Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 Fikk på søndag - etter å ha vært ute i skarp sol og snø uten solbriller - noen bevegelige skygger i synsfeltet. De forsvant etter hvert samme dag, og jeg har ikke hatt noe siden. Gravid i uke 23. Bør jeg kontakte lege? Lot være siden de ble helt borte, men begynte plutselig å bekymre meg. Var hos legen for to uker siden, og blodtrykk og alt annet er normalt. Anonymous poster hash: b7e0c...1d7
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 Høres ut som "floaters". Jeg har masse av dem. Mener å ha lest at de ikke forsvinner om man først har fått dem, men det stemmer ikke helt hos meg. Jeg har samme i årevis, og så kan de endre seg eller forsvinne og nye komme til. Som regel helt ufarlig, og så lenge dine forsvant igjen ville jeg ikke tenkt mer på det. Hadde de oppstått plutselig uten at du var ute i solen og de ikke forsvant, så kunne det kanskje vært greit å nevne for lege neste gang. Jeg har levd med mine i 25 år. Ser dem nå når jeg ser på skjermen også når jeg tenker på det, ellers ignorerer jeg dem. Men hos deg vil jeg tro det var et klart signal om at du ikke tåler å gå uten solbriller! Viktig på denne tiden av året å beskytte øynene! Anonymous poster hash: aaad4...713
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 Takk for svar! Det høres jo fornuftig ut! Dette er altså helt ufarlig? Skal bli flink til å gå med solbriller! De er gjennomsiktige og faller og beveger seg foran øynene. Er det slik du opplever dem? Anonymous poster hash: b7e0c...1d7
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #4 Skrevet 17. februar 2017 Takk for svar! Det høres jo fornuftig ut! Dette er altså helt ufarlig? Skal bli flink til å gå med solbriller! De er gjennomsiktige og faller og beveger seg foran øynene. Er det slik du opplever dem? Anonymous poster hash: b7e0c...1d7 Ja, de er omtrent som flekker eller bånd av sot i vann. Det er umulig å fokusere på dem, for da forsvinner de. Du ser dem bare når du ikke fokuserer på dem, og de følger også øyebevegelsene. Så lenge de forsvant og du ikke ellers har noen endringer i kroppen du stusser på så hadde jeg ikke tenkt mer på det. Dukker de opp igjen så kan du ta det opp med legen, spesielt siden du er gravid. Anonymous poster hash: aaad4...713
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 Stemmer! Det var akkurat slik du beskriver dem! Hjertelig takk for grundig svar! Anonymous poster hash: b7e0c...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå