Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #26 Skrevet 19. februar 2017 Kristne gjør mye faenskap med bibelen i hånd de og. Se på abortmotstandere, westboro, nazisme.... til og med Trump hevder å ha kristendommen som grunnlag for sine handlinger og valg. Og muslimer er liksom for abort? Nei, den mest hatefulle dømmende religionen i verden er nok islam og jeg er utrolig redd utviklingen som mine døtre må vokse opp i. Anonymous poster hash: 17e96...813
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #27 Skrevet 19. februar 2017 Og muslimer er liksom for abort? Nei, den mest hatefulle dømmende religionen i verden er nok islam og jeg er utrolig redd utviklingen som mine døtre må vokse opp i. Anonymous poster hash: 17e96...813 Hva er det egentlig du er redd skal skje dem og som var mindre farlig før? Vi lever i en ekstremt rolig og fredelig periode i historien. Anonymous poster hash: dcbd8...705
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #28 Skrevet 20. februar 2017 Dere som kritiserer muslimer kjenner dere noen? Dere tar jo alle over en kam. Anonymous poster hash: 852b7...688
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #29 Skrevet 20. februar 2017 Dere som kritiserer muslimer kjenner dere noen? Dere tar jo alle over en kam.Anonymous poster hash: 852b7...688 Bor rett ved et av de nye mottakene og går hver dag forbi der de har norskundervisning. Blir ikke veldig imponert, for å si det mildt Anonymous poster hash: 17e96...813
skjotta Skrevet 20. februar 2017 #30 Skrevet 20. februar 2017 Og muslimer er liksom for abort? Nei, den mest hatefulle dømmende religionen i verden er nok islam og jeg er utrolig redd utviklingen som mine døtre må vokse opp i. Anonymous poster hash: 17e96...813 Muslimer er like mye individer med egne meninger som det kristne er. Ikke alle kristne bomber abortklinikker og ikke alle muslimer undertrykker kvinner.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #31 Skrevet 20. februar 2017 Ikke samme anonym, men er nok du som tar feil. Omskjæring synker år før år, selv om stater med fattige og uutdannende fremdeles praktiserer dette, så er tallet rundt 55% Anonymous poster hash: 831e2...113 Foreslår at du leser deg litt opp. Det har ikke noe med sosioøkonomisk bakgrunn å gjøre. I enkelte stater er det nede i 50%, mens i andre stater over 90%. Jevnt over ca 75% Anonymous poster hash: 0c593...498
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #32 Skrevet 20. februar 2017 Folk bør få tro på hva de vil, fra Kristus og Mohamned til Julenissen. De bør derimot ikke få krenke kvinner, barn, minoriteter, homofile eller medlemmer av andre trossamfunn. Det er da ikke til å stikke under en stol at muslimer i stor utstrekning driver å krenker andre mennesker, både individer og grupper i stor skala. Det ser en muslimer gjør i sine familier, i sine lokalsamfunn og i sine stater. Jeg er av den oppfatning at muslimer som ikke krenker har et særskilt ansvar å ta avstand fra muslimer som krenker. Tenker litt som sådan at det er rart at alle disse fredselskende muslimene ikke i større grad aktivt går ut å tar avstand fra terror, masse overgrepene i Køln og Helsinki og andre grusomheter sine trosfeller begår i deres Gud sitt navn. Det er jo helt vanvittig hvilke utett kvinner, barn, homofile og minoriteter lider under sharia. Det hadde vært lettere å ha respekt for deres religion om de aktivt viste avstand fra ekstremistene. Kvinners rettigheter MÅ styrkes i islam. Full ytringsfrihet, full bevegelsesfrihet, full avtalefrihet, etc. Anonymous poster hash: 398f1...34a
Hjertefru Skrevet 20. februar 2017 #33 Skrevet 20. februar 2017 Hvis du bare ser på det som regnes som terror er det mulig du har rett i at det for tiden er mest utført av muslimer, men det drepes og skades mange av andre også. Bar for perspektivet skyld. Siden 2001 har det blitt drept ca 35 mennesker i terrorangrep i USA. Samtidig har det blitt drept ca 12.000 hvert år av skytevåpen i USA. (Jeg har sett større anslag også.) Det er i snitt flere skoleslytinger i USA hver dag i året, de aller fleste utført av "kristne" ungdommer. Det var også mange fler som ble drept av terrorister i Europa på søtt i og åttitallet enn det er i dag. Da var konfliktene i hovedsak mellom Kristine grupper. Anonymous poster hash: dcbd8...705 Det er vel det tilfeldige ved islamistenes terror som skremmer tenker jeg. De søttitalls-terroristene var mye mer presise ift til hvem de ønsket å ramme. De gikk etter establisment, politikere, politi og næringsliv. Noen ganger ble det aktivt tatt forholdsregler for å unngå det de anså som "sivile" tap IS og deres like har jo som uttalt mål å ta livet av flest mulig vantro, andre muslimer inkludert.
Hjertefru Skrevet 20. februar 2017 #34 Skrevet 20. februar 2017 ...Dessuten var terroren den gangen mye mer begrenset til enkelte områder. De britiske øyer, Baskerland er to eksempler. Mye vanskeligere nå å spå hvor galningene slår til igjen neste gang ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå