Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Har barneforsikring, men vilkårene er helt gresk for meg, så aner ikke hva jeg egentlig har, og jeg har googlet litt og sett at de fleste eksperter på ingen måte anbefaler det, da det er så godt som umulig at et barn erklæres ufør, så de mener man kaster pengene ut vinduet, så vurderer å si opp min, da økonomien er skrantende for tiden. Men dere som har tatt et valg enten for eller imot barneforsikring, jeg vil gjerne høre hvorfor dere valgte det dere gjorde. Setter pris på alle innspill. Anonymous poster hash: 70b84...f7a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 nay Anonymous poster hash: 4adc9...3a0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Men gjeldsforsikring på seg selv er viktig! Anonymous poster hash: 4adc9...3a0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Ja!!! Tegn med en gang du er gravid Anonymous poster hash: 92067...9e0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 Det som er viktig er at forsikringen kan videreføres som voksen uten å måtte levere ny helseerklæring. Anonymous poster hash: 33cc5...033
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 Ja, spesielt delen med uføreforsikring er viktig. Anonymous poster hash: b3a83...2c6
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 Det er utrolig viktig å tegne en forsikring som kan videreføres til voksen UTEN ny helseattest. Skjer det noe, f.eks sykdom, utredning e.l. i barne og ungdomsår kan de bli nektet uføreforsikring som voksen. En venninne av meg f.eks slet med rytmeforstyrrelser på hjertet da vi gikk på videregående. Hun ble skikkelig utredet, men de fant ingenting galt så konklusjonen var at det bare var ufarlige rytmeforstyrrelser (dobbeltslag eller noe sånt). Resultatet ble da at når hennes barneforsikring gikk ut og hun skulle tegne ny forsikring som voksen ble hun nektet. Ingen forsikringsselskap ville forsikre henne pga den utredningen på hjertet.... Hun ble ufør da hun var 26 år, pga en ulykke. Hun hadde aldri vært i full jobb pga studier o.l. så hun får minstesats som ufør.... Anonymous poster hash: b6349...cc0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Det som er viktig er at forsikringen kan videreføres som voksen uten å måtte levere ny helseerklæring. Anonymous poster hash: 33cc5...033 Ja, dette er superviktig. Anonymous poster hash: c4771...fa7
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Noen jeg kjenner hadde et friskt barn som var forsikret. Da hen var 6 år gammelt kom barnet desverre utfor en kvelningsulykke. Barnet ble multihandikappet, og de fikk en STOR sum utbetalt til barnet i forsikringspenger. Anonymous poster hash: deda4...343
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Det var veldig fint å ha forsikret barnet da en kronisk sykdom dukket ubedt opp. Anonymous poster hash: 45e28...858
Mumua Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Definitivt yay. Forsikret mi frøken straks det var mulig. Ble selv kronisk syk før jeg fylte 18 og fikk aldri tegne forsikring. Mamma sa opp barneforsikringen min da jeg var 9 år fordi hun hadde dårlig råd etter skilsmisse. Jeg ble syk som 11-åring. Utrolig kjipt når slikt skjer så barneforsikringen vil bli prioritert sterkt her.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 For 20 år så betaler du 50 000kr. Med dagens sats. Absolutt verdt det! (Basis plus tror jeg det er) Anonymous poster hash: 0703d...906
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå