Gå til innhold

Relasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært venninnen med "Mari" i 13 år. Da jeg ble kjent med henne da jeg var 17 år, syntes jeg hun var en interessant person og jeg følte vi var på bølgelengde. I flere år, spesielt de siste årene, har vi hatt tilbakevendende diskusjoner og det skal lite til før jeg blir provosert over henne - og motsatt. Jeg føler ikke jeg klarer å være den beste utgaven av meg selv sammen med henne. Vi misforstår hverandre ofte og jeg føler jeg bruker unødvendig mye energi på tåpelig og unødvendige diskusjoner. Jeg har ikke møtt henne siden november og jeg føler jeg har fått ett nytt liv, har ikke savnet henne ett gram.

Jeg har sagt til henne at jeg tror det er best vi tar en pause fra og møtes siden det blir så mye diskusjoner. Hun måtte ta noen omganger med seg selv om vennskapet var verdt å bevare og det at hun sa det gjorde meg lettet

.

Jeg har gått mange runder med meg selv og kommet fram til at jeg ikke vil fortsette vennskapet. Hvordan si det til henne på en grei måte?

Noen som har opplevd noe liknende?

Vi har to felles nære venner så det er derfor vi ikke bare kan skli naturlig fra hverandre

Anonymous poster hash: 0fade...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å forstå hvorfor dere ikke bare kan skli fra hverandre. Dere blir bekjente som møtes av og til pga felles venninner. Det er noen venner av mine venner som jeg ikke liker så godt. Null problem å møte dem noen ganger i året.

Ikke lag dette til en større sak enn det behøvs. Og hvorfor er det du som må "slå" opp? Høres jo ut som om dere er enige om å ikke være nære venner mer.

Anonymous poster hash: ed642...a4f

Skrevet

Vanskelig å forstå hvorfor dere ikke bare kan skli fra hverandre. Dere blir bekjente som møtes av og til pga felles venninner. Det er noen venner av mine venner som jeg ikke liker så godt. Null problem å møte dem noen ganger i året.

Ikke lag dette til en større sak enn det behøvs. Og hvorfor er det du som må "slå" opp? Høres jo ut som om dere er enige om å ikke være nære venner mer.

Mari er veldig opptatt av å "rydde opp i ting" og hun skal ha avklaring på "alt". Hadde du kjent henne ville du skjønt det.

HI

Skrevet

Mari er veldig opptatt av å "rydde opp i ting" og hun skal ha avklaring på "alt". Hadde du kjent henne ville du skjønt det.

HI

Da ville jeg overlatt ansvaret til henne. Det vil bare bli drama av det.

Skrevet

Da ville jeg overlatt ansvaret til henne. Det vil bare bli drama av det.

Du har nok rett. Hvordan fortelle henne det med en kortest mulig versjon? Hun kommer ikke til å gi seg. Hun sier også at hun ikke føler jeg lytter når hun snakker til meg. Bør jeg spørre hvorfor hun føler det sånn? Eller la det ligge? HI

Skrevet

Hvis dere blir trigget av hverandre så har der så har dere mønstre i dere som utløser det, dere behøver ikke å løse vennskapet men du kan få det bedre med deg selv hvis du vil gjøre noe med det.

Anonymous poster hash: 1b6aa...032

Skrevet

Hvis dere blir trigget av hverandre så har der så har dere mønstre i dere som utløser det, dere behøver ikke å løse vennskapet men du kan få det bedre med deg selv hvis du vil gjøre noe med det.

Anonymous poster hash: 1b6aa...032

Litt usikker hva du mener. At jeg kan få det bedre med me selv av å fortsette å være venninne med henne? Eller at jeg bør finne ut hvorfor hun ikke føler at jeg er mottakelig? HI

Skrevet

Du har nok rett. Hvordan fortelle henne det med en kortest mulig versjon? Hun kommer ikke til å gi seg. Hun sier også at hun ikke føler jeg lytter når hun snakker til meg. Bør jeg spørre hvorfor hun føler det sånn? Eller la det ligge? HI

Er du spesielt nysgjerrig på hvorfor hun føler det sånn, da? I så fall kan du jo spørre, men siden du egentlig ønsker at dette skal ta slutt så er det jo ikke noe å gnåle mer med.

Si bare at vennskapet ikke gir dere noe lenger, verken henne eller deg, hvis hun spør.

Anonymous poster hash: 77506...fd1

Skrevet

Er du spesielt nysgjerrig på hvorfor hun føler det sånn, da? I så fall kan du jo spørre, men siden du egentlig ønsker at dette skal ta slutt så er det jo ikke noe å gnåle mer med.

Si bare at vennskapet ikke gir dere noe lenger, verken henne eller deg, hvis hun spør.

Ja, jeg er ganske nysgjerrig, men samtidig ambivalent om det er hensiktsmessig.

Ellers lur idé 😊 HI

Skrevet

Ja, jeg er ganske nysgjerrig, men samtidig ambivalent om det er hensiktsmessig.

Ellers lur idé 😊 HI

Finn ut om det å få vite svaret på spørsmålet ditt er verd en lang diskusjon...

Skrevet

Finn ut om det å få vite svaret på spørsmålet ditt er verd en lang diskusjon...

Du har rett! 😊 Uff, hvorfor må jeg være så ambivalent? HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...