Gå til innhold

Ned i vekt med kcal telling... flere som gjør det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd nesten en uke nå og gikk på vekten for å se om det funker. Pga skade kan jeg ikke trene nå.

Men har gått ned 800gram kun ved å telle kcal og ikke trene.

Er d grei nedgang ?

Anonymous poster hash: daf27...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 0,5 og 1,5 kg ned i uken er det anbefalte, så du er helt klart på rett spor

Man trenger ikke trene for å gå ned i vekt, der er i hovedsak kosthold som fungerer. Trene gjør man for å stramme opp og få litt høyere hvileforbrenning.

Kosthold fjerner kilo, trening fjerner gram. Det er mye lettere å la være spise 1000 kalorier enn å trene bort 1000 kalorier

Anonymous poster hash: d06fb...be1

Skrevet

Ja, det er en fin nedgang det! Jeg har gått ned i vekt ved å telle kcal. Totalt har jeg nå gått ned 37 kg. Jeg skal ned hvertfall 13-20 kg til! Det tar sin tid og man må være tålmodig, men det er motiverende å se tallet går nedover. Ettersom det går sakte ned (ca en kg i uken), så henger huden med så jeg har faktisk ikke noe spesielt løshud slik man ofte får etter f.eks fedmeoperasjon hvor man raser ned i vekt.

Pga liten tid og null interesse innen trening så har jeg ikke bevegd meg mer enn jeg gjør til vanlig. Trener ikke i det hele tatt. Tenker jeg skal starte å tene opp kondisen etter hvert, sånn for helsas skyld. Min bmi var 43,8 da jeg starter, nå er den utrolige 29,4! Målet mitt er å komme godt innen normal bmi.

Mitt råd er å fortsette! Selv om det er tungt, så må man bare fortsette hver eneste dag. En dag kommer man i mål! Jeg setter meg mange delmål så det blir jubling for hvert mål jeg når. Etter at jeg har nådd mitt endelige mål og klart å holde vekta så skal jeg investere i en helt ny garderobe. Det er min gulrot for dette og det gleder jeg meg SÅ masse til!

Anonymous poster hash: f4522...7ca

Skrevet

Jeg teller også kcal og ligger på 1600-1700 pr dag. Men jeg går ikke ned i vekt. Har jeg utrolig dårlig forbrenning da, eller? Skjønner ikke det heller, jeg går jo timeslange turer hver dag...

Anonymous poster hash: 9e560...175

Skrevet

Jeg teller også kcal og ligger på 1600-1700 pr dag. Men jeg går ikke ned i vekt. Har jeg utrolig dårlig forbrenning da, eller? Skjønner ikke det heller, jeg går jo timeslange turer hver dag...

Det høres mye ut.

Men er du sikker på hva du får i deg?

Teller du absolutt ALT? Inkl drikke?

Jeg måtte ned i 1200 kallorier for å gå ned i vekt. Loggførte alt

Anonymous poster hash: 3c66f...38f

Skrevet

Det høres mye ut.

Men er du sikker på hva du får i deg?

Teller du absolutt ALT? Inkl drikke?

Jeg måtte ned i 1200 kallorier for å gå ned i vekt. Loggførte alt Anonymous poster hash: 3c66f...38f

Ja, loggfører absolutt alt i lifesum. Hver minste lille bit, veier maten, og måler opp drikke. Drikker nesten bare vann, men når jeg en sjelden gang tar et glass saft, logger jeg det og.

Så 16-1700 kcal er mye, altså? Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å leve på mindre enn det. Det skal jo opprettholdes og...

Skrevet

Ja, loggfører absolutt alt i lifesum. Hver minste lille bit, veier maten, og måler opp drikke. Drikker nesten bare vann, men når jeg en sjelden gang tar et glass saft, logger jeg det og.

Så 16-1700 kcal er mye, altså? Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å leve på mindre enn det. Det skal jo opprettholdes og...

Det kan hende du spiser feil mat, om du f.eks er insulinresistent går du ikke ned på 1600 kalorier om det er mye raske karbohydrater i kostholdet ditt

Du behøver ikke hoppe på en steng lavkarbokur, men prøve grovkarbo kanskje?

Skrevet

Det kan hende du spiser feil mat, om du f.eks er insulinresistent går du ikke ned på 1600 kalorier om det er mye raske karbohydrater i kostholdet ditt

Du behøver ikke hoppe på en steng lavkarbokur, men prøve grovkarbo kanskje? Anonymous poster hash: d06fb...be1

Jeg er ikke insulinresistent. (Tar blodprøver jevnlig, så det regner jeg med legene hadde informert meg om.)

Nja, raske karbohydrater? Lifesum sier jeg spiser for lite karbohydrater, så jeg vet ikke... Hva ligger i grovkarbo, da?

Skrevet

sliter selv, hvis jeg holder meg på ca 1600 kcal pr dag går jeg ikke ned, men jeg greier heller ikke leve på 1300-1400 kcal. Det blir for lite. Så da skjer det ikke noe da :-(

Anonymous poster hash: f440f...2a2
Skrevet

Bare sånn till info legen informerer ikke om insulinresistens nei! Men så er det litt hvor høy er du og hvor mye veier du har litt og si det og. Så er det hvass spiser. Lavkarbo synes jeg er mye lettere å overholde enn å telle kalorier. For mange inkludert meg fungerer det bare ikke. Jeg kan ikke leve på 1200 kalorier om dagen så fysisk aktiv som jeg er.

Anonymous poster hash: a825e...6bf

Skrevet

Bare sånn till info legen informerer ikke om insulinresistens nei! Men så er det litt hvor høy er du og hvor mye veier du har litt og si det og. Så er det hvass spiser. Lavkarbo synes jeg er mye lettere å overholde enn å telle kalorier. For mange inkludert meg fungerer det bare ikke. Jeg kan ikke leve på 1200 kalorier om dagen så fysisk aktiv som jeg er. Anonymous poster hash: a825e...6bf

Hmmm. Kanskje jeg bør spørre om insulinresistens da. Takk for tips!

Skrevet

Bare sånn till info legen informerer ikke om insulinresistens nei! Men så er det litt hvor høy er du og hvor mye veier du har litt og si det og. Så er det hvass spiser. Lavkarbo synes jeg er mye lettere å overholde enn å telle kalorier. For mange inkludert meg fungerer det bare ikke. Jeg kan ikke leve på 1200 kalorier om dagen så fysisk aktiv som jeg er.

Anonymous poster hash: a825e...6bf

Jeg gikk ikke ned noe med kaloritelling, husker ikke helt hvor mange kalorier jeg lå på. Prøvde lenge, men det fungerte ikke for meg heller. I tillegg så var jeg nesten alltid sulten. Gikk over til lavkarbo jeg og

Anonymous poster hash: 1fb63...f67

Skrevet

Jeg er ikke insulinresistent. (Tar blodprøver jevnlig, så det regner jeg med legene hadde informert meg om.)

Nja, raske karbohydrater? Lifesum sier jeg spiser for lite karbohydrater, så jeg vet ikke... Hva ligger i grovkarbo, da?

Det er ingen enkel blodprøve som viser om du er insulinresistent, så det informerer ikke legen om. Men nesten alle som er overvektig og særlig de som har eplefasong er insulinresistent. De lærde strides da, er det sånn at overvekten gjør det insulinresistent eller er det insulinresistensen som gjør deg overvektig? Men fakta er at nesten alle overvektige er insulinresistente.....

Grovkarbo vil si at du kutter kraftig ned på raske karbohydrater, som f.eks sukker og hvitt hvetemel. Kornprodukter skal være grove, ellers grønt, rene kjøtt og fiskeprodukter. Bare goolge grovkarbo, det er rett og slett et grovt og grønt kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...