Gå til innhold

Hva mener dere - ang. Sandberg tar over for Listhaug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når Sylvi Listhaug tar ut permisjon ifm. fødsel og nytt barn, så skal Per Sandberg ta over hennes jobb. Dvs. da skal han være både fiskeriminister OG innvandrings- og integreringsminister.

Har virkelig en minister så lite å gjøre i jobben sin at det er helt greit å ta på seg dobbelt opp med jobb uten problemer? Kan man forvente at man kan være minister for to så store og forskjellige departement og samtidig gjøre en god nok jobb begge steder, eller noen av stedene?

Eller er det slik at det er de som jobber i kulissene i departementene som nå blir de som egentlig styrer og at Sandberg bare blir gallionsfigur i begge departementene denne perioden?

Sandberg har jo vært opptatt av innvandring tidligere, men som fiskeriminister er han faktisk temmelig fersk fremdeles med tanke på at ansvarsområdet i fiskeridepartementet var nytt for ham da han ble minister for vel et år siden. Men nå skal han plutselig sjonglere to departement.

I Sandberg får også vi en innvandrings- og integreringsminister som er dømt for vold mot en asylsøker.

Hva mener dere om dette? Jeg synes det er useriøst når ministeren plutselig bare blir en gallionsfigur for departementene (i enda større grad enn de er fra før).

Anonymous poster hash: d5f73...7ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vet han vil føre en like streng og rettferdig politikk som Sylvi. Han er perfekt til jobben!

Hva er ditt motiv for å sverte Per Sandberg?

Anonymous poster hash: 4f3c2...791
Skrevet

Fisk og innvandring. Det var jo en logisk match🙄 Enig med deg. Lekeregjering🐥

Anonymous poster hash: 20966...500

Skrevet

At Sandberg blir integreringsminister er for meg like horribelt som om Mengele skulle blitt helseminister..

Anonymous poster hash: 68812...9dc

Skrevet

At Sandberg blir integreringsminister er for meg like horribelt som om Mengele skulle blitt helseminister..

Anonymous poster hash: 68812...9dc

Du er klar over at nazistene var sosialister?

Skrevet

Jeg er vet han vil føre en like streng og rettferdig politikk som Sylvi. Han er perfekt til jobben!

Jeg sverter da ikke Per Sandberg på noen måte!

Det er et faktum at han er tidligere dømt for vold mot en asylsøker. Det å påpeke dette er ikke sverting, det er bare et faktum. Med tanke på at han nå skal være fungerende innvandrings- og integreringsminister så er det også relevant at det blir diskutert.

Men det var ikke hovedpoenget med tråden. Jeg stiller stort spørsmålstegn både ved det at en minister tilsynelatende uten noe problem kan gå og ta over noe som vanligvis blir regnet for å være langt mer enn en vanlig fulltidsjobb - i tillegg til at han har samme type arbeidsbelastning fra før. Det sier seg selv at han ikke kan fungere optimalt i begge jobbene. Med hans engasjement i innvandringspolitikken vil jeg tro han vil markere seg i sin nye ministerposisjon, og det vil i så fall gå ut over hans jobb som fiskeriminister (som i motsetning til hva mange tydeligvis tror, er en viktig ministerpost for Norges økonomi).

Jeg stiller også spørsmål ved det signalet det sender - er ikke så farlig å få noen inn for kvinner i permisjon, de gjør jo ikke mer jobb enn hva andre med letthet kan takle attåt egen full jobb.

Ingen kan greie å gjøre en god nok jobb i to departement slik de nå hevder at Sandberg skal gjøre (spiller ingen rolle at det akkurat er Sandberg). Hver ministerpost er langt mer enn normal jobb i belastning, og da sier det seg selv at om en skal ta to slike poster så vil det gå utover kvaliteten på begge postene. I denne saken, hvor vi vet Sandberg har en ekstra interresse for innvandring, da vil det gå ut over hans arbeid i fiskeridepartementet, hvor han fremdeles er i en opplæringsprosess.

Døgnet til Sandberg har ikke dobbelt så mange timer som andres, hans uke har ikke dobbelt så mange dager som andres uker. Dvs. den arbeidsmengden han nå tar på seg vil gå ut over den jobben han gjør i fiskeridepartementet.

Skrevet

Oj, her tror jeg plutselig jeg var inne i en parallell virkelighet et øyeblikk...

Anonymous poster hash: 8a161...f3a

Skrevet

Du er klar over at nazistene var sosialister?

Du er klar over at det er vås?

Skrevet

Når Sylvi Listhaug tar ut permisjon ifm. fødsel og nytt barn, så skal Per Sandberg ta over hennes jobb. Dvs. da skal han være både fiskeriminister OG innvandrings- og integreringsminister.

Har virkelig en minister så lite å gjøre i jobben sin at det er helt greit å ta på seg dobbelt opp med jobb uten problemer? Kan man forvente at man kan være minister for to så store og forskjellige departement og samtidig gjøre en god nok jobb begge steder, eller noen av stedene?

Eller er det slik at det er de som jobber i kulissene i departementene som nå blir de som egentlig styrer og at Sandberg bare blir gallionsfigur i begge departementene denne perioden?

Sandberg har jo vært opptatt av innvandring tidligere, men som fiskeriminister er han faktisk temmelig fersk fremdeles med tanke på at ansvarsområdet i fiskeridepartementet var nytt for ham da han ble minister for vel et år siden. Men nå skal han plutselig sjonglere to departement.

I Sandberg får også vi en innvandrings- og integreringsminister som er dømt for vold mot en asylsøker.

Hva mener dere om dette? Jeg synes det er useriøst når ministeren plutselig bare blir en gallionsfigur for departementene (i enda større grad enn de er fra før).

Skal bare svare på det første spørsmålet ditt; nemlig "har virkelig en minister så lite å gjøre i jobben sin at det er helt greit å ta på seg dobbelt opp med jobb uten problemer?"

Generelt: nei. Men i tilfellet Sylvi/Per så er nok svaret at ingen av dem gjør særlig mye av det de er satt til. De kan intet om verken fiskeri eller integrering, og sånn sett spiller det liten rolle hva de driver med.

Skrevet

Er nå bedre enn denne Søviknes statsministeren fiska ut av ei bøtte med slim 😳

Anonymous poster hash: 81530...901

Skrevet

Same shit, diffrent wrapping

Skrevet

Skal bare svare på det første spørsmålet ditt; nemlig "har virkelig en minister så lite å gjøre i jobben sin at det er helt greit å ta på seg dobbelt opp med jobb uten problemer?"

Generelt: nei. Men i tilfellet Sylvi/Per så er nok svaret at ingen av dem gjør særlig mye av det de er satt til. De kan intet om verken fiskeri eller integrering, og sånn sett spiller det liten rolle hva de driver med.

Ja, det har du forsåvidt helt rett i ;)

Men pinlig er det uansett!

Jeg tenker at dette er strategisk plassering. De ønsker seg en ny stortingsperiode i regjering, og da blir nok Sandberg førstekandidat til Listhaugs nåværende jobb.

Det er ellers en del fellestrekk mellom Sandberg og Trump i dette innslaget:

https://www.nrk.no/norge/advarer-per-sandberg-mot-forskervendetta-1.12979003

Skrevet

Samme det ... Trump er president i USA, David Bowie er død og det er snø ute.

Alt går til helvete. De kunne ha satt inn Tittentei uten at det hadde hatt noen betydning.

Skrevet

Samme det ... Trump er president i USA, David Bowie er død og det er snø ute.

Alt går til helvete. De kunne ha satt inn Tittentei uten at det hadde hatt noen betydning.

Du har tatt helg, skjønner jeg :P

Skrevet

Du har tatt helg, skjønner jeg :P

Vinterferie ... 😀😀

Skrevet

Vinterferie ...

Da hadde heller ikke jeg orket å tenke politikk, og ihvertfall ikke akkurat disse politikerne ;)

God ferie :)

Skrevet

Da hadde heller ikke jeg orket å tenke politikk, og ihvertfall ikke akkurat disse politikerne ;)

God ferie :)

Takker og neier :)

Skrevet

Er nå bedre enn denne Søviknes statsministeren fiska ut av ei bøtte med slim 😳

Anonymous poster hash: 81530...901

Huff, du sier noe.

Og dette er hva de klarer å skrape sammen når partiet leter blant sine aller beste hoder i HELE landet: Søviknes, Listhaug, Sandberg og Anundsen. Dobbelthuff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...