Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Jeg har artrose i knær og ble derfor sendt til fysioterapi for ett år siden. Kom da til en manuellterapautstudent som da hadde 1 år igjen av "læretiden" hos en klinikk. Denne manuellterapauten var kjempe hyggelig og sammen fant vi frem til et treningsopplegg som funket for meg. Siden treningsrommet på klinikkken er lite, trangt og mangelfullt så ble vi enige om at jeg skulle melde meg inn på treningsstudio og gjøre egentreningen der. I desember var denne manuellterapauten ferdig med "læretiden" og slutten på klinikken. Han satte meg da opp på venteliste til en fysioterapaut sånn at jeg skulle ha denne og "lene" meg på om det skulle være noe. Denne uken ble jeg oppringt av en ny manuellterapautstudent og fikk time allerede dagen etterpå. Jenta var hyggelig hun men hun insisterte på nytt treningsprogram og ignorerte helt at jeg var mest fortrolig med apparater på treningen. Fikk nytt program og 7 av 10 øvelser foregår på gulvet. Ikke bare har hun ignorert at jeg kun er komfortabel med maskiner men hun har tydeligvis ingen forståelse for at jeg har problemer med å komme meg op og ned av gulvet da 6 av øvelsene foregår liggende på gulvet. Jeg var så sliten etter å ha jobbet før jeg dro dit, at det gikk i tull for meg med å holde styr på øvelsene når hun snakket at jeg ikke oppdaget dette før dagen etterpå. I tillegg til artrose har jeg fibromyalgi med sterke smerter og sterk fatique, noe hun nesten ignorerte eller ikke har noe peiling på. Er på AAP og under arbeidstrening for jeg skal tilbake i arbeidslivet på ene eller andre måten. Når jeg skulle gå insisterte hun på at jeg skulle ha time hos henne to ganger i uka. I og med at denne fritakslisten (eller hva det heter) ble fjernet fra nyttår av så må jeg betale av egen lomme inntil 2000 kr. Det har jeg ikke råd til og måtte rett og slett snakke hardt til henne. Jeg saman jeg KANSKJE hadde råd til en time i mnd., KANSKJE. Hun var ikke fornøyd med det, men jeg har ikke økonomi og kan ikke trylle frem penger jeg ikke har. Øvelsene hun ga meg er håpløse. Ikke snakk om at jeg tar sjansen på å kreke meg ned på et gulv i offentlighet når jeg kan ende opp med å ikke komme meg opp på egenhånd. Da får jeg heller gjøre set hjemme og da ser jeg ingen vits i å betale på helsestudio når det er 3 øvelser jeg kan gjøre der. Jeg har ikke en jævla kr. til overs i mnd. så ser ikke poenget. I tillegg stiller jeg litt tvil til kompetansen hennes og har kanskje også et problem med tilliten til henne. Hun er fersk student, han første hadde vært student i 1,5 år når jeg kom til han. Artrose var også hoved faget hans og han tok master eller hva det heter i det emnet. Ville dere tatt sjansen på å droppe manuellterapautestudenten og bare fortsette å trene på egenhånd med de øvelsene jeg fikk av han første? Er usikker på hva det vil ha å si ovenfor NAV dersom jeg bryter med manuellterapauten. Det står i "planen" jeg har med dem at jeg er til behandling. Anonymous poster hash: 9d991...81a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 Ingen? Anonymous poster hash: 9d991...81a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 Ville fortsett ned de øvelsene du fikk først. Noen nyutdannede blir litt ivrige og mangler rett og slett erfaring så de kjører på med det de har lest seg fram til. Du står fritt i å bruke hvilken fysio du vil! Anonymous poster hash: b0181...76a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå