Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Fortsatt for eller fortsatt imot eller har du endra meining iløpet av siste åra? Kor bur du? (Landsdel og by/landsbygd) Anonymous poster hash: f1987...b5b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Det er jo egentlig et litt rart spørsmål. Vi har alltid hatt innvandring til Norge. Det er som å spørre om man er for eller mot at fuglene trekker nordover til Norge om våren. Men jeg er for. Anonymous poster hash: f55b2...881
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Det er jo egentlig et litt rart spørsmål. Vi har alltid hatt innvandring til Norge. Det er som å spørre om man er for eller mot at fuglene trekker nordover til Norge om våren. Men jeg er for. Anonymous poster hash: f55b2...881 ...bor på Vestlandet, i by Anonymous poster hash: f55b2...881
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er for å ta imot de som trenger det, forutsatt at de ikke begrenser friheten til de som allerede bor her. Anonymous poster hash: bab26...6b7
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er mot. Vi må hjelpe dem der de er i stedet. Det koster over 30.000 i måneden for en flyktning her i Norge. Det koster 120kr måneden for en flykting i Røde Kors flyktingeleir. Anonymous poster hash: 049ae...fc1
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 Hva slags innvandring tenker du på da? Om du tenker på flyktninger, så tenker jeg at det er bedre å hjelpe flest mulig i nærområdene. Hjelper ikke å ta alle til Norge. Folk må bygge opp landene sine igjen også. Anonymous poster hash: 538af...fb2
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 Jeg mener at det er en selvfølge at vi tar i mot de som trenger det, da det er vår plikt å hjelpe til da vi selv i en slik priviligert situasjon. Likevel ser jeg at det er en del utfordringer, som jeg tror det er på tide å diskutere. Og med å diskutere, mener jeg at de naive landsvikerene (som jeg er definert som) og islamskeptikere kommer seg opp av skyttergravene og diskuterer utfordringer på en skikkelig måte. Jeg mener at vi må tørre å stille krav, både til at de aktivt skal forsøke å integreres, noe jeg nesten tar som en selvfølge at de ønsker selv også. De må lære seg norsk, de må vise samme respekt til oss, slik vi må vise respekt for dem. Samtidig må vi legge til rette for at de faktisk kan integreres, og om dette da sier at de får noen goder som den vanlige nordmannen ikke har (feks førekort), mener jeg dette er greit. Jeg har håp for menneskeheten, og jeg tror at mennesker ønsker å bli stil krav til, så lenge de forstår kravene og forventningene. De som ikke vil tilpasse seg, mener jeg da må straffes økonomisk (noe det også gjøres nå, men kanskje i for liten grad). Verden tok vare på oss når vi opplevde krig i 1940-45, vi søkte selv lykken når hundretusen nordmenn reiste til USA, nå er det vår tur til å ta vår del. Jeg er forresten skikkelig bygdekjerring, på tjukkeste Østlandet, om det har noe å si. Anonymous poster hash: caa80...381
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 For mulighet for innvandring, mot fri innvandring. Bor rett turnforening Oslo. Anonymous poster hash: b6ad6...50e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er mot. Vi må hjelpe dem der de er i stedet. Det koster over 30.000 i måneden for en flyktning her i Norge. Det koster 120kr måneden for en flykting i Røde Kors flyktingeleir. Anonymous poster hash: 049ae...fc1 Og hva slags liv og fremtid er det?Skole?Utdanning?Jobb?De kan jo ikke bare "eksistere" i ett telt? Anonymous poster hash: caa80...381
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Og hva slags liv og fremtid er det?Skole?Utdanning?Jobb?De kan jo ikke bare "eksistere" i ett telt? Anonymous poster hash: caa80...381 Da får de vel bygge opp landet sitt så de har skole, utdanning og jobb. Så slipper de å bare eksistere. Bedre at de eksisterer i telt og føler seg motivert til å bygge opp landet sitt igjen enn at de kommer hit og bare eksisterer på NAV. Anonymous poster hash: 049ae...fc1
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Da får de vel bygge opp landet sitt så de har skole, utdanning og jobb. Så slipper de å bare eksistere. Bedre at de eksisterer i telt og føler seg motivert til å bygge opp landet sitt igjen enn at de kommer hit og bare eksisterer på NAV. Anonymous poster hash: 049ae...fc1 Anonymous poster hash: f55b2...881
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 Anonymous poster hash: f55b2...881 Photo Credit Abdulazez Dukhan Anonymous poster hash: f55b2...881
sug lut Skrevet 16. februar 2017 #13 Skrevet 16. februar 2017 Da får de vel bygge opp landet sitt så de har skole, utdanning og jobb. Så slipper de å bare eksistere. Bedre at de eksisterer i telt og føler seg motivert til å bygge opp landet sitt igjen enn at de kommer hit og bare eksisterer på NAV. Anonymous poster hash: 049ae...fc1 Kødder du? Vær så snill og si du kødder.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #14 Skrevet 16. februar 2017 Jeg mener at vi skal ta i mot de som trenger det. Ikke 70 % menn, men barnefamilier, kvinner og barn. Vi må stille strenge krav til det å integrere seg, lære seg norsk, utdanning å det å få seg jobb, bidra og betale skatt. Det å respektere det norske samfunnet å ikke minst norske kvinner. Vi er ikke horer eller fritt vilt selv om vi går i skjørt og uten manlig anstendig. Dette burde blitt slått hardt ned på. Har selv jobbet med maaaange muslimske menn og er ikke videre Inponert. Det som går igjen er at de ikke tåler å ha kvinnelig sjef, blir fornærmet over at de ikke tjener mer enn det jeg gjør siden de tross alt var menn. Har også opplevd å bli seksuelt trakassert på jobs siden jeg ikke var nok tildekket og singel. Han dro selvsagt rasisme kortet da jeg ikke fant meg i det og gikk til leder. Slike burde bli sent rett hjem til hjemlandet. Anonymous poster hash: 6836d...0ec
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #15 Skrevet 16. februar 2017 Jeg mener at vi skal ta i mot de som trenger det. Ikke 70 % menn, men barnefamilier, kvinner og barn. Vi må stille strenge krav til det å integrere seg, lære seg norsk, utdanning å det å få seg jobb, bidra og betale skatt. Det å respektere det norske samfunnet å ikke minst norske kvinner. Vi er ikke horer eller fritt vilt selv om vi går i skjørt og uten manlig anstendig. Dette burde blitt slått hardt ned på. Har selv jobbet med maaaange muslimske menn og er ikke videre Inponert. Det som går igjen er at de ikke tåler å ha kvinnelig sjef, blir fornærmet over at de ikke tjener mer enn det jeg gjør siden de tross alt var menn. Har også opplevd å bli seksuelt trakassert på jobs siden jeg ikke var nok tildekket og singel. Han dro selvsagt rasisme kortet da jeg ikke fant meg i det og gikk til leder. Slike burde bli sent rett hjem til hjemlandet. Anonymous poster hash: 6836d...0ec Signerer! Anonymous poster hash: ed5c2...2fe
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #16 Skrevet 16. februar 2017 Spørsmålet er teit og kunnskapsløst. Jeg er mot innvandrere som mulla Krekar, jeg er er for velfungerende innvandrere. I tillegg mener jeg Norge har en plikt til å ta imot mennesker som har behov for beskyttelse. Innvandring kan altså være både positivt og negativt. Sånn er det med de fleste grupper i samfunnet. F.eks. er jeg både mot og for menn. Jeg er mot Anders Behring Breivik. Jeg er for menn som jobber og betaler skatt, stiller opp for ungene sine og holder seg unna kriminalitet. Anonymous poster hash: e51ec...3e4
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #17 Skrevet 16. februar 2017 Spørsmålet er teit og kunnskapsløst. Jeg er mot innvandrere som mulla Krekar, jeg er er for velfungerende innvandrere. I tillegg mener jeg Norge har en plikt til å ta imot mennesker som har behov for beskyttelse. Innvandring kan altså være både positivt og negativt. Sånn er det med de fleste grupper i samfunnet. F.eks. er jeg både mot og for menn. Jeg er mot Anders Behring Breivik. Jeg er for menn som jobber og betaler skatt, stiller opp for ungene sine og holder seg unna kriminalitet. Anonymous poster hash: e51ec...3e4 Dette. HI: Vi lever i en globalisert verden, og den styres ikke fra lokalt hold. Det må vi bare ta innover oss. Mennesker kommer til å bevege seg, nå og i framtida, enten man ønsker dem hit eller ikke. Det er ellers ingen partier på Stortinget som vil gå til valg på parolen "Fri innvandring nå!", så når du formulerer spørsmålet som for eller imot, tillegger man folk en mening de ikke har. Jeg har aldri vært mot innvandring per se, men likevel kan jeg da ikke påstå at jeg er "for innvandring"? Hva vil dét si, liksom? At jeg skal sende ut invitasjoner i øst og vest fordi det er for tomt her? Å begynne å blande inn "jeg er for å ta imot kvinner og barn" er like latterlig. Kvinner med barn er de minst mobile av verdens befolkning, uansett land. Det sier seg selv. Og hva er "menn"? Ikke minst de farlige, skumle "unge menn" som folk her på forumet er pisseredde? Hvis du fikk en sønn i f eks 2003, er han nå "kvinner og barn" eller er han en "ung mann"? Selv har jeg to, og om 4-5 år vil de nok komme i samme kategori som de "unge mennene". Blir de potensielle voldtektsmenn av den grunn? For akkurat nå er de 10 og 11 år... Anonymous poster hash: df592...dd8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #18 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er for. Oslojente, men nå bosatt på bygda. Her er det ulv og jeg er for ulven også 😉 Anonymous poster hash: 75623...d55
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #19 Skrevet 16. februar 2017 Imot. Bor i Oslo. Anonymous poster hash: 48f81...070
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #20 Skrevet 16. februar 2017 Jeg mener at vi skal ta i mot de som trenger det. Ikke 70 % menn, men barnefamilier, kvinner og barn. Vi må stille strenge krav til det å integrere seg, lære seg norsk, utdanning å det å få seg jobb, bidra og betale skatt. Det å respektere det norske samfunnet å ikke minst norske kvinner. Vi er ikke horer eller fritt vilt selv om vi går i skjørt og uten manlig anstendig. Dette burde blitt slått hardt ned på. Har selv jobbet med maaaange muslimske menn og er ikke videre Inponert. Det som går igjen er at de ikke tåler å ha kvinnelig sjef, blir fornærmet over at de ikke tjener mer enn det jeg gjør siden de tross alt var menn. Har også opplevd å bli seksuelt trakassert på jobs siden jeg ikke var nok tildekket og singel. Han dro selvsagt rasisme kortet da jeg ikke fant meg i det og gikk til leder. Slike burde bli sent rett hjem til hjemlandet. Anonymous poster hash: 6836d...0ec Veldig enig! Har samme erfaringer selv. Anonymous poster hash: 48f81...070
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #21 Skrevet 16. februar 2017 Helt klart for innvandring. Regner med det er flyktninger du tenker på, og jeg mener det er en selvfølge å ta i mot de som trenger det! Asker Anonymous poster hash: 3558c...ff7
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #22 Skrevet 16. februar 2017 Anonymous poster hash: f55b2...881 </3 Anonymous poster hash: 3558c...ff7
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #23 Skrevet 16. februar 2017 https://m.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE Anbefaler denne. Ta imot flyktninger er som å pisse i buksa for å holde seg varm. For midlertidig opphold, gi utdannelse osv for at de kan bedre situasjonen i hjemlandet. Satt veldig på spissen kunne de fleste unge menn fått militærtrening. Vi sender våre unge menn og kvinner ut for å kjempe i fremmede land for frihet osv. Anonymous poster hash: 76096...202
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #24 Skrevet 16. februar 2017 https://m.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE Anbefaler denne. Ta imot flyktninger er som å pisse i buksa for å holde seg varm. For midlertidig opphold, gi utdannelse osv for at de kan bedre situasjonen i hjemlandet. Satt veldig på spissen kunne de fleste unge menn fått militærtrening. Vi sender våre unge menn og kvinner ut for å kjempe i fremmede land for frihet osv. Anonymous poster hash: 76096...202 Hvilken hær syns du syriske menn burde jobbe for å "kjempe for frihet osv."? Kom igjen. Gi oss din beste utenrikspolitiske analyse av maktstrukturer i Syria og hvordan nyutdannede soldater konkret kan kjempe for frihet der. Anonymous poster hash: df592...dd8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #25 Skrevet 16. februar 2017 Er imot. Ønsker at de skal hjelpes der de er. Men er det krig og bombing så er det klart de må få komme.. Anonymous poster hash: 46b85...0f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå