Gå til innhold

Melde til barnevern eller ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg kjenner ei som har en sønn på 10-12 år som hun har omsorg for. Men saken er den:hun drikker daglig,følger ikke opp sønnen,vært i rettsak nå for fyllekjøring,sønnen er ofte hos eldre søsken i ukedagene og helgene. Hun etterlyser ofte alkohol på facebook.

Vil tro kanskje de er under bv fra før av pga fyllekjøringen hennes og mye rettsaker o.l der. Men burde jeg sende inn en anonym rapport på vedkommende for det? Kjenner ikke yngste barnet,men denne dama var gift med min onkel før og er mor til mine to søskenbarn..

Anonymous poster hash: d9202...e79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg kjenner ei som har en sønn på 10-12 år som hun har omsorg for. Men saken er den:hun drikker daglig,følger ikke opp sønnen,vært i rettsak nå for fyllekjøring,sønnen er ofte hos eldre søsken i ukedagene og helgene. Hun etterlyser ofte alkohol på facebook.

Vil tro kanskje de er under bv fra før av pga fyllekjøringen hennes og mye rettsaker o.l der. Men burde jeg sende inn en anonym rapport på vedkommende for det? Kjenner ikke yngste barnet,men denne dama var gift med min onkel før og er mor til mine to søskenbarn..

Ja, meld! Ellers blir det litt sånn at alle tror hun allerede er meld, og så blir hun ikke meldt og gutten må vokse opp med alkoholisert mor.

Anonymous poster hash: b63fe...899

Skrevet

Ja, meld! Ellers blir det litt sånn at alle tror hun allerede er meld, og så blir hun ikke meldt og gutten må vokse opp med alkoholisert mor.

Anonymous poster hash: b63fe...899

Enig!!

Anonymous poster hash: 6f809...408

Skrevet

Da tar jeg motet og melder til uka. Aldri gjort det før,kan jeg ringe til barnevernet i den kommunen de bor i? Har ingen adresse på de,kun fullt navn på moren.?

HI

Skrevet

Selvfølgelig skal du melde. Alkoholikere kan ikke ta seg av barn uten støtte fra BV. 

Anonymous poster hash: 9b092...1d6
Skrevet

Du kan ringe eller skrive. Fullt navn holder.

Anonymous poster hash: 0f461...a77

Skrevet

Du trenger ikke vite adressen, har du navnet så finnet bvtj. ut det andre. Det er absolutt riktig å melde her!

Skrevet

dette har du ingenting med

Anonymous poster hash: 4c9de...ff0
Skrevet

Selvfølgelig har Hi noe med dette å gjøre. Et barn lever trolig under omsorgssvikt, og blir utsatt for fare når mor kjører i fylla. Da er man pliktig til å melde fra.

Hi, overse alle slike kommentarer som den til anonyme ff0.

Som de andre sier, meld fra.

Du sier også at hun ofte etterlyser alkohol på fb. Ta kopi av det for sikkerhets skyld også og så tipser du bv om at hun også gjør det. Det kan vise noe om forbruket hennes og også at hun drikker når hun har barnet hos seg.

Anonymous poster hash: 3234d...ede

Skrevet

Ja, dette synes jeg absolutt du skal melde!

MYE bedre å melde en gang for mye enn å unnlate fordi man tror at "sikkert noen andre som har meldt".

Husk at du kan melde anonymt om det er ønskelig. 

Anonymous poster hash: 1b9dd...718
Skrevet

Wtf?!   Hva feiler det deg?? " En baby blir misshandlet, men det har ikke de utenforstående noenting med, så la de holde på"?! Du er ikke frisk. 

Anonymous poster hash: 2a51e...d24

Skrevet

Jeg kommer til og melde anonymt til uka uansett om noen mener jeg ikke har noe med det!! Sånne kommentarer klarer jeg fint og overse :)

Da tar jeg bilder av statusene vedkommende har lagt ut jeg som "bevis". Kjenner også flere i slekta mi som hun kontakter om alkohol når hun er tom.

HI

Skrevet

Meld fra, det er skummelt og tro at andre gjør/ har gjort det, husk Christoffer saken.

Skrevet

Ja, meld -men, vet du ikke hvor søskenbarna dine bor?

Anonymous poster hash: 8abf9...cff
Skrevet

Hei.

Tror jeg vet hvem du snakker om her, begynner navnet på H og slutter på i? Jeg kjenner litt av historien der.

Anonymous poster hash: 042ed...182

Skrevet

Om sønnen er hos eldre søsken ofte. Så er han kanskje ikke hos mor, når hun drikker. Og det er ikke ulovlig å drikke..

Anonymous poster hash: 84177...d57

Skrevet

Hvorfor melde annonymt. ? Tørr ikke du stå fordel du sier ?!

Anonymous poster hash: 84177...d57

Skrevet

d57: Drikker du mye selv, eller? Hi vet jo ikke om sønnen alltid er hos eldre søsken når mor drikker. Det er ikke ulovlig å drikke, men hi vurderer ikke å melde moren til politiet, heller. Hvis hun ønsker å melde anonymt, så gjør hun det. Det er folk som deg som gjør at barn som Christoffer får en så grusom skjebne.

Anonymous poster hash: 49d9d...ee0
Skrevet

Søskenbarna mine er voksne og har flytta hjemmende fra.

HI

Skrevet

Tror jeg vet hvem du snakker om her, begynner navnet på H og slutter på i? Jeg kjenner litt av historien der.

Anonymous poster hash: 042ed...182

Ehh ja det kan stemme det. Hvor kommer den du tror det er ifra??

HI

Skrevet

Er hun tatt for fyllekjøring blir hun automatisk meldt.

Anonymous poster hash: 4fe39...69c

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? Jeg har 4 søskenbarn og kan ikke adressen til noen av dem. Vet hvilken by 3 av dem bor i, den siste vet jeg ikke engang hvilket land hun befinner seg i..!

Hi, du gjør selvfølgelig rett i å melde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...