Gå til innhold

Hvilke arbeidsoppgaver har din 4 klassing i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har følgende:

Hente post og tømme matboks - sette den i oppvaskmaskinen når han kommer hjem fra skolen.

Tømme oppvaskmaskinen 2 ganger i uka

Rydde rommet

Hjelpe til å dekke på og lage middag 2 ganger i uka

Gå ut med søppel

Eller rydde opp etter seg selv, henge opp jakke, sette skoene pent i gangen etc

Anonymous poster hash: 0cb77...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 0cb77...367

Skrevet

ingen plikter,barnet mitt skal ikke være en slave for meg!

Anonymous poster hash: c0bc8...a99
Skrevet

Jeg har to barn, så den ene hjelper til før middag og den andre etter, slik at de har kjøkkentjeneste hver dag.

Fjerdeklassingen tømmer oppvaskmaskinen hver gang den er full av rent når hun kommer fra skolen. Tre ganger i uka i gjennomsnitt.

Hun setter på vaskemaskinen når hun kommer hjem fra skolen, når jeg har fylt den på forhånd. Det skjer ca 2 ganger i uka.

Støvsuger 2.etg (rommet hennes + ett til og en loftsstue) hver uke.

Ellers er det det du sier din gjør.

Egentlig synes jeg hun kunne gjort mer, men vi får øke gradvis.

Anonymous poster hash: 6b949...2b9
Skrevet

ingen plikter,barnet mitt skal ikke være en slave for meg!

Anonymous poster hash: c0bc8...a99

Haha, min 9 åring sa en gang at hun var sikker på at vi hadde fått barn slik at vi skulle slippe å gjøre husarbeid :D

Jeg ønsker forresten barnet ditt lykke til den dagen det skal bo for seg selv, hvis det er planen.

Anonymous poster hash: 6b949...2b9

Skrevet

Intet fast. Men ber jeg om hjelp forventer jeg å få det. I blant hjelper hun mye til. Andre dager har hun mye lekser eller er sliten. Da stiller jeg ikke så store krav.

Hun lager selv matpakken sin, finner frem klær for dagen, lægger skittenklær til vask og slike ting. Hun vil gjerne bestemme selv, så da er det jo greit.

Hun går ofte med søpla for meg eller hjelper med oppvask og klesbretting og rydding.

Skrevet

Ikke noe fast. Vi har en liste hvor han kan gjøre ting i huset for å tjene lommepenger, men han gjør stort sett veldig lite av det :P Men jeg forventer at han hjelper til om jeg spør om hjelp med noe.... som å passe lillesøster, ta ut søppel, rydde osv. 

Anonymous poster hash: 61090...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...