Gå til innhold

Si noe, eller holde munn??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære, snille fantastiske venninne døde for en tid tilbake.

En tragisk og fryktelig ulykke. Jeg savner henne forferdelig mye.

Vi var så nære, delte alt av tanker og følelser. Vi var som søstre.

 

Min venninne hadde nylig møtt en mann før hun døde. Det var ganske intenst og de var kjærester. Dog behandlet han henne ikke noe greit. Trykket henne ned med ord. Stygge sårende ting.

Dagen før hun omkom hadde vi en samtale der hun sier at hun ikke ville dette mer og skulle gjøre det slutt. Noen hun også gjorde. Fikk sms der hun forteller at det var gjort, han hadde sagt endel stygge ting men at hun nå var ferdig med han og det føltes godt.

Etter hennes dødsfall har han oppført seg som en sørgende kjæreste, skrevet endel statuser på FB der han tagger henne og tegner et rosenrødt bilde av hvor fint de hadde hatt det, at de var perfekte for hverandre. Han får masse kondolanse og medfølelse. De roser han opp i skyene fordi han deler sine følelser osv. Han virkelig melker denne kua tørr.

Jeg har nå fått nok. Ene delen tenker jeg skal la det ligge, ikke sladre om dette etter min venninnes død, en annen side har lyst til å ta han skikkelig fatt fordi han besudler hennes minne. Hun var ulykkelig pga han sine siste levedager.

Det var slutt og hun var klar for å starte på nytt.

Hva tenker dere? La det bare fare, eller fortelle han at han er en jævla drittsekk?

 

Anonymous poster hash: 95ee9...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjære, snille fantastiske venninne døde for en tid tilbake.

En tragisk og fryktelig ulykke. Jeg savner henne forferdelig mye.

Vi var så nære, delte alt av tanker og følelser. Vi var som søstre.

 

Min venninne hadde nylig møtt en mann før hun døde. Det var ganske intenst og de var kjærester. Dog behandlet han henne ikke noe greit. Trykket henne ned med ord. Stygge sårende ting.

Dagen før hun omkom hadde vi en samtale der hun sier at hun ikke ville dette mer og skulle gjøre det slutt. Noen hun også gjorde. Fikk sms der hun forteller at det var gjort, han hadde sagt endel stygge ting men at hun nå var ferdig med han og det føltes godt.

Etter hennes dødsfall har han oppført seg som en sørgende kjæreste, skrevet endel statuser på FB der han tagger henne og tegner et rosenrødt bilde av hvor fint de hadde hatt det, at de var perfekte for hverandre. Han får masse kondolanse og medfølelse. De roser han opp i skyene fordi han deler sine følelser osv. Han virkelig melker denne kua tørr.

Jeg har nå fått nok. Ene delen tenker jeg skal la det ligge, ikke sladre om dette etter min venninnes død, en annen side har lyst til å ta han skikkelig fatt fordi han besudler hennes minne. Hun var ulykkelig pga han sine siste levedager.

Det var slutt og hun var klar for å starte på nytt.

Hva tenker dere? La det bare fare, eller fortelle han at han er en jævla drittsekk?

 

Anonymous poster hash: 95ee9...e86

La det ligge. Selv om han er en drittsekk, så trenger vel ikke du synke til samme nivå. Han sørger og savner henne nok. Kanskje skjems han over oppførselen sin også...

 

Anonymous poster hash: 8539d...234

Skrevet

La det ligge. Mannen er både i sorg og har kjærlighetssorg. Hva godt skulle det gjøre å sladre om hva din venninne har fortalt?

 

Anonymous poster hash: 8af50...a11

Skrevet

Rakk hun å gjøre det slutt?

 

Og ...hva slags type ulykke?

Får en veldig dårlig smak i munnen av dette innlegget!

 

Anonymous poster hash: 0de42...6fb

Skrevet

Rakk hun å gjøre det slutt?

 

Og ...hva slags type ulykke?

Får en veldig dårlig smak i munnen av dette innlegget!

 

Anonymous poster hash: 0de42...6fb

Les innlegget mitt. Hun gjorde det slutt.

Vil ikke si detaljer om ulykken pga gjenkjennelse men det var definitivt en ulykke.

 

Anonymous poster hash: 95ee9...e86

Skrevet

Rakk hun å gjøre det slutt?

 

Og ...hva slags type ulykke?

Får en veldig dårlig smak i munnen av dette innlegget!

 

Anonymous poster hash: 0de42...6fb

 

Samme her..... :sjokkert: 

 

Anonymous poster hash: 9f797...bf4

Skrevet

Les innlegget mitt. Hun gjorde det slutt.

Vil ikke si detaljer om ulykken pga gjenkjennelse men det var definitivt en ulykke.

 

Anonymous poster hash: 95ee9...e86

Så er i alle fall dét avgjort. Det er jo bra. Fikk en uggen følelse av at hun gjorde det slutt med en rablende psyko, og at han deretter "staget" noe 😮 men når det er ute av bildet kan man se annerledes på det.

 

Han må jo bare sørge alt han vil, tenker nå jeg, men folk rundt ham vet vel også at historien er mer enn bare ensidig? Det var vel kjent for en del av vennene hans at hun hadde gått?

 

Jeg er også i sorg for tida, og det er synlig på Facebook - men jeg er likevel litt mer sparsom med hjertene enn ham, skjønner jeg. Alle jeg kjenner vet det jo allerede, og nettopp derfor blir det rart å uttrykke meg via påklistrede solnedganger, blomstersitater og visdomsmemes.

 

Tenker at det blir litt sånn som når ei dame har mistet 4 unger i omsorgsovertakelse, og poster bilder av familieidyll og pizzamåltider når de endelig er hos henne hver 4.helg. "Gullklumpene mine" og "mamma sine beste" over hele fjøla. Det forteller jo mer om henne selv enn om den relasjonen som hun prøver å gjøre til noe fantastisk.

 

Anonymous poster hash: 0de42...6fb

Skrevet

Du vil bli oppfattet som veldig smålig og frekk, hvis du begynner å sette spørsmålstegn med hans kjærlighet og sorg.

La det ligge.

 

Anonymous poster hash: a3f83...936

Skrevet

Det er ikke han, men du som folk vil reagere negativt på dersom du sier noe.

 

Anonymous poster hash: 7520e...9e3

Skrevet

Nei, dette må du ikke si noe om. Det er bedre for de etterlatte å ikke vite detaljene rundt dette. Og hvis det blir drama av dette gangner det virkelig ingen

 

Anonymous poster hash: 8976f...c2a

Skrevet

Hvis du skal si noe, så synes jeg du burde ta kontakt med ham direkte. Men det kommer neppe noe godt ut av det. 

 

Det kan selvsagt være at han mener dette oppriktig. Har selv opplevd menn som har oppført seg veldig dårlig, men som har blitt helt satt ut når de har blitt konfrontert med det. Kanskje han, på sin måte, mente at de hadde det fint. Og at det at hun døde så brått var et sjokk er jo trolig. Mulig han bare velger å se bort i fra noen realiteter - som at hun gjorde det slutt? 

 

Mener på ingen måte å unnskylde hverken det han gjorde mot henne eller det han gjør nå, men livet har lært meg at folk kan ha veldig, veldig ulike virkelighetsoppfatninger.



Anonymous poster hash: 0c2e0...dc2
Skrevet

Det tjener ikke hennes nærmeste som ikke vet dette, å få vite at hun var ulykkelig før hun døde. Ingen tjener noe på at du sier noe, og du vil bli ståendes med svarteper



Anonymous poster hash: 31dd2...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...