Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Jeg vurderer PPU for en annen retning i livet, men jeg lurer på hvordan det egentlig er å jobbe som lærer? Hvordan er hverdagen? Hvilken type person må man være? Hva er pluss og hva er minus med å jobbe som lærer? Og hvilken undervisningsfag trengs det kompetanse i? Er det slik at jo flere, jo bedre? Vil man få jobb med ppu? Fortell meg alt dere føler for å skrive om yrket! Anonymous poster hash: 834e6...ccd
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Flott. Ungdommene gjør det hele verd det. Det at man har betydd noe for noen, og bidratt. Sommerferien er fin, men lite fleksibel. Du kan ikke reise på ferie når ting er billig noen gang. Det verste er kravet til dokumentasjon, det nyeste hos oss nå er at alle dokumenter mottatt fra eleven for å dokumentere fravær skal scannes inn og arkiveres. Du må dokumentere at du har gitt tilbakemeldinger og at eleven har mottatt dem. Du må skrive oppgaver med vurderingskriterier, og lage mål. Du må like mennesker og du må våge å gi av deg selv. Ellers ender du opp sur lærer med kadaverdisiplin. Ang fag må du nesten sjekke i ditt nærområde, det varierer fra skole til skole. Du må ha minst to fag, gjerne fler. Anonymous poster hash: b38ac...801
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Flott. Ungdommene gjør det hele verd det. Det at man har betydd noe for noen, og bidratt. Sommerferien er fin, men lite fleksibel. Du kan ikke reise på ferie når ting er billig noen gang. Det verste er kravet til dokumentasjon, det nyeste hos oss nå er at alle dokumenter mottatt fra eleven for å dokumentere fravær skal scannes inn og arkiveres. Du må dokumentere at du har gitt tilbakemeldinger og at eleven har mottatt dem. Du må skrive oppgaver med vurderingskriterier, og lage mål. Du må like mennesker og du må våge å gi av deg selv. Ellers ender du opp sur lærer med kadaverdisiplin. Ang fag må du nesten sjekke i ditt nærområde, det varierer fra skole til skole. Du må ha minst to fag, gjerne fler. Anonymous poster hash: b38ac...801 Dette. Skolen er ikke lenger et sted for folk med visjoner eller folk som elsker et fag, men for folk som er gode til å telle og holde rede på små, uviktige biter med informasjon. Anonymous poster hash: c8cd2...9a3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Dette. Skolen er ikke lenger et sted for folk med visjoner eller folk som elsker et fag, men for folk som er gode til å telle og holde rede på små, uviktige biter med informasjon. Anonymous poster hash: c8cd2...9a3 JA.. og nettopp derfor er jeg ferdig som lærer, så snart barna mine er blitt litt eldre.. Når yngste starter skolen, springer jeg og ser meg aldri tilbake. Eneste rådet jeg har: ikke bli lærer.. Anonymous poster hash: c2248...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå