Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Barna spiser endel barnegrøt å det setter seg som lim på alle ullklær. Jeg vasker klærne på ullprogram å klærne er fortsatt like møkkete. Hvordan få ullklær rene? Noen enkle flekker som ville forsvunnet på vanlig vask går virkelig ikke bort på ullvask. Anonymous poster hash: 9bdc8...29d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Ull er håpløst. Her har vi en bonulls t-skjorte over for å beskytte litt. Er det flekker på klærne så spyler jeg de på kvelden. Viktig å spyle fra motsatt side av der flekken er. Mat spyles fra innsiden, avføring spyles fra utsiden. Det er mye jobb med ull. Gallesåpe etter spyling og gni på flekken etterfulgt av ny spyling på tøffere flekker. Som jeg sa, mye jobb med å holde ulla fin. Lar man flekken tørke på klærne er det nesten umulig å få rent. Anonymous poster hash: 83efa...e1d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Min erfaring er at det meste av moderne ullundertøy tåler vanlig vask. Jeg skrur ned sentrifugen, men vasker ellers som vanlig. Bruker vaskemiddel for ull da. Ullvask bruker jeg bare på "finere" ullklær, ullfleece, strikkede plagg osv. Anonymous poster hash: 6405e...6b2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 Vasker mesteparten av ulla, bortsett fra Nøstebarn på vanlig 40 graders vask. Nøstebarn sine plagg pleier jeg å skylle i vann så fort de er skitne, gjerne la de ligge litt i vann. Gnir flekken inn med gallesåpe og vasker på ullprogram. Anonymous poster hash: 5a244...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå