Gå til innhold

Hva betyr dette? Om gravidtanker. (Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært en av de jentene som alltid har visst at de ville bli mor. Jeg har aldri fantasert og lekt med tanken. Faktisk har jeg ikke underholdt ideen før det siste året, og det er kun på grunn av min biologiske klokke. (Er 30). Min mann vil gjerne har barn, så de siste 6 månedene har jeg begynt så smått å venne meg til tanken.

Så skjedde det noe i går som jeg virkelig ikke forstår. Jeg klarer ikke tyde følelsene mine i det hele tatt og kjenner jeg trenger hjelp til det. Jeg leste i går at en person er blitt gravid. Dette skjer jo titt og ofte at folk blir gravide, og vanligvis blir jeg glad på vedkommenes vegne, samtidig som jeg tenker at jeg er glad for friheten jeg fremdeles har. Men i går, da jeg leste at en som jeg til og med ikke kjenner har blitt gravid, kjente jeg på noe som likner litt på sjalusi ovenfor personen. Og jeg klarer ikke riste det av meg. Det betyr vel ikke noe annet enn at jeg er misunnelig fordi de har tatt en avgjørelse og jeg holder igjen, men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går over. Er fremdeles nesten litt øm i brystet av at jeg har litt vondt inni meg. Hva betyr dette? Noen som har hatt det slik? Jeg må også si at jeg ikke er flink til å gjenkjenne mine egne følelse og vite hva de betyr. Jeg får ofte hjelp til dette av mannen min og familie, så det er et helt reelt spørsmål. Jeg klarer ikke tolke den sensasjonen jeg har i brystet. Føles som et ømt trykk.

Anonymous poster hash: 95577...b01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må alt tolkes hele tiden? Det høres litt ut som at du overanalyserer alt, ikke vondt ment. Det trenger ikke å bety noe som helst og jeg klarer virkelig ikke å kjenne meg igjen i en slik situasjon. Noen ganger må man bare hive seg i det. Hvis ikke vil det aldri skje noe som helst...

Men om du har ett fysisk trykk som er ubehagelig, ville jeg vel egentlig dratt til lege om det ikke gir seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...