Gå til innhold

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et forhold er økonomien skjevfordelt.

-Den ene har fast stilling og bærer alle faste utgifter. Kan ikke skjeie ut da alt går ut fra dens konto

-den andre er lærling, men prøver så godt den kan å jobbe så mye som overhodet mulig. Disse pengene går ikke direkte til fellesskapet, men til mathandling, betaling av personens høye lån og til andre private ting.

Så blir det snakk om hvem som kan unne seg en reise/utskjeielse. Hvem av disse to kan ta seg råd til dette? (Jeg skjønner jo at svaret er INGEN, men sett at det likevel skjer!)

Hvem "fortjener" utskjeielsen mest?

Den som betaler alle fellesutgifter og ikke har noe igjen til seg selv (jobber mer enn hundre prosent for å ha høy nok inntekt til å betale alt for både seg selv, ungene og den andre) eller den som jobber som en hund for å betale sine egne (private) utgifter?

Er klar over at dette er et SYKT spørsmål, men må vite om jeg tenker feil eller ikke.. :/

Anonymous poster hash: a0b45...ac2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet mitt er : Har dere planer om å være sammen for alltid? Matvarer går vel til begge

Anonymous poster hash: e97ff...dfe

Skrevet

Ja, det er jo planen, men vi er svært uenig i økonomiske spørsmål.

Den som tjener minst betaler ingenting annet enn mat. Alt, og da mener jeg ALT for å leve, betales av den andre.

Spørsmålet er: kan jeg unne meg en utenlandsreise når han betaler alt annet? Dersom jeg hadde bodd alene hadde jeg måttet betale boutgifter, forsikringer, telefon, forsørge barna etc. Da hadde jeg ikke hatt rådd til å hverken å ta utdannelse (jeg er lærling nå) eller reise på tur whatsoever.

Kan jeg unne meg å reise siden jeg jobber så mye som jeg kan??

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke

Du får vente til læretiden er over og inntekten øker

Anonymous poster hash: e3de9...be4

Skrevet

Det er det mannen også mener, men jeg synes det er så urettferdig!

Jeg jobber som en hund og synes jeg fortjener en pause fra slitet!

Jeg bidrar jo med så mye som jeg klarer!!!

Skrevet

Du reiser ikke på tur hvis du betaler ned på høy gjeld som du sier du har. Da bruker du pengene å betaler ned gjelden din.

Anonymous poster hash: 236a0...e96

Skrevet

Som student eller lærling må man leve sparsommelig. Det er kun en periode i livet..

Hadde stilt seg annerledes hvis dere begge reiste på ferie..eller om han tok initiativ til å betale tur for deg.

Anonymous poster hash: 13681...5a7

Skrevet

Seriøst? Nei du kan ikke unne deg det. Se ting fra mannens ståsted også.

Anonymous poster hash: a54c2...dbe

Skrevet

Det er ikke urettferdig, hvor gammel er du egentlig?

Du har tatt opp gjelden, du må betale den tilbake! Når du er ferdig utdannet, lønnen øker og gjelden under kontroll kan du unne deg litt luksus.

Det er ingen menneskerett å dra på ferie altså. Slutt å oppføre deg som en fjortiss og ta ansvar.

Skrevet

Herregud, nei! Sier seg selv!

Jeg er nettopp ferdig og studere, og tener nå bra. Likevel reiser jeg ingen plasser, eller andre store utskeielser før vi er ovenpå med økonomien. Alt annet er totalt uansvarlig!

Anonymous poster hash: b7859...ef6

Skrevet

Jeg har allerede bestilt turen. Det ble månelyst da han fikk vite det fordi han mener at pengene som jeg har spart/jobbet ekstra for skulle gått i fellespotten slik at han fikk litt slækk også.

For en drittfyr - jeg har tjent dem på ærlig vis og han unner meg ikke turen!

Skrevet

Du bidrar med 0 i fellesutgifter. Hvilken penger tenkte du å bruke på ferie?

Skrevet

Han hadde jo måttet betale husleie, forsikringer, strøm osv selv om jeg hadde bodd her eller ikke - hva er forskjellen? Han betaler jo alt uansett og hadde hatt de samme utgiftene uansett om jeg var her eller ikke.

Skrevet

Anonymous poster hash: a0b45...ac2 [/quote

Du bidrar med mat.... du bor gratis! Skjønner mannen din, hvis han betaler alt,kan han unne seg noe? Har han noe igjen for seg selv? Du bruker jo pengene dine til private ting...

Skrevet

Du bidrar med mat.... du bor gratis! Skjønner mannen din, hvis han betaler alt,kan han unne seg noe? Har han noe igjen for seg selv? Du bruker jo pengene dine til private ting...

Skrevet

Skrevet

Jeg har allerede bestilt turen. Det ble månelyst da han fikk vite det fordi han mener at pengene som jeg har spart/jobbet ekstra for skulle gått i fellespotten slik at han fikk litt slækk også.

Dette må jo være tull. Ingen voksne mennesker oppfører seg som en bortskjemt drittunge og forventer å være gratispassasjer og bruke "egne penger" på den måten du her skisserer

Om du virkelig er seriøs spår jeg at dette forholdet blir kortvarig, mannen kommer til å gå fra deg. Hvem gidder ha en kone som påfører seg som en egoistisk og trassig tenåring....

Skrevet

Han hadde jo måttet betale husleie, forsikringer, strøm osv selv om jeg hadde bodd her eller ikke - hva er forskjellen? Han betaler jo alt uansett og hadde hatt de samme utgiftene uansett om jeg var her eller ikke.

Så derfor skal du bo gratis? Gud for en sjarmør du er.

Skrevet

Dere burde betalt med gjeld og heller dratt på tur sammen, virker jo som begge ofrer litt.

Anonymous poster hash: a5249...e03

Skrevet

Ta dere en tur med kielferja sammen ! Ferdig snakka!

Skrevet

Dette er så typisk kjipe troll. Drar historien akkurat for langt slik at det blir utroverdig.

Anonymous poster hash: 13681...5a7

Skrevet

Selvfølgelig skal de du klarer å tjene gå til fellespotten, det kan da ikke finnes mennesker (deg inkludert) som mener noe annet. Han betaler alt og har ingen mulighet til å unne seg noe i det hele tatt, og du betaler ingenting og mener i tillegg til å være gratispassassjer så må du kunne unne deg ting også. Nei i dette forholdet er det mannen som eventuelt kan unne seg noe. Forøvrig så hadde jeg begynte å kreve at du skal bidra til fellesskapet fast hvis jeg hadde vært din mann og funnet ut hvilke holdninger du satt inne med. Det er ikke han som er dritt fyr, det er nok heller du som er drittkjerring!

Anonymous poster hash: 6ea1c...b5c

Skrevet

DU er en dritt person ! IKKE han ! 🙈 men du spurte..og her får du svar. Så langt INGEN som er enige med deg! La det synke inn litt

Skrevet

Jeg passer barna når han jobber!

Teller ikke det? Er ikke det å bidra til fellesskapet?

Skrevet

Du er egoistisk og kjip. Ikke mannen din.

Hvordan skal han greie å gjøre det samme? Du betaler masse på din gjeld. Betal heller inn pengene på den gjelda du, ditt troll. Troll uansett om det er slik eller sånn.

Anonymous poster hash: d8b32...b9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...