GÃ¥ til innhold

Stakkars mannen min 😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 5 åring som har vannkopper og nå ser det ut som mannen også har fått vannkopper 🙈

Noen som har hatt vannkopper som voksen her? Ble dere veldig syke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oii oii, vær på vakt iallefall. Hadde en pas som fikk dette i voksen alder. Og han ble meget syk for å si det slik.

Skrevet

Ã…h, nei, stakkars mannen din!

Ja, jeg fikk vannkopper da jeg var nesten 30 år. Jeg var kjempedårlig. Klødde så jeg omtrent ble gal, og sov ingenting på tre døgn. Da ringte jeg legen og sa at hvis jeg ikke fikk noe som tok kløen og fikk meg til å sove, da måtte jeg frasi meg ethvert ansvar for meg selv og hva jeg ev. måtte finne på å gjøre.

Og jeg er ingen pyse, jeg kan fungere lenge på minimalt med søvn, har veldig høy smerteterskel osv. Men vannkoppene gjorde meg forferdelig dårlig. Har vært gjennom mye sykdom i mitt liv og også store skader, men vannkoppene er det jeg minnes som verst. Det skremte meg at jeg var så dårlig at jeg ønsket å fraskrive meg alt ansvar for meg selv. Jeg tror jeg kunne gått i psykose eller prøvd på selvmord eller skadet andre, jeg var på det tidspunktet jeg ringte legen bare såvidt tilregnelig, jeg kjente jeg var helt på grensen til at det klikket for meg. Heldigvis tok legen det på alvor og noen hentet medisinene på apoteket til meg umiddelbart.

Fikk noen komasovetabletter og noen andre tabletter som visstnok kunne ta kløe, og da fikk jeg i hvert fall sove. Da var det til å holde ut. Men alle råd om hvitvask og potetmel m.m. mot kløen... hadde null effekt på meg, ble nesten bare verre av det. Så blir han veldig dårlig, ikke vent, men be lege om å få noe som hjelper.

Det var min skrekkhistorie - ikke fortell den til mannen din nå :P

Men fortalte det fordi det kan være greit for deg som hans nærmeste å vite at man kan bli så dårlig.

Når alt det er sagt så vet jeg om noen andre som også fikk det som voksen, de ble også veldig dårlige, men ikke så dårlig som jeg var. Så mest trolig får ikke mannen din det så tøft som jeg gjorde.

Anonymous poster hash: 09186...c63
Skrevet

God bedring til mannen din, forresten :) Og sønnen også, selvfølgelig :)

Anonymous poster hash: 09186...c63
Skrevet

Tusen takk for svar 😀

Skrevet

God bedring!

En kollega lå i 14 dager med dette fordi han fikk dem som voksen...

Anonymous poster hash: c997f...0e7

Skrevet

Faren min fikk dem som voksen. Han ble stygg dårlig. Legen ville ha han innlagt på sykehus, men han nektet plent. ( litt sta) Mener å hugse han lå en god stund med det.

Anonymous poster hash: bc45a...638
Skrevet

Jeg har hatt vannkopper som voksen og bortsett fra at det klødde, var jeg egentlig ikke veldig dårlig.

Anonymous poster hash: 4b7e2...6c6

Skrevet

Jeg hadde kontaktet fastlege i morgen tidlig for å vurdere antivirale midler.

Anonymous poster hash: cfd19...3f5

Skrevet

Svogeren min hadde det som voksen. Han hadde tilogmed vannkopper på innsiden av øyelokkene og i ørene.

Anonymous poster hash: 44eb4...b1f

Skrevet

Hadde vannkopper sommeren 2014, var da 33, og jeg ble kjempedårlig! Ble lam i halve ansiktet, har enda ikke fått all følelse tilbake. Sliter også med smerter i hele kroppen hvis jeg blir sliten, og har ofte feber "uten" grunn. Mannen din bør komme seg til lege å få virushemmende tabletter!

Skrevet

Jepp. Mannen hadde det da han var over 30.

Ring legen å få resept på en slags herpes-medisin, aciclovir. Det demper symptomene om de tas til rett tid. Tror det reddet mannen min.

Anonymous poster hash: cdc28...e8d

Skrevet

Åh, nei, stakkars mannen din! Ja, jeg fikk vannkopper da jeg var nesten 30 år. Jeg var kjempedårlig. Klødde så jeg omtrent ble gal, og sov ingenting på tre døgn. Da ringte jeg legen og sa at hvis jeg ikke fikk noe som tok kløen og fikk meg til å sove, da måtte jeg frasi meg ethvert ansvar for meg selv og hva jeg ev. måtte finne på å gjøre.Og jeg er ingen pyse, jeg kan fungere lenge på minimalt med søvn, har veldig høy smerteterskel osv. Men vannkoppene gjorde meg forferdelig dårlig. Har vært gjennom mye sykdom i mitt liv og også store skader, men vannkoppene er det jeg minnes som verst. Det skremte meg at jeg var så dårlig at jeg ønsket å fraskrive meg alt ansvar for meg selv. Jeg tror jeg kunne gått i psykose eller prøvd på selvmord eller skadet andre, jeg var på det tidspunktet jeg ringte legen bare såvidt tilregnelig, jeg kjente jeg var helt på grensen til at det klikket for meg. Heldigvis tok legen det på alvor og noen hentet medisinene på apoteket til meg umiddelbart. Fikk noen komasovetabletter og noen andre tabletter som visstnok kunne ta kløe, og da fikk jeg i hvert fall sove. Da var det til å holde ut. Men alle råd om hvitvask og potetmel m.m. mot kløen... hadde null effekt på meg, ble nesten bare verre av det. Så blir han veldig dårlig, ikke vent, men be lege om å få noe som hjelper. Det var min skrekkhistorie - ikke fortell den til mannen din nå :PMen fortalte det fordi det kan være greit for deg som hans nærmeste å vite at man kan bli så dårlig.Når alt det er sagt så vet jeg om noen andre som også fikk det som voksen, de ble også veldig dårlige, men ikke så dårlig som jeg var. Så mest trolig får ikke mannen din det så tøft som jeg gjorde. Anonymous poster hash: 09186...c63

Hvordan dårlig ble du?

Anonymous poster hash: 4c5e4...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...