Gå til innhold

"Beskriv barnets nettverk"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på innskrivng med 6 åringen.

 

Skal fylle ut info. Hva menes? Skal jeg skrive hvem hun har kontakt med i familien + venner (altså, skrive navn på venner + tante, farmor, farfar osv?)

 

Eller skrive hvilken relasjon hun har til de nærmeste? (Mye med sin mormor og oldefar, med tante og bonusbarnet hennes feks)

 

Anonymous poster hash: 02889...184

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke skrive utfyllende, men mer type : 'Barnet har et stort familienettverk med nære bånd. De fleste bor i barnets nærmiljø. Utover det består nettverket av naboer og foreldre/barn fra barnehagen. Barnet deltar også på svømming en gang i uken' eller noe slikt.

 

Anonymous poster hash: ab769...5fe

Skrevet

Hva skal skolen med den informasjonen? Jeg kunne forstått et behov for å kjenne til hvem som er de nærmeste ortsett fra foreldrene, men en så generell beskrivelse av nettverket som #2 skisserer her kan jeg ikke fatte hvorfor de trenger?



Anonymous poster hash: c3e12...c94
Skrevet

2-3 navn og tlf.nr. på folk som kan hente på SFO hvis mamma og pappa er opptatte eller noe skjer. Har aldri levert noe mer info enn det.

 

Anonymous poster hash: 481b9...b57

Skrevet

For et merkelig spørsmål.

 

Vi ble bedt om å oppgi navn og telefonnummer til en eller to personer som kunne hente barnet ved eventuell sykdom hvis hverken jeg eller faren kunne.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

"Maren bor med begge foreldre og to mindre søsken. Fars familie bor langt unna, men farmor og farfar er ofte på besøk. Mormor og morfar bor i nærheten og er mye sammen med maren. I tillegg har Maren mye kontakt med et vennepar av foreldrene sine. Disse fungerer som onkel og tante. Maren har ellers 2 gode venner i gata hun bor i, i tillegg til bestevennen fra barnehagen."

 

Jeg tror det de er ute etter er å se om dette er et barn som kanskje mangler litt når det kommer til sosialisering. Hvis barnet knapt har møtt andre mennesker enn mamma og pappa, vil de nok holde et ekstra øye med barnet.

Skrevet

What?? Det har jeg ikke vært borti med de 2 jeg har på skolen nå. Jeg har som flere nevner skrevet opp hvem som kan hente om vi ikke kan og det står om liv, men aldri noe utfyllende novelle om oppvekst og vilkår.



Anonymous poster hash: 7f9f1...1d7
Skrevet

Her ville jeg vært skeptisk til å svare utfyllende. Ikke at vi har noe å skjule, men dette føltes invaderende.

 

Anonymous poster hash: ee128...9ed

Skrevet

For de flest er dette kanskje ett banalt spm, men for noen så er dette faktisk ganske viktig. For oss var det viktig da ungene har ett vanskelig forhold til far, så hos oss ble det ett litt langt svar. For oss i hvedagen er det ikke noe vi tenker stort på, men det kunne fort blitt litt problemer om skolen ikke hadde vist om dette. Ungene har ett stort nettverk, men en av de normalt viktigste er ikke endel av dette.

At min nye manns ex-stebarn er oppført som kontaktperson hadde nok for endel vært helt utenkelig, men for oss helt naturlig. Skulle noe skje på skolen og vi ikke har mulighet eller kan ta tlf er han den som kan komme på kort varsel i skoletiden. Mange kjenner han på skolen siden han har gått der, men at han er endel av ungenes familie vet de nok ikke før de får vite det.

 

For de som ikke har noe nettverk deer de bor kan det være greit å få skrevet det ned, for noen tema de tar opp i klassen kan for noen være veldig såre. På denne måtn kan lærere legge tilrette for at det ikke blir så sårt.

Når ungene skulle tegne sin familie i lekse har vi hatt noen samtaler, for ungene har lurt på om de må tegne pappa. For de har det vært helt feil å tegne pappan sin, for han er ikke noe de forbinder med noe positivt. Da har jeg spurt ungene hvem de mener er deres familie, og da er svaret de som bor i huset her. Det er meg, min mann, søsken og hans barn. I noen sammenhenger har de også slengt på de to bonusbarna, men de har endt opp med å ikke telle de i slike sammenhenger for når folk spør så blir det så mye å forklare. Her hjemme er alle unger uansett hvordan de kom inn i familien.

 

Så for de fleste holder det med å skrive at barnet har ett godt nettverk av familie og venner i nærheten. Må ikke utfylle noe mer om det ikke er noe å utfylle.

 

Anonymous poster hash: 5c01a...7a4

Skrevet

For de flest er dette kanskje ett banalt spm, men for noen så er dette faktisk ganske viktig. For oss var det viktig da ungene har ett vanskelig forhold til far, så hos oss ble det ett litt langt svar. For oss i hvedagen er det ikke noe vi tenker stort på, men det kunne fort blitt litt problemer om skolen ikke hadde vist om dette. Ungene har ett stort nettverk, men en av de normalt viktigste er ikke endel av dette.

At min nye manns ex-stebarn er oppført som kontaktperson hadde nok for endel vært helt utenkelig, men for oss helt naturlig. Skulle noe skje på skolen og vi ikke har mulighet eller kan ta tlf er han den som kan komme på kort varsel i skoletiden. Mange kjenner han på skolen siden han har gått der, men at han er endel av ungenes familie vet de nok ikke før de får vite det.

 

For de som ikke har noe nettverk deer de bor kan det være greit å få skrevet det ned, for noen tema de tar opp i klassen kan for noen være veldig såre. På denne måtn kan lærere legge tilrette for at det ikke blir så sårt.

Når ungene skulle tegne sin familie i lekse har vi hatt noen samtaler, for ungene har lurt på om de må tegne pappa. For de har det vært helt feil å tegne pappan sin, for han er ikke noe de forbinder med noe positivt. Da har jeg spurt ungene hvem de mener er deres familie, og da er svaret de som bor i huset her. Det er meg, min mann, søsken og hans barn. I noen sammenhenger har de også slengt på de to bonusbarna, men de har endt opp med å ikke telle de i slike sammenhenger for når folk spør så blir det så mye å forklare. Her hjemme er alle unger uansett hvordan de kom inn i familien.

 

Så for de fleste holder det med å skrive at barnet har ett godt nettverk av familie og venner i nærheten. Må ikke utfylle noe mer om det ikke er noe å utfylle.

 

Anonymous poster hash: 5c01a...7a4

Jeg skjønner at dette er ting det er viktig for dere at skolen vet om. Men hadde det ikke vært bedre om skjemaet ble avsluttet et mer åpent spørsmål i forhold til om det er noe foreldrene ønsker at skolen skal kjenne til, som ikke har kommet fram gjennom de spørsmålene som allerede er stilt? En slik avsluttning ville gitt deg mulighet til å formiddle det du snakker om her, uten at det ville føles invaderende for de av oss som reagerer på spørsmålet det vises til i denne tråden. Samtidig vil det åpne for foreldre som sitter på andre prolemstillinger som de som utformer skjemaet ikke har tenkt på. Hvis man skal lage et skjea som dekker alle eventualiteter av ting som det kan være viktig for enkeltelever at skolen kjenner til, vil skjemaet bli ufattelig langt!

 

Anonymous poster hash: c3e12...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...