Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Hos oss blir man uglesett om barnet er borte fra en kamp i løpet av hele sesongen. De er 10 år. Er det slik alle steder? Vi er nemlig med på flere ting og har også familie som både gifter seg, har jubileer osv, så jeg finner det såpass vanskelig og alltid kun prioritere denne ene idretten. Vi har faktisk vurdert det slik at vi må slutte og synes det er litt rart at alle andre alltid får det til å klaffe? Er det virkelig slik det skal være? Anonymous poster hash: e641b...67e
Superdolly Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Nei, man blir ikke uglesett om barnet er borte fra en kamp i løpet av sesongen. Samtidig tenker jeg at man som voksen har et ansvar for å tenke gjennom slike ting når man melder barnet på en lagidrett, at det innebærer kamper og kjøring og dugnadsarbeide. Og hvis man vet at dette ikke er noe man kan/ vil prioritere, da melder man ikke barnet på. Fordi det berører hele laget.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Nei, man blir ikke uglesett om barnet er borte fra en kamp i løpet av sesongen. Samtidig tenker jeg at man som voksen har et ansvar for å tenke gjennom slike ting når man melder barnet på en lagidrett, at det innebærer kamper og kjøring og dugnadsarbeide. Og hvis man vet at dette ikke er noe man kan/ vil prioritere, da melder man ikke barnet på. Fordi det berører hele laget.Jeg er ikke uenig i det, men det er så regid at ikke ungene ønsker mer heller. Vi møter alltid, eller sender erstattere, men alltid en gang i løpet av sesongen kræsjer ett arrangement, denne gangen ukm som ungen ønsker å delta på også. Må det vente til neste år slutter det på lagidretten. Ett annet barn snakkes stygt om fordi det en helg ble prioriterte sin egen bursdag. Vi vet ikke noe om hvorfor, men det kan jo hende det skyldes at den utenlandske familien deres var her da feks eller siden flere i den slekta jobber i helsevesenet er det vanskelig å finne en helg som passer alle... Ellers har denne ungen møtt hele sesongen så langt også. Liker ikke at man skal ugleses og snakkes stygt om. De sliter med rekrutering og det er ikke så vanskelig å se hvorfor (spør du meg). Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert av hele greia dessverre Hi Anonymous poster hash: e641b...67e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er lagleder for datteren sitt lag. Hos oss har vi full forståelse at noen iblant ikke kan være med på enkelte kamper. Når det er sagt, er det et puslespill å få kampoppsettet til å gå "i hop". Vi må melde på mange nok lag til at alle får mye spilletid. Samtidig må vi sørge for å ha nok spillere til enhver tid. At noen dropper kamp pga bryllup, bursdager i familien eller sykdom er greit. At kampene droppes pga at de heller ville på shopping er ikke greit. Det er heller ikke greit å gi barnet husarrest på kampdager, det går faktisk ut over hele laget. Anonymous poster hash: d7df4...2d4
Superdolly Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er ikke uenig i det, men det er så regid at ikke ungene ønsker mer heller. Vi møter alltid, eller sender erstattere, men alltid en gang i løpet av sesongen kræsjer ett arrangement, denne gangen ukm som ungen ønsker å delta på også. Må det vente til neste år slutter det på lagidretten. Ett annet barn snakkes stygt om fordi det en helg ble prioriterte sin egen bursdag. Vi vet ikke noe om hvorfor, men det kan jo hende det skyldes at den utenlandske familien deres var her da feks eller siden flere i den slekta jobber i helsevesenet er det vanskelig å finne en helg som passer alle... Ellers har denne ungen møtt hele sesongen så langt også. Liker ikke at man skal ugleses og snakkes stygt om. De sliter med rekrutering og det er ikke så vanskelig å se hvorfor (spør du meg). Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert av hele greia dessverre Hi Anonymous poster hash: e641b...67e Miljøet du beskriver er fremmed for meg. Heldigvis. Her har de god rekruttering, og man blir ikke uglesett om man er borte fra en kamp eller to. Jeg har også opplevd å måtte si fra til trener bare timer før turnering, fordi barnet mitt fikk omgangssyken. Ingen som ble sure av den grunn. I ditt tilfelle hadde jeg nok latt lagidretten seile sin egen sjø og latt barnet slutte (hvis det er det barnet vil. Det var slik jeg tolket deg). Hadde noen spurt, hadde jeg nok prøvd på en diplomatisk måte å få fram årsaken.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 Slik er det ikke her, og sønnen min er 14 og spiller på elitelag. På dette nivået sier det seg selv at denne idretten prioriteres foran andre fritidsaktiviteter, men bryllup, konfirmasjon el en gang i løpet av sesongen er innafor. Anonymous poster hash: d79d0...ed9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 Jeg tror personlig ikke jeg har så liten dømmekraft at jeg ikke klarer vurdere hva som anses som innenfor og ikke mtp fravær av både foreldre og barn i denne lagidretten. Det som vel irriterer meg mest er bygdesladderet de tydelig har i gangfart mot de som i følge dem selv ikke har gode nok grunner. Nå er ikke jeg en av de, men slår et slag for fellesskapet der altså 😔 Samtidig kvier man seg for når det er en selv som må melde frafall. Føles som ei tvangstrøye når de holder på slik. Ungene har hørt praten til og med (ikke fra meg!) og flere sier de vil slutte... Skaper dårlig stemning sånn oppførsel! Hi Anonymous poster hash: e641b...67e
Iiiiik Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Ukjent for meg også. Jeg er selv trener for en gruppe på nesten 50 barn, og ved forfall er det alltid noen som har lyst til å spille en ekstra kamp. Min eldste spiller på et lag der de bare er akkurat nok, og der er det selvfølgelig mer sårbart når noen melder forfall. Det er i stor grad de samme som gjennom ti år har meldt forfall fordi det regner, fordi hun er litt sliten, fordi onkelen til naboen til bestemor har bursdag, osv. Det blir det enkelte ganger sure miner av.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Ukjent for meg også. Jeg er selv trener for en gruppe på nesten 50 barn, og ved forfall er det alltid noen som har lyst til å spille en ekstra kamp. Min eldste spiller på et lag der de bare er akkurat nok, og der er det selvfølgelig mer sårbart når noen melder forfall. Det er i stor grad de samme som gjennom ti år har meldt forfall fordi det regner, fordi hun er litt sliten, fordi onkelen til naboen til bestemor har bursdag, osv. Det blir det enkelte ganger sure miner av.Men, sånn som det laget som ikke fungerer. Hvorfor fortsetter dere istedenfor å gi opp? Jeg tenker det må være bedre enn å skape dårlig stemning og snakke stygt om andre...? Man kan ikke regne med at alle familier ofrer seg for en eller annen idrett. Å ha for få unger til å kunne fortsette er en ærlig og redelig sak. Og snakke stygt om familien til "Ola" som nok en gang ikke kommer synes jeg er forkastelig. Greit nok at de burde komme, men Ola kan kanskje ikke noe for det en gangHi Anonymous poster hash: e641b...67e
Iiiiik Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Men, sånn som det laget som ikke fungerer. Hvorfor fortsetter dere istedenfor å gi opp? Jeg tenker det må være bedre enn å skape dårlig stemning og snakke stygt om andre...? Man kan ikke regne med at alle familier ofrer seg for en eller annen idrett. Å ha for få unger til å kunne fortsette er en ærlig og redelig sak. Og snakke stygt om familien til "Ola" som nok en gang ikke kommer synes jeg er forkastelig. Greit nok at de burde komme, men Ola kan kanskje ikke noe for det en gang Hi Anonymous poster hash: e641b...67e Det er snakk om ungdom på 18 år, og for meg er det verdifullt at de faktisk har et tilbud, og også at så store ungdommer hjelpes til å ta et valg i samsvar med hva de kan få til. Jeg snakker ikke stygt om dem, men vet at jentene seg imellom kan himle med øynene når Kari igjen melder forfall til en kamp fordi hun er sliten.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Det er snakk om ungdom på 18 år, og for meg er det verdifullt at de faktisk har et tilbud, og også at så store ungdommer hjelpes til å ta et valg i samsvar med hva de kan få til. Jeg snakker ikke stygt om dem, men vet at jentene seg imellom kan himle med øynene når Kari igjen melder forfall til en kamp fordi hun er sliten.Når de er 18 stiller det seg jo litt annerledes, da er de voksene. I vårt tilfelle synes jeg det må bli en dobbeltbelastning for de barna som evt har foreldre som stiller lite opp om de i tillegg skal bli snakka stygt om, foreldrene altså, ikke ungene. Jeg vil ikke være med på det! Hi Anonymous poster hash: e641b...67e
Iiiiik Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 Når de er 18 stiller det seg jo litt annerledes, da er de voksene. I vårt tilfelle synes jeg det må bli en dobbeltbelastning for de barna som evt har foreldre som stiller lite opp om de i tillegg skal bli snakka stygt om, foreldrene altså, ikke ungene. Jeg vil ikke være med på det! Hi Anonymous poster hash: e641b...67e Det er jeg enig i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå