Gå til innhold

Babyrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en liten i sommer, og jeg gleder meg såå til å lage babyrom før den lille kommer til verden. Googler og finner mye inspirasjon på nettet. Men jeg ser at alle disse fine babyrommene har sprinkelseng, lar dere babyene sove på eget rom fra dag 1?

Jeg spør bare fordi jeg er nyskjerrig :-) Jeg har lyst å ha sprinkelsenga vedsiden av senga vår, men hva skal jeg da ha på babyrommet 😂 Hva gjør/gjorde dere?

Anonymous poster hash: 462af...fbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden skal du med eget rom til babyen hvis h*n ikke skal sove der? Min er 15 måneder gammel og har fortsatt ikke eget rom

Anonymous poster hash: 3ff23...919

Skrevet

Vi hadde vugge inne på vårt soverom til de var rundt 6 mnd,så flyttet de inn på eget rom med sprinkelseng.

Skrevet

Vi hadde ege rom fra dag en, men uten seng😜 Senga sto hos iss. Syns likevel det har fint med eget rom, vi lekte mye der. Hun flyttet dit når hun var fem mnd.

Skrevet

Hva i all verden skal du med eget rom til babyen hvis h*n ikke skal sove der? Min er 15 måneder gammel og har fortsatt ikke eget rom

Anonymous poster hash: 3ff23...919

Egentlig bare fordi jeg har lyst å lage et koselig babyrom 😂 Vi har 6 soverom så har rikelig å ta av. Uansett greit å ha et rom med klær osv 😊

Skrevet

senga står også på rommet til babyen hos oss. 
Hun har vugge ved siden av min seng og flytter inn på rommet sitt når hun er stor nok til det :-) 

Anonymous poster hash: cbf15...857
Skrevet

Tusen takk for svar😊 hi

Skrevet

Hvis du har lyst til å lage et rom til babyen så gjør du bare det. Sengen får bare stå inne hos dere enn så lenge. Vi lagde barnerom og hadde sengen stående der fra dag 1 fordi babyen sov i min seng til den var 15 mnd.

Anonymous poster hash: be283...a25

Skrevet

Hvis du har lyst til å lage et rom til babyen så gjør du bare det. Sengen får bare stå inne hos dere enn så lenge. Vi lagde barnerom og hadde sengen stående der fra dag 1 fordi babyen sov i min seng til den var 15 mnd.

Anonymous poster hash: be283...a25

Skrevet

Mine barn sov inne hos oss fra de var nyfødt, og til jeg ikke lenger ammet om nettene. Jeg satte sprinkelsenga inntil min seng, skrudde av den ene langsiden og justerte sengebunnen til samme høyde som min seng. Da ble det veldig enkelt å ta babyen inntil meg for å amme, og så bare skyve den forsiktig over i egen seng når vi skulle sove igjen. 

Du kan selvsagt fint innrede et rom til babyen uten å sette senga der. Sett inn en god stol som du kan sitte og amme i, kommode og/eller klesskap til klærne, noen leker, en god matte på gulvet. Hvis planen er at babyen skal sove på deres rom, trenger du jo ikke sette inn en seng på babyens rom. Eventuelt kan jo senga stå på babyens rom til den er født, og så flytter du senga inn til dere når den trengs.

Skrevet

Hadde bedside crib på vårt soverom. Sprinkelsengen stod på babyens rom til han ble for stor for bedside criben, da bytten den og sprinkelsengen plass. Eller, sprinkelsengen ble satt litt unna vår seng, som litt avvenning av samsoving.

Anonymous poster hash: 858c2...18c
Skrevet

Vår er 9mnd og har akkurat flyttet inn på eget rom. Har plass til dobbeltseng der også slik at når hun våkner i 4-5 tida samsover vi der. Jeg ligger på voksenrommet fram til hun våkner og hun ligger i sprinkelsenga.

Anonymous poster hash: b01ed...7ee

Skrevet

Gjør det som er rett for dere.

Vårt barn er 2 år og 5 mnd og sover enda i sprinkelsenga ved siden av vår seng. Barnerommet er vi ikke begynt med enda

Anonymous poster hash: 2e743...d6a

Skrevet

Vi gjorde klart babyrommet før babyen kom. Vi syntes det var kos og stas å male og innrede. Vi hadde sprinkelsenga der inne, men brukte en kurv i begynnelsen som stod på rommet vårt. Han vokste utav den da han var litt under 3 mnd, men jeg ville ikke flytte han ut av rommet vårt, så da flyttet vi sprinkelsenga inn på rommet vårt istedenfor å flytte babyen inn på eget rom.

Rommet hans brukes til bleieskift og til å oppbevare klærne hans, så vi er der inne mange ganger om dagen. Planen er at han skal flytte inn dit når han er ca ett år gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...