Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #1 Skrevet 18. februar 2017 Jeg skjønner meg ikke på leietakeren, altså jeg skulle flytte inn i et rom i bokollektiv og jeg ga beskjed sånn 2 uker før at jeg ikke flytter inn likevel men tilbød meg å betale første måneden likevel. Nå krever han depositumet også, selv om jeg IKKE skal være der eller noe. Han må jo betale det tilbake til meg uansett? så fikk melding av han nå at han har hyrt en advokat til å kreve inn depositumet også som er på ca 3500 kr? er dette ikke litt rart? Anonymous poster hash: b69bf...7c2
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #2 Skrevet 18. februar 2017 mente ikke leietaker men utleieren Anonymous poster hash: b69bf...7c2
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #3 Skrevet 18. februar 2017 Er det bare 1 mnd oppsigelse der? Anonymous poster hash: 11f35...d1e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #4 Skrevet 18. februar 2017 2 måneder..... men vi ble enige om å prøve å finne andre til å ta over sammen... Anonymous poster hash: b69bf...7c2
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #5 Skrevet 18. februar 2017 Han gjør deg mao en tjeneste? De fleste korter ned oppsigelse når leietaker finner en annen leietaker. At han skal bruke tid og ressurser til å finne ny leietaker pga din vingling er vel heller ikke rettferdig. Han burde bare referert til leiekontrakten og latt det være med det. Anonymous poster hash: 11f35...d1e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #6 Skrevet 18. februar 2017 Så bør jeg betale depositumet da? selv om det blir betalt tilbake? skjønner ikke Anonymous poster hash: b69bf...7c2
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #7 Skrevet 18. februar 2017 Og det med advokat er ikke det dyrere da? Anonymous poster hash: b69bf...7c2
Minimei00 Skrevet 18. februar 2017 #8 Skrevet 18. februar 2017 Det er jo litt rart at han ønsker depositumet betalt mtp at han må betale for opprettelse av depositumskonto da.. Betal iallefall ikke direkte til han.
Yellow Brick Road Skrevet 18. februar 2017 #9 Skrevet 18. februar 2017 (endret) Det at du tilbyr deg å betale for en måned er bare tull, du skal betale for to måneder - dvs oppsigelsestiden din og i den tiden er det du som disponerer leiligheten og dermed er det helt rimelig at du skal betale depositum, for i teorien kan du jo finne på å flytte inn der. Om det er sånn juridisk, gidder jeg ikke å prøve å finne ut av. Men det høres helt fornuftig ut. Endret 18. februar 2017 av Yellow Brick Road
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #10 Skrevet 18. februar 2017 Men altså er det nødvendig å leie inn og betale mye for en advokat da? hvor mye koster en advokat i timen? Anonymous poster hash: b69bf...7c2
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #11 Skrevet 18. februar 2017 Gjør det som står i kontrakten. Regner med det står at depositum må betales. Så får du betale ut oppsigelsestiden eller til ny leietaker tar over. Hvis utleier vil styre med depositumskonto selv om du likevel ikke skal bo der, får bli hans problem. Anonymous poster hash: 0ece6...ff4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #12 Skrevet 18. februar 2017 Du har jo inngått en bindende avtale med utleier om å leie hos han. Virker som du ikke forstår at du også lager ekstraarbeid for han ved å ikke flytte inn som avtalt likevel. Han må jo da annonsere på nytt, bruke tid på visning, sjekke referanser osv. Har du to måneders oppsigelsestid så skal du betale to måneders leie uavhengig om du flytter inn eller ikke. Du har da rett til å disponere rommet i denne tidsperioden. I praksis så er det vanlig at man slipper å betale leie for den tiden som gjenstår om man finner noen andre til å flytte inn før oppsigelsestiden er utløpt. Men ut ifra slik du beskriver så skal du i utgangspunktet betale to måneders leie. Anonymous poster hash: cd1b2...613
Admin Skrevet 18. februar 2017 #13 Skrevet 18. februar 2017 Jeg hadde bare betalt inn depositum, husk at det skal på egen depositumskonto som dere skal opprette sammen.
snekker1 Skrevet 14. mars 2017 #14 Skrevet 14. mars 2017 Ikke betal penger til utleieren!! Dere må opprette en depositumskonto. Den skal stå i ditt navn, mens utleieren skal betale utgiftene rundt oprettelse av konto. Les her!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #15 Skrevet 14. mars 2017 Ikke betal penger til utleieren!! Dere må opprette en depositumskonto. Den skal stå i ditt navn, mens utleieren skal betale utgiftene rundt oprettelse av konto. Les her! Hva er det med deg, siden du søker opp alle gamle tråder som gjelder leie/utleie??? Anonymous poster hash: b1837...a7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå