Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Hvilke grønnsaker inngår i ditt daglige kosthold? Er du slank eller ikke? Anonymous poster hash: 96234...f5d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Jeg spiser jo de allergitester typer, men det det går mest av er tomater, paprika, salat, sellerirot, forskjellige kåltyper, løk og squash. Det spiser jeg så godt som hver uke. Anonymous poster hash: daf98...e05
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Allergitester = aller fleste Anonymous poster hash: daf98...e05
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Alle mulige, særlig: Tomat Løk Broccoli Gulrot Kål Agurk Paprika Hjertesalat Avocado Sellerirot Kinakål Persillerot Jeg er 20 kg overvektig Anonymous poster hash: de16b...692
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 Daglig: Agurk, paprika og tomat, salat. Middag varierer: brokkoli nesten hver dag. Varierer ellers på gulrot, potet, blomkål, squash, søtpotet, løk, hvitløk, erter. Middag pleier halvparten være grønnsaker. Er slank, alltid vært slank. Anonymous poster hash: 6efed...21a
Gjest Darwinia:-) Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 Alle, men mest tomat (jada, egentlig en frukt), agurk, gulrot, brokkoli, blomkål, erter, rosenkål, sopp, sellerirot og kålrot. Er 10 kg overvektig men har gått ned 4 kg siden nyttår (har dog ingenting med grønnsakene å gjøre).
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 Spiser vel alt som er av grønnsaker, men i løpet av uka spiser jeg i alle fall: brokkoli, blomkål, div salat, tomat, agurk, aubergine, squash, løk, gulrot, aspargesbønner, paprika, avokado ++ Jeg er slank Anonymous poster hash: 41192...6c0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Jeg spiser mye grønt gjennom uka. Salater, brocolli, gulrøtter, blomkål, tomat, agurk, paprika, løk osv. Er 40 kg overvektig. Så ja, det går fint an å bli tykk av sunn mat. Jeg spiser minimalt med fastfood,kaker o.l., men spiser for mye mat. Vanlig mat. Anonymous poster hash: 68ba0...b2e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Brokkoli, gulrot, erter, blomkål, purre, agurk, tomat, paprika, asparges, løk, hvitløk, kålrot, alle typer salat, spinat, kål, avokado. Spiser mye daglig, men ikke alle disse, men i løpet av uka har jeg nok vært innom de fleste. Er 5-10 kg overvektig, det varierer 😄 Anonymous poster hash: 29879...49c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Det som alltid er i kjøleskapet er Spinat, tomat, agurk, paprika, squash, gulrot, potet, brokkoli, blomkål og vårløk. Jeg er vegetarianer, så går mye grønnsaker i løpet av uken, gjerne sammen med linser og sopp. Men jeg er 15 kg overvektig. Anonymous poster hash: 38374...0e6
MammantilNurket Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 I dag har jeg drukket hjemmelaget grønnsakssmoothie m/ stangselleri, grønnkål, agurk, spinat, sitron og grønt eple til både frokost og lunch - har helt dilla. Middag: Hjemmelaget burger m/tomat, rødløk og hjertesalat.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 Gulrot, tomat, agurk, spinat, paprika, avocado, kål, blomkål, brokkoli, løk, hvitløk, vårløk, erter, søtpotet, pastinakk, rosenkål. Dette er sånn omtrent sortert etter hyppighet. Anonymous poster hash: a69f1...850
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #13 Skrevet 16. februar 2017 Spiser alltid grønnsaker hver dag, alt fra salat, agurk, tomater, brokkoli, blomkål, sellerirot, mais, ananas Er 164 høy, og veier 58kg. Anonymous poster hash: 201ea...c32
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #14 Skrevet 16. februar 2017 Spiser alltid grønnsaker hver dag, alt fra salat, agurk, tomater, brokkoli, blomkål, sellerirot, mais, ananas Er 164 høy, og veier 58kg. Anonymous poster hash: 201ea...c32 Glemte paprika, gulrøtter, poteter, kinakål! Anonymous poster hash: 201ea...c32
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #15 Skrevet 16. februar 2017 Basisen er salater i ulike varianter, alltid også ruccola, agurk, løktyper, vårløk eller purre, hvitløk, paprika, gulrot, brokkoli, beter (rødbeter, gulbeter, polkabeter), søtpotet. Går dessuten en del av brokkolispirer og ferske urter. Så supplerer jeg med andre grønnsaker, alt etter hva jeg har lyst på og hvilken mat jeg skal lage. Bruker hyppig også persillerot, spinat, sellerirot, selleristenger, pastinakk, kålrabi, aubergine, squash, brokkoli, potet, kåltyper (hvitkål, rødkål, grønnkål m.fl.), asparges, fennikel, erter, blomkål. Prøver å variere en del, og har nå et prosjekt med en ny grønnsak pr. uke, da en grønnsak jeg ikke har spist på lenge. For to uker siden prøvde jeg ut svartkål for første gang. Forrige uke ble det asparges som jeg ikke hadde spist på evigheter. Denne uken ble det endives/sikori. Har vært litt lei av å lage det samme en stund, så da ble en ny grønnsak pr. uke en motivasjon til å finne litt andre oppskrifter igjen Prøver å spise mest etter sesong. På vår og sommeren bruker jeg en del grønt "ugress" fra hagen i salat (bl.a. løvetannblad, mariakåpe, groblad, skvalderkål, rødkløver), plukker brennesle som jeg har til supper (fryser også ned). Til våren/sommeren skal jeg også plukke bergmynte som jeg fant i høst (nordens oregano). Grønne løvetannknopper bruker jeg som "asparges" fra vår og hele sommeren så lenge jeg finner knopper. Plukker sopp og bær på høsten. Var overvektig for flere år siden. Normalvektig i mange år nå og vekten regulerer seg selv så lenge jeg spiser det jeg vet kroppen min tåler og unngår det jeg legger på meg av. Aldri spist så mye god mat eller så variert som etter at jeg la om kostholdet mitt Anonymous poster hash: 315d9...e11
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #16 Skrevet 16. februar 2017 I dag har jeg drukket hjemmelaget grønnsakssmoothie m/ stangselleri, grønnkål, agurk, spinat, sitron og grønt eple til både frokost og lunch - har helt dilla. Middag: Hjemmelaget burger m/tomat, rødløk og hjertesalat. Har du lyst til å dele oppskriften på smoothien? Anonymous poster hash: 91470...f60
MammantilNurket Skrevet 16. februar 2017 #17 Skrevet 16. februar 2017 Har du lyst til å dele oppskriften på smoothien? Anonymous poster hash: 91470...f60 Vi har kjøpt en OBH Nordica SmoothieTwister. Til en frokostsmoothie brukte jeg: 1 stangselleri 1/4 grønn paprika 1/4 grønt eple En liten skvett rød appelsinjuice Litt presset sitron 1 raus neve spinat Noen terninger frossen grønnkål Vann 😊
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #18 Skrevet 16. februar 2017 Det meste bortsett fra sopp og aubergine. Bmi på 20 😊 Altså, spiser ikke MENGDER, men er veldig glad i grønnsaker. Anonymous poster hash: 2f1c0...1bb
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #19 Skrevet 16. februar 2017 Soiser endel grønnsaker hver dag, men det varierer hvilken. Blomkål, brokkoli, squash, aubergine, asparges, sellerirot, persillerot, purre, agurk, løk, vårløk, salat - crispsalat, hjertesalat, isberg, lollo og ruccola. Er 20 kg overvektig Anonymous poster hash: 91470...f60
Fashionista Skrevet 16. februar 2017 #20 Skrevet 16. februar 2017 Alt mulig i grunn! Løk (i mange ulike varianter) Hvitløk Broccoli Salater Paprika Agurk Squash Potet Søtpoteter Rosenkål Spinat Grønnkål Avokado Aubergine Blomkål
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #21 Skrevet 16. februar 2017 Vi har kjøpt en OBH Nordica SmoothieTwister. Til en frokostsmoothie brukte jeg: 1 stangselleri 1/4 grønn paprika 1/4 grønt eple En liten skvett rød appelsinjuice Litt presset sitron 1 raus neve spinat Noen terninger frossen grønnkål Vann Tusen takk Akkurat sånn maskin har jeg og, veldig kjekk. På tide å børste litt støv av den igjen Anonymous poster hash: 91470...f60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå