Gå til innhold

Er ull fra Nøstebarn verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe ull til 11-åringen som nettopp har forstått at ull er deilig å ha på seg. Derimot er det enda mye hun ikke takler. Hun har en longs fra Devold som hun godtar. Ullen jeg kjøper må altså være absolutt kløfri. Ser at Nøstebarn har ull-/silkeblandinger, men de koster jo litt. Det er kanskje verdt pengene for å få ull som helt sikkert blir brukt? 

Anonymous poster hash: f056c...64b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det. Det rakner omtrent med en gang :/ Tåler knapt nok en vask :(

Anonymous poster hash: 5db49...ef2

Skrevet

Synes heller ikke det. Mye fint, ja helt klart. Men flere av plaggene vi har til ungene har raknet eller krympet veldig i vask. Men det klør ikke da, hvis det er viktigst. Har vært like fornøyd med ull silkeblanding fra hust and claire eller joha.

Skrevet

Har vært kjempefornøyd med ullplaggene derfra, har hatt en del gjennom årene og det brukes godt av to barn.

Skrevet

Jeg har maskin vasket på ull program og med nøstebarn såpe og synes det mister fasongen fort, trøyer. Men ullfrote og ull flece er jeg veldig fornøyd med 😊

Anonymous poster hash: e952d...c64

Skrevet

NEI! Rakner lett, krymper lett, klør lett, blir lett uformelig.... Osv osv

Har prøvd de fleste merker til mine tre pluss meg selv. Er mye annet veldig bra på markedet

Skrevet

Ulvang ull godtar guttungen her. Den er kløfri. Eneste ulla han vil ha.

Nøstebarn ull synes jeg ikke er bra. Enig med de andre på kvalitet.

Skrevet

det synes jeg ,men mest på babyer

Skrevet

Så bra at jeg sjekket her først da. Takk for svarene :)

Anonymous poster hash: f056c...64b
Skrevet

det synes jeg ,men mest på babyer

Enig, i alle fall klær innerst mot kroppen. De større barna mine elsker ullfrotteen. Men de nekter å bruke longs og genser fordi de sier de klør.

Anonymous poster hash: 68fe9...228

Skrevet

Min 12-åring klager veldig på at den klør. Småsøskena klager ikke men de vet ikke bedre😜 Nydelige ullplagg, men min erfaring er at de krymper veldig (til tross for korrekt vask og behandling) og at de ekstremt lett tar til seg flekker - dermed er det bare tull at du skal kunne bruke plaggene lenge uten vask slik N.barn påstår. Sokkene går det KJEMPEFORT hull i, og de tover seg fort ved svette.

Anonymous poster hash: 57be5...aef

Skrevet

Ja. Til baby. Fordi de ligger rolig.

Kjøper ikke til min 1- og 3-åring...

Anonymous poster hash: 06876...f9a

Skrevet

Syns ikke det er verd det. Hold dere til Devold. Vi er knallfornøyde med Devold.

Skrevet

Ribb buksene... ingen over...

De kan brukes over flere år.. og slitasje vises ikje i det hele tatt. De er fantastiske!

Vaskes på ullprogram. Før hadde vi spesialvaskepulver, men det droppa vi.

Anonymous poster hash: 52956...56e

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med ribbuksene. Lillesøster arver av storesøster, og de er nesten like fine selv om de vaskes jevnlig.

Anonymous poster hash: a4229...fd1

Skrevet

Jeg synes det er verdt pengene! Sønnen har masse ull derfra og har alltid vært veldig fornøyd! Ull fra andre steder har han derimot fort fått hull i.

Anonymous poster hash: 8ff87...91f

Skrevet

Jeg kjøper til meg selv, og til de barna jeg har som tåler ull. 

Har en som kan bruke alt, og en som ikke kan ha på seg noe med så lite som 5% ull før han klager.

De bør håndvaskes når flekkene kommer, men disse klærne trenger man ikke vaske hele tiden. Jeg vasker som regel bare rett på flekken og dypper ikke hele plagget i vann. Tåler barnet ull, er de helt fantastiske.

De er i ubehandla ull- noe som du ikke får noe annet sted. Det gjør at de rett og slett føles varmere. Mer av ullas gode egenskaper er intakt. 

De har salg på Nøstebarn nå, og jeg har gjort unna årets handel. Det trengs - jeg bruker Nøstebarnull fra august til mai.

PS: Man bør kjøpe en til to størrelser større enn normalt, for klærne krymper ved bruk (varme og hudkontakt)  og ikke bare ved vask. Men - jeg mener det er verdt det...Personlig er jeg giga-fan. Andre ullplagg er som en Lada ved siden av en Tesla.... 

:) :) 

Anonymous poster hash: 58fc8...627
Skrevet

Jeg kjøper til meg selv, og til de barna jeg har som tåler ull. Har en som kan bruke alt, og en som ikke kan ha på seg noe med så lite som 5% ull før han klager. De bør håndvaskes når flekkene kommer, men disse klærne trenger man ikke vaske hele tiden. Jeg vasker som regel bare rett på flekken og dypper ikke hele plagget i vann. Tåler barnet ull, er de helt fantastiske. De er i ubehandla ull- noe som du ikke får noe annet sted. Det gjør at de rett og slett føles varmere. Mer av ullas gode egenskaper er intakt.  De har salg på Nøstebarn nå, og jeg har gjort unna årets handel. Det trengs - jeg bruker Nøstebarnull fra august til mai. PS: Man bør kjøpe en til to størrelser større enn normalt, for klærne krymper ved bruk (varme og hudkontakt)  og ikke bare ved vask. Men - jeg mener det er verdt det...Personlig er jeg giga-fan. Andre ullplagg er som en Lada ved siden av en Tesla....  :) :)    Anonymous poster hash: 58fc8...627

Hvordan mener du det er greit å ikke vaske? Tøyet blir jo både skittent og får lukt? Min erfaring med nøstebarn, i tillegg til at de er usedvanlig kjedelige på utseende, er at det er dårlig kvalitet. Blir fort stygt, krymper mye og blir for uformelig og ubrukelig.

Anonymous poster hash: 739f4...ce2

Skrevet

Hvordan mener du det er greit å ikke vaske? Tøyet blir jo både skittent og får lukt? Min erfaring med nøstebarn, i tillegg til at de er usedvanlig kjedelige på utseende, er at det er dårlig kvalitet. Blir fort stygt, krymper mye og blir for uformelig og ubrukelig.

Anonymous poster hash: 739f4...ce2

Det er ikke nødvendig å vaske disse ullklærne på samme måte. Barn svetter så godt som ikke. Det er svært lite lukt. De kan luftes om de skulle lukte noe. Slik gjorde man ofte i "gamle dager". Nå vasker vi klærne i stykker, helt unødvendig. Hvor skitten blir en 12-åring? Ikke særlig mye. Flekker kan de få når de spiser, men da kan du fint bare vaske flekken og ikke hele plagget. 

Anonymous poster hash: 58fc8...627

Skrevet

Ulvang ull godtar guttungen her. Den er kløfri. Eneste ulla han vil ha.

Nøstebarn ull synes jeg ikke er bra. Enig med de andre på kvalitet.

Ullvang er det eneste ulltøyet jeg og kan ha. Klør med en gang av alt mulig annet

Anonymous poster hash: c97ec...347

Skrevet

Cubus har fine singletter med ull/silke. Jeg fikk en av mammaen min til jul! Klør ikke og er fine også men en dekorativ blonde i halsåpningen! De minste str på dameavdeling passer gjerne barn om de ikke jar slike til de😊

Skrevet

Hva med å prøve tuftewear, kjøpes på f.eks enklere liv. Med ull og silke, er bare utrolig fantastisk! Nevene mine hadde ikke brukt ulltøyet, men de elsket dem og brukte de til de var utslitt : )

Ellers så er vi fan av ull/bomull som de har solgt på Kappahl.

Anonymous poster hash: c1c39...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...