Gå til innhold

Er Montesorriskolen bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring?

Anonymous poster hash: a72f9...58f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det stor forskjell, fra skole til skole. Vi har 2 stk. her vi bor, og den ene var vi på åpen dag, men var skeptiske. Så der startet ikke barnet. På den andre var vi så fornøyde med åpen dag, og barnet har gått der nesten 1 år. Og barnet stortrives, dette er ungdomsskole. Og det faglige går så bra, karakterene har økt mye, bare på dette året. Og barnet mitt gjør mye mer skolearbeid en før, og er veldig fornøyd med måten de lærer på.

Den første skolen vi så på, har og hatt dårlig rykte på seg. Så er lurt å besøke skolen, og høre med andre.

Anonymous poster hash: fccaa...852
Skrevet

Kommer an på hvem som er rektor.

Sørg for at det er en som brenner for Montessori-pedagogikk.

Anonymous poster hash: c3ea2...4c8

Skrevet

Jeg er lærer og vi fikk akkurat en elev fra en Montesorriskole inn i vår "vanlige" skole. Jeg og mine kollegaer er dypt sjokkert over de enorme kunnskapshullene eleven har. Eleven går på øvre barneskole og har ikke vært vant til å ha lekser, skrive tekster, regne mattestykker osv. Som forelder hadde jeg holdt meg milevis unna en slik pedagogikk hvertfall!!!!

Anonymous poster hash: 90a89...1f1

Skrevet

Jeg er lærer og vi fikk akkurat en elev fra en Montesorriskole inn i vår "vanlige" skole. Jeg og mine kollegaer er dypt sjokkert over de enorme kunnskapshullene eleven har. Eleven går på øvre barneskole og har ikke vært vant til å ha lekser, skrive tekster, regne mattestykker osv. Som forelder hadde jeg holdt meg milevis unna en slik pedagogikk hvertfall!!!!

Basert på én elevs manglende måloppnåelse altså...? Har du noengang vært på besøk i en Montessoriskole? Har du lest noe om metodikken?

På nasjonal kartlegging er det kun i lesing at Montessoriskolene gjør det noe svakere enn de offentlige.

Skrevet

Basert på én elevs manglende måloppnåelse altså...? Har du noengang vært på besøk i en Montessoriskole? Har du lest noe om metodikken?

På nasjonal kartlegging er det kun i lesing at Montessoriskolene gjør det noe svakere enn de offentlige.

Hva er deres metodikk?

Anonymous poster hash: 6c292...7c9

Skrevet

Vet du noe om hva "en slik pedagogikk" dreier seg om? Jeg håper virkelig ikke at du er lærer. 

Anonymous poster hash: b7fd6...e08

Skrevet

Jeg har erfaring. Hva lurer du på?

Anonymous poster hash: b7fd6...e08
Skrevet

"Kun i lesing"??

Lesing er grunnleggende. Sliter du med lesing vil du til slutt slite med det meste.

Skrevet

"Kun i lesing"??

Lesing er grunnleggende. Sliter du med lesing vil du til slutt slite med det meste.

Ja, men bare hvis ulikheten er signifikant dårligere. Det er ikke en stor skilnad.

Men ulempen er jo at skolene internt er veldig forskjellige. Én Montessoriskole ligner ikke nødvendigvis en annen.

Skrevet

Hva er deres metodikk?

Anonymous poster hash: 6c292...7c9

Det syns jeg du skal google, for jeg jobber ikke der.

Men det handler i stor grad om praktisk tilnærming til læringen. De har også aldersblandede grupper som en viktig del av metodikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...