Thea79 Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Hei...må lufte meg for dere...long story... Har to gutter på snart 11 og 12 år. Har vært alene i 6 år med kaos...Min x, far til barna elsker meg fortsatt..men jeg har ønsket meg ungdomskjæresten i mange år (20 år) Men når jeg treffer ungdomskjæresten kutter far til barna all kontakt med meg og samarbeid med guttene blir vanskelig...dette vinner han på da jeg vil ha bra samarbeid, å derfor gått tilbake til barnefar...det funker noen mnd, så tilbake til ung.kjæresten som er svært handy. Hjelper meg med alt. (har hus alene). Så når jeg er med ungd.kjæresten får jeg dårlig samv.het for far til barna, da han og guttene vil vi skal være en familie. Når vi er sammen holder jeg ut en stund. Han er 23 år eldre, men ungdommelig og forguder ungene. Nå er jeg gravid med ungdomskjæresten...guttene liker han også. Men...klarer jeg konstant dårlig samarbeid å dårlig samvittighet for guttene jeg har? Eller skal jeg bite tennene sammen å flytte inn hos far til barna? Ungd.kjæresten har to barn og er ikke akkurat en som gjør alt for barna...(han har to selv) Magefølelsen sier en dag det ene, å en dag det andre... Noen råd? Vet det er kaos...men samvittighet er vondt....
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Oh my... Du trenger hjelp. Beklager, men dette ble for mye. Finn ut av ditt liv. Anonymous poster hash: 15d0c...871
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Følg hjertet ditt og bli hos den du elsker. Du kan ikke la noen manipulere deg til å bli hos en mann du ikke elsker. Hvis samarbeid ikke fungerer går du på FVK og får hjelp. Lykke til! Anonymous poster hash: f26ed...55b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Du klarte å rote deg virkelig til nå. Huff, har verken gode råd eller tips til deg enn at du får ta en prat med noen som du virkelig stoler på. Kanskje du klarer å finne ut hva du vil da... Anonymous poster hash: 83a72...989
Thea79 Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2017 Ja...livet føles ikke godt nå...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 Hvorfor ble dette en problemstilling først nå som du er gravid?? Det er så hekkende gale. Du må uansett finne ut av livet ditt. Anonymous poster hash: 41e26...331
Thea79 Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2017 Har prøvd fam. vern kontor..men far dukker ikke opp...ikke svar på tlf å såvidt på sms...ikke snakker vi sammen ved overlevering heller...holder ikke ut å ikke samarbeide. Men livet mitt stopper jo opp om jeg skal la han styre meg...vil jo egentlig beholde barnet jeg venter. Er bare 4 uker på vei.
Thea79 Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2017 Problemet har vedvart i flere år...kommer ikke ut av det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Synes ikke du skal velge x (far til guttene) fordi du har dårlig samvittighet. Han høres ikke særlig voksen ut til å være 61(?)... Hvis han er en god far, så må han innse at han må legge sine følelser for deg til side og forsøke å samarbeide med deg. Du sier også at han elsker deg, men om det var sant, så ville han jo ikke gjøre livet vanskelig og surt for deg. Man vil jo at de man elsker skal ha det bra... Har du fortalt ungd.kjæresten om graviditeten? Ønsker han barn med deg? Anonymous poster hash: 44913...a87
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Har prøvd fam. vern kontor..men far dukker ikke opp...ikke svar på tlf å såvidt på sms...ikke snakker vi sammen ved overlevering heller...holder ikke ut å ikke samarbeide. Men livet mitt stopper jo opp om jeg skal la han styre meg...vil jo egentlig beholde barnet jeg venter. Er bare 4 uker på vei. Da synes jeg du skal beholde. Kanskje vil han innse at deres tid er over. Skriv ham et brev og forklar at du trenger å gå videre i livet men at du bryr deg om han og ønsker at dere kan finne en måte å samarbeide på. Takkfor tiden dere har hatt sammen, og skryt av hans positive sider og hvor god far han er, og hvor fine gutter dere har sammen. Og at de fortjener at dere fortsetter å ta vare på dem selv om dere ikke lenger er sammen. Anonymous poster hash: 44913...a87
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Tror også du trenger noen å snakke med. Amathea og familiekontoret er sikkert gode steder for deg å kontakte. Ellers - din eks og far til dine barn "forguder" ikke guttene sine! Om han hadde gjort det - virkelig ønsket å være en god far - da hadde han ikke brukt barna for å manipulere og true deg inn i et forhold med ham igjen mot din vilje. Om han virkelig tenkte på sine barns beste, da ville han ikke kuttet kontakten med guttene eller sabottert samarbeidet med deg om barna selv om du ikke lenger er sammen med ham. Om han ikke vil samarbeide med deg, så er det hans valg, og da er det ikke noe du kan gjøre med det. Du kan ikke tillate at et annet menneske tar full kontroll over livet ditt uten å ta hensyn til dine ønsker og behov. Så blir samarbeidet dårlig - familievernkontor, nye meklinger, ev. advokat og rettssak om nødvendig. Det virker som om du har hoppet fra den ene til den andre, tilbake til første før du nå igjen har hoppet tilbake til den andre igjen. Det vil vel si at du ikke har hatt tid mellom forholdene for deg selv. Da er det heller ikke lett å bli sikker på egne følelser hverken for den ene eller den andre. Jeg får dessverre en følelse av at du har hoppet inn i forholdet med ungdomskjæresten innhyllet i en rosa sky av ungdomsdrømmer, mindre av akkurat hva du føler for ham i dag? Sier ikke at han ikke kan være den rette for deg, men jeg tror ikke du har gitt deg selv nok tid til å finne ut av dine egne følelser midt oppi denne suppa. Du kontrolleres og manipuleres av din eks, du stoler ikke på deg selv og dine egne følelser, og dermed blir du også svært vinglete. Du er nå også gravid med ungdomskjærestens barn... Jeg synes du skal be om hjelp fra amathea, fvk og kanskje også legen din så fort som overhodet mulig. Ring alle i morgen! Det første du må finne ut av - helt uavhengig av begge mennene - er om du selv ønsker barnet du nå er gravid med og om du er i stand til å ta deg av barnet selv om du kanskje skulle bli alene om det. Etter at du har funnet ut om du vil beholde barnet eller ikke, da må du ta tak i resten av livet ditt. Da tror jeg det vil være lurt å ta et steg tilbake overfor begge disse mennene og jobbe med deg selv. Pr. i dag er du altfor vinglete, du stoler ikke på deg selv og dine egne følelser. Skal du og de rundt deg få det godt må du prioritere å finne ut av deg selv! Jeg har et inntrykk av at din eks har manipulert deg, og da tror jeg du vil ha nytte av å gå til psykolog. Ingen av oss kan fortelle deg hva du skal gjøre, selv om jeg forstår du egentlig ønsker at noen andre skal ta valget for deg, både med baby og mann. Det kan du bare gjøre selv. Men jeg tror det er lurt av deg å søke hjelp, for nå ser du ikke klart - og da må du skaffe deg hjelp! Anonymous poster hash: ab1b6...305
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 Stod i nesten samme situasjon. Nå har alt gått seg til og jeg er utrolig lykkelig. Valgte ungdomskjæresten. Du må bare bryte med din eks, hadde det fungert med ham hadde du jo ikke vært i tvil nå. Det kan humpe å gå noen mnd, men ditt hjerte vil alltid lengte ut. Jeg bare bestemte meg en dag, nok var nok. Det gjorde vondt i ei uke, og jeg hadde angst og lurte på hva jeg gjorde. Så gikk det seg til og jeg kjente på en enorm lykke! Livet går seg alltid til. La ingen få manipulere deg og spille på din samvittighet. Stå i det vonde, så snur det og går gradvis rett vei❤ Anonymous poster hash: 96ee1...86f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #13 Skrevet 16. februar 2017 Jeg ser nå de siste svarene du har skrevet, Hi. Du ønsker å beholde barnet, da beholder du barnet. Jo mer du har skrevet om din eks, jo tydeligere blir det at han manipulerer deg. Og han gjør det nok bevisst. Du har vært sammen med ham i mange år, han har trolig manipulert og styrt deg mens dere var sammen også - eller? Uansett, han driver med ganske stygg manipulering av deg når han bruker barna deres som våpen for å få gjennom viljen sin. Du må innse at det er han som sabotterer samarbeidet. Om det er det han ønsker å gjøre er det ikke noe du kan gjøre, for å gi ham full kontroll over livet ditt igjen når du ikke ønsker å være i et forhold med ham, det er ikke noe du kan tillate. Dermed må du akseptere at samarbeidet kanskje blir dårligere. Fortsetter han å holde på det så viser han at han ikke bryr seg særlig om hverken deg eller barna, han er kun opptatt av kontroll. Prøv å holde all kommunikasjon med ham skriftlig, da kan du dokumentere alt. Loggfør all kommunikasjon mellom deg og ham, skriv ned hvordan samtaler har vært. Om han ikke kommuniserer og nekter å møte på fvk, innkall ham til ny mekling ang. barna. Om dere f.eks. nå har 50/50-løsning for barna så er det en ordning som kun fungerer hvis foreldrene samarbeider bra. Vil han ikke samarbeide med deg, og du kan bevise det, da stiller han svakere når det kommer til samvær. Igjen - skaff deg hjelp, både for din egen del og for den praktiske delen rundt samværsordningen. Anonymous poster hash: ab1b6...305
Thea79 Skrevet 17. februar 2017 Forfatter #14 Skrevet 17. februar 2017 Tusen takk for flotte svar alle sammen:) Ungd.kjæresten ønsker dette barnet og vil gjerne flytte inn hos meg. Guttene ønsker seg søsken.Klarer meg om jeg blir alene. Har fast jobb og to utleie leigheter. Plass nok til alle 5 barna om jeg beholder. Usikkerhetn ligger i "frykt". Frykt fra min x, som forteller ungene hvor mye han savner meg, vi har 50/50, har de 14 dager hver. På sommeren deler han ikke på ferier. (Han har fri hele sommeren) Så i verste fall kan jeg risikere å få ha barna bare en av tre ferie uker. Sånn ble det i fjord, det er null fleksibilitet på skifte. Handler jeg masse klær betaler han ikke halvparten som avtalt. Når han handler klær får ikke guttene ta med seg klærne til meg...for å slippe dette har jeg gått tilbake for ungenes del...syke meg! Han truer på sms, om å endre regler osv. Fått gaver fra han, de skal han ha tilbake når jeg ikke vil være sammen med han, smykker/vin etc. Har følelser for ung.kjæresten, vi har hatt sporadisk kontakt i alle år. Spørsmålet er om han er en god far...synes han er litt streng med dem han har...dvs snakker TIL dem og ikke med dem. Som mamma er jeg opptatt av ungenes beste, så har bitt i meg mye for deres del, snakker åpent med dem, vi herjer, leker, snakker, ler og gråter sammen. De hjelper til med middag, støvsuging, søppeltømming...med glede..for vår trivsel og samarbeid. Så har nok kjærlighet til ett barn til❤️ Men tør jeg?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #15 Skrevet 17. februar 2017 Tusen takk for flotte svar alle sammen:) Ungd.kjæresten ønsker dette barnet og vil gjerne flytte inn hos meg. Guttene ønsker seg søsken.Klarer meg om jeg blir alene. Har fast jobb og to utleie leigheter. Plass nok til alle 5 barna om jeg beholder. Usikkerhetn ligger i "frykt". Frykt fra min x, som forteller ungene hvor mye han savner meg, vi har 50/50, har de 14 dager hver. På sommeren deler han ikke på ferier. (Han har fri hele sommeren) Så i verste fall kan jeg risikere å få ha barna bare en av tre ferie uker. Sånn ble det i fjord, det er null fleksibilitet på skifte. Handler jeg masse klær betaler han ikke halvparten som avtalt. Når han handler klær får ikke guttene ta med seg klærne til meg...for å slippe dette har jeg gått tilbake for ungenes del...syke meg! Han truer på sms, om å endre regler osv. Fått gaver fra han, de skal han ha tilbake når jeg ikke vil være sammen med han, smykker/vin etc. Har følelser for ung.kjæresten, vi har hatt sporadisk kontakt i alle år. Spørsmålet er om han er en god far...synes han er litt streng med dem han har...dvs snakker TIL dem og ikke med dem. Som mamma er jeg opptatt av ungenes beste, så har bitt i meg mye for deres del, snakker åpent med dem, vi herjer, leker, snakker, ler og gråter sammen. De hjelper til med middag, støvsuging, søppeltømming...med glede..for vår trivsel og samarbeid. Så har nok kjærlighet til ett barn til❤️ Men tør jeg? Vil du ha barnet så beholder du. Men når det kommer til din eks - der bør du faktisk skaffe deg advokat! I beste fall "bare" manipulerer din eks deg, men han viser dessverre psykopatiske trekk. Han sabotterer samvær og samarbeid, han følger ikke avtaler, han manipulerer barna følelsesmessig. Han lever på din frykt. Den dagen du slutter å frykte ham, da mister han også kontroll over deg. Først som sist - skaff deg en advokat. Heldigvis har du jo økonomi til å gjøre det slik at det i seg selv ikke er noe stort hinder. Det vil også vise din eks at nå har du fått nok av hans manipuleringer, heretter er du ikke alene, og det han gjør mot deg og måten han ødelegger samarbeidet om barna osv. Kall ham om nødvendig inn til mekling. Selv om det ikke er vanlig å ha med advokat til mekling, så kan du ta en med, om du ikke føler det trygt å gå alene. Gjør som jeg skrev over her. Lag deg en loggbok i morgen. Der skriver du ned alle samtaler med din eks, positive og negative. Prøv å gjøre alle avtaler med ham skriftlig slik at du får beviser. Selv når han ikke svarer deg så vil det være til din fordel, for da kan du også loggføre i boken dag for dag at han ikke svarer. Truer han med endringer uten ditt samtykke, da loggfører du det også, og gjemmer på alle sms og mailer fra ham. Finn tilbake alle tidligere mailer ang. samvær og ungene som dere har hatt, og pass på å lagre dem også. Kontakt advokat i morgen, og så ringer du også familievernkontoret for egne timer der. Ta tilbake deg selv og kontrollen over livet ditt. Ved å gjøre det gjør du også det beste for barna dine, selv om det kan virke vanskelig å se det når din eks manipulerer deg så mye som han gjør. Men eneste veien å gå er å ta kontrollen selv, og det greier du. Ikke overlat ditt liv til din eks pga. frykt. Ikke la ham ture frem som han vil lenger, finn styrken du har i deg! Lykke til videre Anonymous poster hash: ab1b6...305
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #16 Skrevet 17. februar 2017 Du skal i hvert fall slutte å plage ungene dine med stadig nye skuffelser mht deg og faren deres! Fytti så dårlig gjort mot dem! Anonymous poster hash: 05cd5...016
Thea79 Skrevet 17. februar 2017 Forfatter #17 Skrevet 17. februar 2017 Vil du ha barnet så beholder du. Men når det kommer til din eks - der bør du faktisk skaffe deg advokat! I beste fall "bare" manipulerer din eks deg, men han viser dessverre psykopatiske trekk. Han sabotterer samvær og samarbeid, han følger ikke avtaler, han manipulerer barna følelsesmessig. Han lever på din frykt. Den dagen du slutter å frykte ham, da mister han også kontroll over deg. Først som sist - skaff deg en advokat. Heldigvis har du jo økonomi til å gjøre det slik at det i seg selv ikke er noe stort hinder. Det vil også vise din eks at nå har du fått nok av hans manipuleringer, heretter er du ikke alene, og det han gjør mot deg og måten han ødelegger samarbeidet om barna osv. Kall ham om nødvendig inn til mekling. Selv om det ikke er vanlig å ha med advokat til mekling, så kan du ta en med, om du ikke føler det trygt å gå alene. Gjør som jeg skrev over her. Lag deg en loggbok i morgen. Der skriver du ned alle samtaler med din eks, positive og negative. Prøv å gjøre alle avtaler med ham skriftlig slik at du får beviser. Selv når han ikke svarer deg så vil det være til din fordel, for da kan du også loggføre i boken dag for dag at han ikke svarer. Truer han med endringer uten ditt samtykke, da loggfører du det også, og gjemmer på alle sms og mailer fra ham. Finn tilbake alle tidligere mailer ang. samvær og ungene som dere har hatt, og pass på å lagre dem også. Kontakt advokat i morgen, og så ringer du også familievernkontoret for egne timer der. Ta tilbake deg selv og kontrollen over livet ditt. Ved å gjøre det gjør du også det beste for barna dine, selv om det kan virke vanskelig å se det når din eks manipulerer deg så mye som han gjør. Men eneste veien å gå er å ta kontrollen selv, og det greier du. Ikke overlat ditt liv til din eks pga. frykt. Ikke la ham ture frem som han vil lenger, finn styrken du har i deg! Lykke til videre Anonymous poster hash: ab1b6...305 Tusen takk, skal følge dine råd:) Fikk høre det jeg ønsket, så skal kjempe for å bli fri. Go helg og klem.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #18 Skrevet 17. februar 2017 Det høres vel ikke akkurat som en god ide å sette flere barn til verden i dette kaoset? Anonymous poster hash: ea412...d02
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #19 Skrevet 17. februar 2017 Det høres vel ikke akkurat som en god ide å sette flere barn til verden i dette kaoset? Anonymous poster hash: ea412...d02 Hm? Babyen er ønsket av både mor, far og storebrødrene. Mor har hus og mann som hjelper til. Jeg sliter litt med å se hva som er så tragisk for babyen å bli født i denne familien? Den vil jo ikke ha noe relasjon til x'en som er den som skaper kaps og konflikt... Anonymous poster hash: 44913...a87
Nyttårs barn Skrevet 17. februar 2017 #20 Skrevet 17. februar 2017 Hm? Babyen er ønsket av både mor, far og storebrødrene. Mor har hus og mann som hjelper til. Jeg sliter litt med å se hva som er så tragisk for babyen å bli født i denne familien? Den vil jo ikke ha noe relasjon til x'en som er den som skaper kaps og konflikt... Anonymous poster hash: 44913...a87 Bortsett fra at HI sier at denne ungdomskjæresten ikke tar seg så veldig av sine egne to barn. Jeg er redd for at HI vil finne ut at gresset ikke er så mye grønnere når hun sitter med ny (riktignok yngre) mann, baby og fire eldre barn som skal begynne en ny familie.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #21 Skrevet 17. februar 2017 Høres ut som du har nok å henge fingrene i fra før. Husk at denne "babyen" ikke kommer til å løse problemene dine men gi deg flere. Anonymous poster hash: 7b31b...414
sug lut Skrevet 17. februar 2017 #22 Skrevet 17. februar 2017 Problemet har vedvart i flere år...kommer ikke ut av det. Det er bare fordi du mangler ryggrad og hue. Du velger å la ungene dine vokse opp i kaos og nå er du gravid? Herre.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #23 Skrevet 17. februar 2017 Om du vil beholde ungen så gjør du det. Men kutt for Guds skyld ut alt av mannfolk! Du er jo fullstendig avhengig av å ha et mannfolk. Lær deg å leve alene og ta vare på deg selv og barn! Ingen av mennene dine er noe å satse på, og forøvrig høres ikke du ut som du er noe å satse på for dem heller... Anonymous poster hash: 72e8c...bfe
Thea79 Skrevet 17. februar 2017 Forfatter #24 Skrevet 17. februar 2017 Årene er gått, sjanser er brukt på å få det til å fungere med X...skulle ønske vi fikk det til. Som du sier trenger ikke gresset være grønnere på andre siden. Men vi har prøvd...utallige ganger...mitt hjerte vil ut av det...til min ungdomskjæreste... selv med manipulering får jeg enda litt dårlig samv.het. Men denne tråden har hjulpet meg til å åpne øynene...Tusen takk alle sammen. Blir nok en spire født i november💙❤️
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #25 Skrevet 17. februar 2017 Årene er gått, sjanser er brukt på å få det til å fungere med X...skulle ønske vi fikk det til. Som du sier trenger ikke gresset være grønnere på andre siden. Men vi har prøvd...utallige ganger...mitt hjerte vil ut av det...til min ungdomskjæreste... selv med manipulering får jeg enda litt dårlig samv.het. Men denne tråden har hjulpet meg til å åpne øynene...Tusen takk alle sammen. Blir nok en spire født i november💙❤️ Du virker utrolig umoden ! Håper du får øynene opp. Anonymous poster hash: 41e26...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå