Gå til innhold

Dere som har født 4 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble det verre etter det? I underetasjen? Jeg har født tre barn og føler jeg ble videre etter den 3. i tillegg til at jeg fikk litt skjedefremfall. Har litt lyst på et barn til, men kan jeg regne med at det bare blir enda verre da?

Anonymous poster hash: b4ccc...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Født 4 store barn, raske fødsler. Jeg har faktisk blitt bedre etter nr 4, det er helt merkelig. Kan hoppe og jogge uten truseinnlegg (men går på do først da.)🙊 Har siden nr 2 hatt problem med rectocele, ikke smerter eller nedpress, men avføringen buler inn i skjeden når jeg må på do. Dette er i alle fall ikke verre. Har påvist cystocele og rectocele grad 2, og må sikkert operere engang, men ikke plager jeg ikke lever fint med nå. Har muligens blitt LITT flinkere å knipe etter nr 4, men glemmer det stort sett, ikke vært så flink m det. Ser jo litt herpa ut da. Sydde bare litt etter nr 1, ikke med de andre.

Anonymous poster hash: 61f14...b98

Skrevet

Født 4 store barn,og fikk cystocele etter nr 3. Men det ble mye værre etter fødsel nr 4,så jeg skal opereres nå. Skjeden har definitivt blitt mye romsligere,og kjenner lite friksjon under sex. Selve åpningen er også såpass stor og lang,så sex har vi hatt lite av siste året. Men nå skal alt dette fikses og jeg gleder meg enormt mye til å føle meg hel igjen. Det blir vaginalplastikk i tillegg til cystocele operasjon. Jeg har trent bekkenmusklatur jevnlig,men det er bindevevet i skjeden som blir overstrukket og ikke musklene. Så den slappheten jeg har kunne jeg aldri trent bort.

Anonymous poster hash: c4098...476

Skrevet

Født 4 store barn,og fikk cystocele etter nr 3. Men det ble mye værre etter fødsel nr 4,så jeg skal opereres nå. Skjeden har definitivt blitt mye romsligere,og kjenner lite friksjon under sex. Selve åpningen er også såpass stor og lang,så sex har vi hatt lite av siste året. Men nå skal alt dette fikses og jeg gleder meg enormt mye til å føle meg hel igjen. Det blir vaginalplastikk i tillegg til cystocele operasjon. Jeg har trent bekkenmusklatur jevnlig,men det er bindevevet i skjeden som blir overstrukket og ikke musklene. Så den slappheten jeg har kunne jeg aldri trent bort.

Høres ikke kjekt ut. Du sier du skal ha vaginalplastikk. Blir man da operert trangere? Kan man bli tilnærmet lik normal igjen?

Skrevet

Har fem, og er helt fin. Ingen problemer med hopping og løping. Gynekologen jeg var hos sist så jeg hadde født, men tippet jeg hadde ett barn. Har vært heldig. Ingen revning under fødslene heller.

Anonymous poster hash: 73054...67c

Skrevet

Høres ikke kjekt ut. Du sier du skal ha vaginalplastikk. Blir man da operert trangere? Kan man bli tilnærmet lik normal igjen?

Ja,de syr meg trangere ved å fjerne en del av vevet. Syr også igjen åpningen. Jeg har bare noen få sting fra første fødsel. Ingen fra de neste 3,så at jeg skal ha en del sting der nå og får arrvev er helt greit. Gleder meg til å få et nytt underliv. Det har vært psykisk belastende og går helt klart utover forholdet når sex uteblir. Jeg er en person som trenger mye sex,så vi teller ned til operasjon er overstått og 6 ukene etter det!

Skrevet

Ja,de syr meg trangere ved å fjerne en del av vevet. Syr også igjen åpningen. Jeg har bare noen få sting fra første fødsel. Ingen fra de neste 3,så at jeg skal ha en del sting der nå og får arrvev er helt greit. Gleder meg til å få et nytt underliv. Det har vært psykisk belastende og går helt klart utover forholdet når sex uteblir. Jeg er en person som trenger mye sex,så vi teller ned til operasjon er overstått og 6 ukene etter det!

Skjønner jeg godt! Må du betale det selv? Hva koster det?

Skrevet

Har fem, og er helt fin. Ingen problemer med hopping og løping. Gynekologen jeg var hos sist så jeg hadde født, men tippet jeg hadde ett barn. Har vært heldig. Ingen revning under fødslene heller.

Hvordan kan gynekologen se at man har født?

Anonymous poster hash: 5494f...7d7

Skrevet

Hvordan kan gynekologen se at man har født?

Anonymous poster hash: 5494f...7d7

Ser det på livmortappen, tror jeg.

Skrevet

Skjønner jeg godt! Må du betale det selv? Hva koster det?

Jeg får det dekket pga cystocelen. Men de tar forsnevringsplastikk i tillegg pga jeg er 30 år, ferdig med barn og har det psykisk belastende når jeg har dette. Skjeden tar inn luft,så kan ikke være med på alt av aktiviteter som tidligere. Men vet at private klinikker utfører samme operasjon,men da koster det fra 30.000,- og oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...