Gå til innhold

Deprimert venninne og rot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å gjøre dette kort.

jeg er på helgebesøk hos ei venninne. Hun har slitt lenge med depresjon, men er likevel velfungerende. Hun jobber og er med venner når hun har overskudd. Denne helgen skulle jeg komme å besøke henne fordi jeg endelig har litt fri en helg fra både jobb og hjem. Hun advarte meg om at det ser bomba ut hjemme hos henne og at vi kanskje kunne ta det en annen gang. Jeg insisterte likevel på å komme. Vel... her er det virkelig bomba. Rett og slett jævlig. Hun ler litt av det, men jeg vet jo at ikke hun koser seg i dette rotet. Altså overalt er det ting. Klær, strikkejakke, stoff, verktøy, pizzaesker, pappkartonger, søppel og bøker. Alt et tatt frem, men ingenting legges på plass. Jeg vurderer nå å spørre henne om jeg kan bli litt lenger. Jeg vet hun skal på jobb på mandag. Mens hun er på jobb kunne jeg ha ryddet litt opp her. Spør jeg henne hadde hun nektet meg det. Men hvis jeg bare gjør det, tror dere hun hadde blitt glad? Vil det bare bli rot igjen med en gang jeg drar?

Anonymous poster hash: 5e7fd...246

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok rot igjen med en gang dessverre. Har en slik venninne selv. Vedr rydding kjenner du din venninne best, blir hun sur og fornærmet er det bortkastet.

Anonymous poster hash: 7f581...4ed

Skrevet

Ville ikke ryddet uten tillatelse bortsett fra noe søppel som uansett må fjernes.

Anonymous poster hash: 4ccf3...9e5

Skrevet

Skulle gjerne hatt en venninne som deg <3

Jeg sliter også med depresjon, og det har også ført til at jeg ikke greide å ta tak å få ryddet opp. Fikk hjelp, og greier å ta litt mer etter hvert nå.

Men ikke alle liker at noen holder på med sakene deres, der kjenner du din venninne bedre og kan kanskje tenke deg om hun synes det er ok eller ikke. Hvis hun tåler å ha deg der i rotet, så ville jeg tenkt at hun føler seg såpass komfortabel med å ha deg der at det går fint at du rydder opp også. Kaste søppel og sånt er jo uansett innafor tenker jeg.

Tror nok rotet er med på å gjøre henne mer nedstemt, så å få hjelp med å rydde opp kan nok hjelpe på humøret også. Nå er det kanskje så ille at hun bare har kapitulert, men om hun får det på stell igjen, og at du har hjulpet henne, kan kanskje gi henne motivasjon for å holde orden videre også ;)

Anonymous poster hash: d1b78...882

Skrevet

Rot som du beskriver her er veldig vanlig ved depresjon. Du kan jo spørre henne om du kan få lov til å rydde, men og respekter om hun ikke vil. Men du høres ut som en super venninne.

Anonymous poster hash: 26b99...459

Skrevet

Si du vil gjøre noe igjen for henne siden du fikk komme og være til henne.. ;)

Anonymous poster hash: 3fa4b...02c
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg tror jeg blir her litt over helgen og tar et skippertak på mandag mens hun er bort. Vasker og rydder litt kler, sorterer litt ting og tang og fjerner søpla. Jeg spør ikke først, hun kommer garantert til å si nei. Men ingen har det bra når det er sånn her og jeg skal ikke ta helt av og rydde etter min standard. Bare gjøre det litt mer koselig å være her. Nå får man ikke plass til en asjett på bordet en gang.

Anonymous poster hash: 5e7fd...246

Skrevet

Si du vil gjøre noe igjen for henne siden du fikk komme og være til henne.. ;)

Anonymous poster hash: 3fa4b...02c

Det ville jeg skrevet på en lapp til henne, slik at hun finner den når hi er dratt og hun kommet hjem fra arbeid.

Hi høres ut som en god venninne <3

Skrevet

Jeg hadde hata om noen kom og ryddet i mitt rot.. Jeg hadde spurt om vi skulle ryddet sammen IDAG..

Anonymous poster hash: d5bac...298

Skrevet

Her hjemme har det vært kaos.jeg har vært syk siden i sommer, 2 små barn og huset her er helt j.. de i familien bare ler.men det er ikke allright. Mye klær og ting overalt. Jeg slapp så vidt inn noen familiemedlemmer rundt juletider.men et par av de kom hit og rydda bort jula for meg og vasket kjøkkenet.jeg trygla og grein om at jeg tar det selv.men de insisterte og jeg skamma meg så j.. men det ble mye ryddigere 😂og jeg fikk puste igjen! Er sjeleglad for hjelp. Ta i et tak du, gode vennninne! ❤

Anonymous poster hash: 5192d...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...