Gå til innhold

Ammet nesten konstant siden klokka 15.00!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i alle dager er det som skjer. Vært nesten konstant på puppene og med en gang han har mista puppen så blir det vræling. Blir sår av dette her. Og han er jo utrøstelig. Må jeg gi smokk? Førstegangsmor og sliten...

Anonymous poster hash: c5d60...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor gammel er han? Kanskje har du og han økedøgn? Pass på å få i deg nok væske, hold deg varm og la brystet lufttørke når han ikke suger. Og hvil deg mens det står på.

Endret av amandine
Skrevet

Økedøgn. Utrolig slitsomt når det holder på.

Skrevet

Alder ?

Anonymous poster hash: 8869d...784

Skrevet

økedøgn

Anonymous poster hash: 75454...ab2
Skrevet

Hvor gammel er han? Kanskje har du og han økedøgn? Pass på å få i deg nok væske, hold deg varm og la brystet lufttørke når han ikke suger. Og hvil deg mens det står på.

Normalt at det er sånn her ved økedøgn? Hjelpe seg. 20 dager gammel er han:)

Skrevet

Ja, heeelt normalt! Bare å venne seg på kveldsammingen, det er det mest mettende måltidet for baby og genialt for å opprettholde bra melkeproduksjon. Baby gir seg ikke før han blir mett, han ønsker jo i utgangspunktet bare å sove godt han også. Det tar bare mye tid å få ut den siste tjukke melka. Og på økedøgn vil det være ekstra mye amming.

Jeg har ammet tre stk i timesvis de første månedene. Sett på en god serie på tv'en, ha masse puter rundt deg, drikk te, la pappaen ordne i huset, og bare prøv å nyt at babyen din er så glupsk.

Og smør på mm på brystvortene og la de lufttørke når de får en pause. IKKE start med smokk, det vil forvirre det sultne barnet som har fantastiske overlevelsesinstinkter og bare vil etablere en god melkeproduksjon.

Lykke til!

Anonymous poster hash: c97a0...d4f

Skrevet

Hei, du sier ikke noe om hvor gammelt barnet ditt er, men er det 1 mnd er det vanlig at de sitter fast i puppen lenge. Før jeg hadde fått barn hadde jeg lest mye om amming og visste at de ammet ofte. Det var ingen som sa til meg at jeg kunne ha babyen i puppen i flere timer i strekk! 

Mine beste råd når du har ting du MÅ gjøre typen gå på do, matlaging og sette på oppvaskmaskin/vaskemaskin/tørketrommel er bæresjal eller annet bæretøy. Går også an å lære seg å gå med babyen med puppen på do osv. IKKE stress med alt annet nå. Det gjorde jeg. Ikke gidd! Det kommer en dag du får vaska badet og støvsugd gulvet. Så lenge du ikke har større unger så går det fint med rusk på gulvet. 

Om du holder på å bli helt gal av å ikke få bevegd deg så ta en trilletur. Om han/hun ikke liker å trille igjen så kan du ta med babyen i sjalet, men du må selvfølgelig kle godt på. 

Prøv å nyt tiden og ligg gjerne å slapp av med babyen. Jeg angret på at jeg ikke sov med babyen første tiden! Tenk så masse søvn jeg kunne fått. Anngående såre bryster så skal du ikke bli mer sår så lenge babyen har godt tak. Purelan hjelper godt på såre bryster. 

Dette er en kort tid du kommer senere til å savne. <3 

Anonymous poster hash: b90d3...569
Skrevet

Ja, heeelt normalt! Bare å venne seg på kveldsammingen, det er det mest mettende måltidet for baby og genialt for å opprettholde bra melkeproduksjon. Baby gir seg ikke før han blir mett, han ønsker jo i utgangspunktet bare å sove godt han også. Det tar bare mye tid å få ut den siste tjukke melka. Og på økedøgn vil det være ekstra mye amming.

Jeg har ammet tre stk i timesvis de første månedene. Sett på en god serie på tv'en, ha masse puter rundt deg, drikk te, la pappaen ordne i huset, og bare prøv å nyt at babyen din er så glupsk.

Og smør på mm på brystvortene og la de lufttørke når de får en pause. IKKE start med smokk, det vil forvirre det sultne barnet som har fantastiske overlevelsesinstinkter og bare vil etablere en god melkeproduksjon.

Lykke til!

Anonymous poster hash: c97a0...d4f

Tusen takk for svar:) kjenner jeg blir litt utmattet av det her. Godt det er normalt det her da. Varer det 1 dag?

Skrevet

Normalt at det er sånn her ved økedøgn? Hjelpe seg. 20 dager gammel er han:)

Ja, det er normalt🙂 når han slipper taket kan du se om du får ut litt mer melk som du smører på brystvorten og lar det tørke. Du får øket produksjon ganske raskt vil jeg tro, og da roer det seg. Som sagt, pass på deg, at du får drukket nok, og at du får mat og hvile.

Skrevet

Tusen takk for svar:) kjenner jeg blir litt utmattet av det her. Godt det er normalt det her da. Varer det 1 dag?

Noe sånt🙂
Skrevet (endret)

På de dagene tok jeg med meg minsten i senga, et par bananer ,småsultennøtter og noe sjokolade. Og vann,masse vann!

På med Netflix og bare bli der med puppen ute.

Far hadde søsken etterhvert som de ble flere.

Endret av skinnfilla
Skrevet

Begge mine var sånne som hang i puppwn hele ettermidagen og kvelden de første månedene, det er normalt. Det avtok etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...