Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 fram til man går ut i permisjon? Føler alle blir så overasket når jeg sier jeg jobber enda... får hele tiden spm om jeg enda er i jobb også.. Trodde det var normalt jeg... ? Anonymous poster hash: 2bd6b...380
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 finnes mange slappfisker vet du... Anonymous poster hash: 74b5b...4d4
Luksusdyret Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 finnes mange slappfisker vet du... Anonymous poster hash: 74b5b...4d4 Og mange som har plager/jobber som ikke er forenlig med et svangerskap. Svangerskapspenger er innfør av en grunn, vet du.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #4 Skrevet 17. februar 2017 Har prøvd alle tre gangene, men det er legen som har bestemt sykemld fra uke 20-25. Anonymous poster hash: cd6eb...56c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 finnes mange slappfisker vet du... Anonymous poster hash: 74b5b...4d4 Ja tusen takk 😒 Det er akkurat den holdningen som er så deilig å få slengt i fjeset til oss som er kjempe dårlig gjennom hele graviditeten.. det er nemlig så herlig å være innesperret i rommet 24/7 med store smerter og ubehag. Legen skriver tross alt ut sykemeldingen kun fordi at jeg er lat og ikke gidder å jobbe!! Selvsagt.... dumme nek altså 👿 Anonymous poster hash: b7dfa...61a
Merdee Skrevet 17. februar 2017 #6 Skrevet 17. februar 2017 (endret) Jeg jobbet frem til permisjonen, men mange kan ikke det, så jeg anser meg selv som heldig som var frisk og i god nok form til det Endret 17. februar 2017 av Winterlady.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #7 Skrevet 17. februar 2017 Skulle ønske jeg kastet inn årene litt tidligere med nr 1. Fødte 13 dager etter jeg ble 100% sykemeldt. Nå etter nr 2 har jeg kronisk bekkenløsning. Og det er garantert pga at jeg lider av "flink-pike-syndromet". Så nå venter jeg svar på søknad på aap (ikke kun pga bekkenløsning altså). Noen har høyere moral enn andre og noen er så utrolig heldige at de er friske! DU hi er utrolig heldig! Nyt det og sett pris på den gode helsen din 😊 Og lykke til med fødsel og baby. Anonymous poster hash: 5a00e...e04
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #8 Skrevet 17. februar 2017 Jeg var redd for å bli verre, skade meg, stresse så mye at det gikk utover barnet etc... Hadde to jobber da jeg ble gravid, den ene arb.plassen kunne ikke endre vakter fra natt til dag, så der ble det svangerskapspenger den andre var jeg i til jeg måtte bruke krykker for å komme meg rundt i uke 32. Så jeg presset meg jo litt, men kunne nok også ha kastet inn håndkle tidligere, legen hadde nok sagt ja. Vi er alle forskjellige og opplever graviditet forskjellig. De som er mye kvalme kan jeg forstå blir hjemme, det er jo grusomt å være kvalm og jeg hadde ikke fungert i noen jobb da. Mange jeg kjenner jobbet lenge. Kanskje de som spør deg var syke selv, eller kjenner mange som ble sykmld tidlig? Folk går jo ofte utifra sine egne erfaringer. Anonymous poster hash: bab5f...725
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #9 Skrevet 17. februar 2017 Jeg har inntrykk av at sosialister er latere enn vanlige folk. Anonymous poster hash: 2255c...041
Iiiiik Skrevet 17. februar 2017 #10 Skrevet 17. februar 2017 Jeg har inntrykk av at sosialister er latere enn vanlige folk. Anonymous poster hash: 2255c...041 Ha ha, mens jeg har inntrykk av at dumme folk er latere enn smarte. Det er faktisk et samfunnsøkonomisk problem at så mange gravide blir sykemeldte. Det er også et problem for kvinner i fruktbar alder, særlig i en del yrker, fordi arbeidsgivere har for mange erfaringer med at gravide ikke jobber. Dermed blir det mye fravær som må dekkes, og arbeidsgivere foretrekker andre arbeidstakere for å slippe dette.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #11 Skrevet 17. februar 2017 Jeg har inntrykk av at sosialister er latere enn vanlige folk. Anonymous poster hash: 2255c...041 Så rart. Jeg trodde bare det var FrPere som ble sykemeldt i svangerskapet. Anonymous poster hash: 801ad...8e7
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #12 Skrevet 17. februar 2017 Skulle gjerne jobbet jeg, men legen satte ned foten. Ser i ettertid at det var lurt, men guriland for et nederalg det var! Anonymous poster hash: 3612f...b9f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #13 Skrevet 17. februar 2017 fram til man går ut i permisjon? Føler alle blir så overasket når jeg sier jeg jobber enda... får hele tiden spm om jeg enda er i jobb også.. Trodde det var normalt jeg... ? Anonymous poster hash: 2bd6b...380 Er du ute etter ros? Greier man jobbe så gjør man vel det? Men det er ikke til å legge skjul på at mange får ymse plager og man blir generelt mer sliten, så for mange må man sykemeldes før permisjon. Selv har jeg hatt hyperemesis alle gangene, og måtte sykemeldes når jeg var bare noen uker på vei. Noen bryr seg mer om karrieren enn helsa si og barnets og jobber til de omtrent stuper. Ikke bra for noen det heller. Anonymous poster hash: 20786...dea
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #14 Skrevet 17. februar 2017 Så rart. Jeg trodde bare det var FrPere som ble sykemeldt i svangerskapet. Anonymous poster hash: 801ad...8e7 Nei, de FrPere jeg kjenner jobber hardt. Fordi vi i FrP vet at man må gjøre seg fortjent til pengene man tjener. Heller enn å forvente å få en masse gratis fra staten. Anonymous poster hash: 2255c...041
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #15 Skrevet 17. februar 2017 Nei, de FrPere jeg kjenner jobber hardt. Fordi vi i FrP vet at man må gjøre seg fortjent til pengene man tjener. Heller enn å forvente å få en masse gratis fra staten. Anonymous poster hash: 2255c...041 De jeg kjenner som stemmer FRP er late, egoistiske navere ! Anonymous poster hash: e17be...0b1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #16 Skrevet 17. februar 2017 Nei, de FrPere jeg kjenner jobber hardt. Fordi vi i FrP vet at man må gjøre seg fortjent til pengene man tjener. Heller enn å forvente å få en masse gratis fra staten. Anonymous poster hash: 2255c...041 De FRP'ere jeg kjenner jobber også hardt, men ingen regel uten unntak Anonymous poster hash: 8f0cd...e92
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #17 Skrevet 17. februar 2017 Jeg jobbet 100% frem til uke 35. Da måtte jeg kaste inn håndkle pga hyppige kynnere. Det kommer nok an på type graviditet og helsa generelt. Jeg føler hvertfall at jeg Ga alt jeg hadde før det sa fullstendig stopp. Anonymous poster hash: 77d5f...cff
Hjertefru Skrevet 17. februar 2017 #18 Skrevet 17. februar 2017 Jeg jobbet 100% frem til uke 35. Da måtte jeg kaste inn håndkle pga hyppige kynnere. Det kommer nok an på type graviditet og helsa generelt. Jeg føler hvertfall at jeg Ga alt jeg hadde før det sa fullstendig stopp. Anonymous poster hash: 77d5f...cff ...og type jobb, om det kan tilrettelegges ol.Hvis du har en veldig slitsom og krevende jobb kan det være tøft å stå 100% i denne som høygravid. At en mamma er helt utslitt før hun går i fødsel og kanskje utvikler en depresjon er ingen tjent med. Å være spebarnsmor er en jobb 24/7, det er ikke ferie.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #19 Skrevet 17. februar 2017 ...og type jobb, om det kan tilrettelegges ol. Hvis du har en veldig slitsom og krevende jobb kan det være tøft å stå 100% i denne som høygravid. At en mamma er helt utslitt før hun går i fødsel og kanskje utvikler en depresjon er ingen tjent med. Å være spebarnsmor er en jobb 24/7, det er ikke ferie. Ja det kan være mange grunner. Jeg jobber som sykepleier og de fleste av mine kolleger som har vært gravide hos oss har blitt sykemeldt tidlig. Men de hadde nok flere plager enn meg. Jeg begynte først å skrante på slutten. Anonymous poster hash: 77d5f...cff
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #20 Skrevet 17. februar 2017 Tallene hadde sett litt penere ut hvis alke de som har krav på svangerskapspenger fikk dette. Sykemelding blir alt for ofte benyttet i stedet. Når det er sagt, innrømmer leger glatt at de sykemelder gravide de mener fint kan jobbe, fordi det blir ansett som en "sårbar" gruppe med sterke rettigheter de ikke tør rokke ved. Gravide er dn sykeliggjort gruppe - og da snakker jeg ikke om de som er sykemeldte for lidelser man ikke kan/skal jobbe med. Anonymous poster hash: e0b87...ab5
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #21 Skrevet 17. februar 2017 Og mange som har plager/jobber som ikke er forenlig med et svangerskap. Svangerskapspenger er innfør av en grunn, vet du. Rart ingen av legene på jobben har de plagene. De jobber 18 timers vakter fram til 6 uker før fødsel, etter det dagtid de siste : ukene før perm. Så jo det finnes mange mange slappfisker. Anonymous poster hash: d14e3...69f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #22 Skrevet 17. februar 2017 Det kommer vel ann på tilstanden. I første svangerskap var jeg innlagt fra uke 28 grunnet svangerskapsforgiftning. I svangerskap 2 ble jeg automatisk sykemeldt fra uke 20 for å forebygge mot en ny runde svangerskapsforgiftning. Anonymous poster hash: 26c3a...d73
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #23 Skrevet 17. februar 2017 Med nr.1 jobbet jeg frem til jeg tok mammaperm. Da gikk jeg gravid med storebror. Var i kjempe form, ingenting å klage der Men da jeg gikk gravid med lillesøster, sleit jeg med bekkenløsning og låsing fra h*lvete. Prøvde bassengtrening, fysio og kiropraktor, men ingenting fungerte, dermed bestemte min fastlegen og sykmeldte meg fra uke 24. Først 50%, så 80% frem til uke 28, etter det 100%. Anonymous poster hash: b75f4...cd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå