedre Anonymous poster hash: acb5a...b0f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 Ja, bruker mye mer. Men har også blitt avhengig,.om det kommer av hyppigere bruk eller lengre bruk enn anbefalt vet jeg ikke. Må slutte..får vel bare kutte ut i dag Tenker at så lenge du klarer å slutte innen ti dager skal det gå greit å bruke oftere enn det står Anonymous poster hash: 98b61...d5a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 Jeg har aldri brukt nesespray. Å takle tett nese er bare en vane. Anonymous poster hash: b6a21...3ba
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 Jeg bruker mye mer jeg også. Men når jeg kjøper otrivin med menthol på apoteket istedenfor vanlig otrivin (eller annet merke) syns jeg den er mer effektiv og varer lengre Mannen kommenterte en otrivinreklame som påstod at den skulle vare i opptil 12 timer (mens jeg var forkjølet og samme dagen hadde brukt mye mer enn det). Jeg bare fnyste, det gjør den nemlig IKKE (mannen mener også at det stemmer at én dråpe zalo er nok, da..) Anonymous poster hash: c2325...53f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 Er det "farlig" å bruke for mye de første dagene? Hittil idag er jeg vel på 5 sprayer i hvert nesebor.. Hi Anonymous poster hash: 09174...e06
soleia Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 (endret) Jeg har aldri brukt nesespray. Å takle tett nese er bare en vane. Anonymous poster hash: b6a21...3ba Nesespray kan forebygge betennelse i bihulene, og hjelpe dersom ein har fått det, så det har ikkje berre med vane å gjere. Eg prøver å halde meg til anbefalt dose, og i allefall ta ei lita pause når det har gått 10 dagar. Er ganske så mange som vert avhengig. Endret 19. februar 2017 av soleia
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #10 Skrevet 19. februar 2017 Nei, korttidsbruk av nesespray uten kortison er ikke farlig på noen måte. Faren kommer først når man blir avhengig og etterhvert ødelegger slimhinnene i nesen, slik at de er konstant hovne og gir følelsen av tett nese. Det er en myte at man kan svi hull i neseveggen med vanlig nesespray. Anonymous poster hash: 98b61...d5a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #11 Skrevet 19. februar 2017 Nesespray kan forebygge betennelse i bihulene, og hjelpe dersom ein har fått det, så det har ikkje berre med vane å gjere. Eg prøver å halde meg til anbefalt dose, og i allefall ta ei lita pause når det har gått 10 dagar. Er ganske så mange som vert avhengig. Godt mulig det kan hjelpe, men jeg har ikke hatt bihulebetennelse på over 35 år selv om jeg har vært omtrent like ofte forkjølet som de fleste andre. Jeg har uansett en liten deformerte i nesen som gjør at nesen bestandig er litt "tett". Det er en vane som ikke plager meg noe større. Jeg må bare puste litt mer gjennom munnen ved anstrengelser. Anonymous poster hash: b6a21...3ba
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #12 Skrevet 19. februar 2017 Hver gang jeg blir forkjøla bruker jeg nesespray lenge, fra 1-3 mnd. Nå siste gang var jeg flink og klarte å slutte etter 2 uker Anonymous poster hash: 368c8...904
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #13 Skrevet 19. februar 2017 Bruker ofte mye mer enn 3 doser de verste dagene...men aldri over mange dager. Ikke redd for å bli avhengig da jeg aldri bruker mer enn 5-7 dager. Som regel færre. Anonymous poster hash: 2fde0...6a5
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #14 Skrevet 20. februar 2017 Kok vann og ha i en bolle.len deg over bollen, med håndkle over hodet ditt og bollen.pust inn damp gjennom nesa.snyt deg etter min 5 min. Det hjelper 😃 Anonymous poster hash: 6ded6...027
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå