Gå til innhold

oppdaget har mannen har løyet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sittet med regnskapet til min mann i dag (han har et enkeltmannsforetak ved siden av offshore jobb) og kom over transaksjoner i mars og august i fjor, gjort på to utesteder i en annen by enn vi bor i. I mars rakk han ikke flyet hjem etter offshore tur fordi helikopteret var forsinket, og i august var han på jobb reise med en kompis/kollega. Jeg kunne ikke huske at han har nevnt at han har vært ute på byn disse to turene, og sjekket derfor meldingene mellom oss i de aktuelle tidspunktene. I mars svarte han meg ikke på meldinger hele kvelden, men fikk en mld 23.15 om at han hadde sovnet og våknet da jeg sendte mld (rett før) bankutskriftene viser at han kjøpte alkohol på en bar en halv time før. I august hadde han skrevet mld til meg kl 23.05 om at han skulle legge seg og om jeg kunne ringe ham opp igjen for å si god natt. Han var nesten tom for strøm på tlf og satt i bilen fordi bilen hadde mobil lader. Bankutskriftene viser at han kjøpte alkohol kl 00.15 på et utested, og at han handlet på en 7/11 kl 01.44

 

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke kunne si det som det var, da jeg aldri blir sur for slikt (i motsetning til han)

 

Hvordan ville dere "angrepet" dette? Jeg "frykter" at han kommer til å vri det rundt og beskylde meg for å snoke, men eneste grunnen til at jeg så det er fordi han har bedt meg om å ta regnskapet, og jeg så igjennom alle transaksjoner for å se om noen manglet kvittering/faktura og som var åpenbare firma utgifter.

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om å ha stålkontroll over mannen sin 😮

Ikke mye rart at han ikke sa det til deg at han tok noen pils ute!

 

Anonymous poster hash: 5316e...fb9

Skrevet

Bare si at du ikke kan føre opp spriten hans på utgiftskontoen, at det må han ta privat.

 

Anonymous poster hash: a95c7...b81

Skrevet

Jeg tenker at hvis han bare hadde vært ute og drukket litt sammen med kompiser eller kolleger så hadde han ikke trengt å lyve om det og "legge opp til" at han ikke kunne være tilgjengelig.

 

Jeg er ikke den første som roper utroskap, men det er det jeg tenker fordi han har planlagt og løyet til deg på den måten.



Anonymous poster hash: 40839...36b
Skrevet

Wow, skal si du har stålkontroll og god husk på når mannen din har sagt hva. Hvorfor sjekker du om han har sagt noe om at ham har vært ute, har han ikke lov til å gå ut uten å si i fra til deg eller spørre deg om lov først? Jeg blir helt svett av at du sitter å sjekker opp meldinger ett år tilbake.



Anonymous poster hash: 678e1...d88
Skrevet

Jeg synes ikke dette er "stålkontroll". Mannen har faktisk løyet for deg, om noe som fremstår som en filleting. Med mindre du ville ha hisset deg opp over at han tok en tur på byen, og at han derfor ikke sa noe for å unngå ubehag, så er jo dette å lyve bare for å gjøre det. Det er aldri noe godt tegn. Ville sagt det rett ut som det er: at jeg så dette, at jeg mente å huske at han ikke hadde nevnt dette og derfor sjekket historikken, og at han beviselig har løyet for deg. Ville ikke latt ham få mulighet til å vri på det - han har løyet, og det er saken her. 



Anonymous poster hash: 776f1...470
Skrevet

 

Wow, skal si du har stålkontroll og god husk på når mannen din har sagt hva. Hvorfor sjekker du om han har sagt noe om at ham har vært ute, har han ikke lov til å gå ut uten å si i fra til deg eller spørre deg om lov først? Jeg blir helt svett av at du sitter å sjekker opp meldinger ett år tilbake.

 

Anonymous poster hash: 678e1...d88

Faktisk enig.

 

Anonymous poster hash: a95c7...b81

Skrevet

Jeg hadde nok løyet til deg jeg også. Er du så nater at du sjekker opp kommunikasjon mellom dere langt tilbake i tid pga noen uskyldige transaksjoner, er du garantert ikke helt rett.

 

Anonymous poster hash: 1a832...44f

Skrevet

 

Jeg tenker at hvis han bare hadde vært ute og drukket litt sammen med kompiser eller kolleger så hadde han ikke trengt å lyve om det og "legge opp til" at han ikke kunne være tilgjengelig.

 

Jeg er ikke den første som roper utroskap, men det er det jeg tenker fordi han har planlagt og løyet til deg på den måten.

 

Anonymous poster hash: 40839...36b

Hvorfor tror du det om denne situasjonen? Det er jo helt klart at mannen IKKE er utro, i så fall har han hatt seg et one night stand. Men skulle tro at en dame som HI har såpass kontroll over mannen sin at jeg det siste jeg mistenker er utroskap. Jeg tror heller det er at han ikke tør å si at han tok seg en pils på byen. Skjønner han godt når kona har kontroll på hvert minste minutt av livet hans. Tenker han heller ville ha noen timer fri fra "kontrollen" og senke skuldrene uten å måtte tekste og ringe med kontrollkona :)

 

Anonymous poster hash: 977e0...eae

Skrevet

Jeg forstår ikke at Hi skal få kritikk i dette. Hun sitter jo med regnskapet og må fokusere på detaljer.

Noen har også bedre hukommelse enn andre, og om mannen min hadde vært borte to bestemte helger siste året ville jeg garantert ha husket detaljer rundt det. Ikke fordi jeg hadde forsøkt å huske, men fordi jeg husker godt, også ting jeg ikke prøver å huske.

I His tilfelle ville jeg dermed ha stusset på hukommelsen min (som jeg normalt kan stole på), og da kunne jeg godt ha sjekket meldingene mellom oss de to helgene. Ikke for å kontrollere mannen, men for å kontrollere egen hukommelse.

Men hadde jeg funnet ut det samme som Hi så hadde jeg nok dessverre tenkt som jeg skrev i mitt svar nr. 4.

Jeg er overhodet ikke sjalu, men tillit er viktig, og direkte løgner ødelegger tilliten.

 

Såsant Hi ikke har kontrollerer mannen med å bestemme når han kan ta seg en fest eller drikke alkohol, eller His mann har diagnoser som gjør at han ikke bør drikke alkohol, så er det jo ingen grunn for en mann å lyve om å ta en tur på byen og ta en øl eller flere. Da er spørsmålet hvorfor han har følt behov for å lyve.



Anonymous poster hash: 40839...36b
Skrevet

Jo han har lov til å gå ut og dra på turer. Det går dessverre ikke like lett andre veien, og de gangene jeg skal på byn i hjembyen vår eller i det hele tatt nevner det å skulle reise utenbys med bestevenninnen min, så pleier det å bli mega dårlig stemning. Det er på en måte ikke så lenge siden slutten av august, og jeg husker såpass at han var på jobbtur. Greien er at når jeg ser transaksjoner gjort utenbys på natten, så ringer det fort en bjelle når man aldri har opplevd at mannen pleier å gå på byn når han er på jobb utenbys. Middager ute etter jobb etc er helt vanlig. Så derfor sjekket jeg opp i om jeg bare hadde glemt det eller ikke. Og da så jeg at han påstod at han hadde/skulle legge seg.

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Skrevet

Jo han har lov til å gå ut og dra på turer. Det går dessverre ikke like lett andre veien, og de gangene jeg skal på byn i hjembyen vår eller i det hele tatt nevner det å skulle reise utenbys med bestevenninnen min, så pleier det å bli mega dårlig stemning. Det er på en måte ikke så lenge siden slutten av august, og jeg husker såpass at han var på jobbtur. Greien er at når jeg ser transaksjoner gjort utenbys på natten, så ringer det fort en bjelle når man aldri har opplevd at mannen pleier å gå på byn når han er på jobb utenbys. Middager ute etter jobb etc er helt vanlig. Så derfor sjekket jeg opp i om jeg bare hadde glemt det eller ikke. Og da så jeg at han påstod at han hadde/skulle legge seg.

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

 

 

Du har ingen grunn til å unnskylde deg her. Han har løyet, og det er faktisk saken her. Si det til ham, be om en forklaring, og ikke aksepter noen avsporinger.

 

Anonymous poster hash: 776f1...470

Skrevet

Jo han har lov til å gå ut og dra på turer. Det går dessverre ikke like lett andre veien, og de gangene jeg skal på byn i hjembyen vår eller i det hele tatt nevner det å skulle reise utenbys med bestevenninnen min, så pleier det å bli mega dårlig stemning. Det er på en måte ikke så lenge siden slutten av august, og jeg husker såpass at han var på jobbtur. Greien er at når jeg ser transaksjoner gjort utenbys på natten, så ringer det fort en bjelle når man aldri har opplevd at mannen pleier å gå på byn når han er på jobb utenbys. Middager ute etter jobb etc er helt vanlig. Så derfor sjekket jeg opp i om jeg bare hadde glemt det eller ikke. Og da så jeg at han påstod at han hadde/skulle legge seg.

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Gud så glad jeg er for at jeg ikke lever i et sånt forhold. Ikke er han sjalu og ikke er jeg det heller, og hvis noen hadde kommet 6 måneder etterpå og spurt om jeg drakk øl en natt i mai, da hadde jeg blitt svett.

 

Dere har store tillitsproblemer dere må jobbe med...

 

Anonymous poster hash: a95c7...b81

Skrevet

Jo han har lov til å gå ut og dra på turer. Det går dessverre ikke like lett andre veien, og de gangene jeg skal på byn i hjembyen vår eller i det hele tatt nevner det å skulle reise utenbys med bestevenninnen min, så pleier det å bli mega dårlig stemning. Det er på en måte ikke så lenge siden slutten av august, og jeg husker såpass at han var på jobbtur. Greien er at når jeg ser transaksjoner gjort utenbys på natten, så ringer det fort en bjelle når man aldri har opplevd at mannen pleier å gå på byn når han er på jobb utenbys. Middager ute etter jobb etc er helt vanlig. Så derfor sjekket jeg opp i om jeg bare hadde glemt det eller ikke. Og da så jeg at han påstod at han hadde/skulle legge seg.

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

 

Da må jeg innrømme at neste varselklokke også ringer hos meg. Menn som ikke takler at dama går ut eller er sosial uten dem, spesielt i situasjoner hvor det er andre menn som kan legge seg etter dama, de vet som regel hva de selv er i stand til å gjøre og gjerne gjør - og så takler de ikke tanken på at kona skal gjøre det samme som han.

 

 

 

Anonymous poster hash: 40839...36b

Skrevet

Gud så glad jeg er for at jeg ikke lever i et sånt forhold. Ikke er han sjalu og ikke er jeg det heller, og hvis noen hadde kommet 6 måneder etterpå og spurt om jeg drakk øl en natt i mai, da hadde jeg blitt svett.

 

Dere har store tillitsproblemer dere må jobbe med...

 

Anonymous poster hash: a95c7...b81

 

 

Problemet er jo tydeligvis ikke at han har tatt noen øl, men at han løy for HI og sa at han hadde sovet. Hvorfor ikke bare si at var en tur ute? Jeg kunne ikke brydd meg mindre om mannen min hadde tatt seg noen øl en kveld, men hvis han hadde sagt til meg at han hadde gjort noe helt annet, så hadde jeg reagert. 

 

At de har et tillitsproblem er jo åpenbart, men det er jo HI som ikke bør ha tillit til mannen sin.

 

Anonymous poster hash: 776f1...470

Skrevet

Når min mann ønsker å gjøre noe sosialt, så oppfordrer og oppmuntrer jeg ham til det. Dette fordi jeg selv vet hvor dritt det er å skulle være sosial med venner, og så blir partneren din sur (altså han)

 

Og jeg håper at han tilslutt skal se slik på det selv, og bli glad på mine vegne når jeg blir invitert med av vennene mine. (i tillegg til at han går til psykolog)

 

Det er det som gjør at jeg ikke forstår hvorfor han løy om det. For jeg blir jo ikke sur.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Skrevet

Når min mann ønsker å gjøre noe sosialt, så oppfordrer og oppmuntrer jeg ham til det. Dette fordi jeg selv vet hvor dritt det er å skulle være sosial med venner, og så blir partneren din sur (altså han)

 

Og jeg håper at han tilslutt skal se slik på det selv, og bli glad på mine vegne når jeg blir invitert med av vennene mine. (i tillegg til at han går til psykolog)

 

Det er det som gjør at jeg ikke forstår hvorfor han løy om det. For jeg blir jo ikke sur.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Han går til psykolog for å endre sjalusien sin?

 

Huff, jeg kjenner jeg blir svett.

 

Anonymous poster hash: a95c7...b81

Skrevet

Når min mann ønsker å gjøre noe sosialt, så oppfordrer og oppmuntrer jeg ham til det. Dette fordi jeg selv vet hvor dritt det er å skulle være sosial med venner, og så blir partneren din sur (altså han)

 

Og jeg håper at han tilslutt skal se slik på det selv, og bli glad på mine vegne når jeg blir invitert med av vennene mine. (i tillegg til at han går til psykolog)

 

Det er det som gjør at jeg ikke forstår hvorfor han løy om det. For jeg blir jo ikke sur.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

 

Da er det jo enda større grunn til å stusse på at han lyver så bevisst om det :/

 

Du lever tydeligvis med en sjalu mann som har problemer med seg selv. Jeg ville forsøkt parterapi om jeg var deg.

Men ikke hold ut for lenge med en mann som ødelgger normale gleder for deg. Og jeg tror du må innse at han trolig aldri vil glede seg på dine vegne når du skal møte dine venninner.

Det å leve med en slik sjalusi vil aldri være bra i lengden.

Og med løgner og manglende tillit er det ærlig talt ikke nok til å bygge et sterkt forhold.

 

Han går til psykolog, kan du være med dit en gang? Og ta opp dette der? Hvis ikke ville jeg forsøkt parterapi.

 

Men fortsetter han å lyve for deg kan du like gjerne droppe den sjalu mannen.

 

Anonymous poster hash: 40839...36b

Skrevet

 

Da må jeg innrømme at neste varselklokke også ringer hos meg. Menn som ikke takler at dama går ut eller er sosial uten dem, spesielt i situasjoner hvor det er andre menn som kan legge seg etter dama, de vet som regel hva de selv er i stand til å gjøre og gjerne gjør - og så takler de ikke tanken på at kona skal gjøre det samme som han.

 

 

 

Anonymous poster hash: 40839...36b

Enig

Skrevet

Han går til psykolog for å endre sjalusien sin?

 

Huff, jeg kjenner jeg blir svett.

 

Anonymous poster hash: a95c7...b81

Blant annet ja.

 

Barn inni bildet her, og jeg elsker ham, derfor jeg ikke har gått, men gitt ham den siste sjansen med å skaffe seg hjelp.

 

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Skrevet

 

Da er det jo enda større grunn til å stusse på at han lyver så bevisst om det :/

 

Du lever tydeligvis med en sjalu mann som har problemer med seg selv. Jeg ville forsøkt parterapi om jeg var deg.

Men ikke hold ut for lenge med en mann som ødelgger normale gleder for deg. Og jeg tror du må innse at han trolig aldri vil glede seg på dine vegne når du skal møte dine venninner.

Det å leve med en slik sjalusi vil aldri være bra i lengden.

Og med løgner og manglende tillit er det ærlig talt ikke nok til å bygge et sterkt forhold.

 

Han går til psykolog, kan du være med dit en gang? Og ta opp dette der? Hvis ikke ville jeg forsøkt parterapi.

 

Men fortsetter han å lyve for deg kan du like gjerne droppe den sjalu mannen.

 

Anonymous poster hash: 40839...36b

Vi har vært i parterapi, rundt 12 timer. Neste steg var at han skulle gå alene, og jeg har sett en bedring etter dette.

 

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Skrevet

Derfor er det litt kjipt at det dukker opp slike ting som dette :-/

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Skrevet

Derfor er det litt kjipt at det dukker opp slike ting som dette :-/

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

 

Det forstår jeg, men da er det egentlig på sin plass med flere fellestimer hvor hans løgner kan bli tatt opp.

 

Anonymous poster hash: 40839...36b

Skrevet

Derfor er det litt kjipt at det dukker opp slike ting som dette :-/

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Hva med å bestille oppfølgingstime i terapien, og ta det opp der? Altså ikke for å ta han på hva han liksom gjorde i mars, men å snakke om hvordan dere skal samhandle når småløgner og dobbelte bokføringer hele tiden er del av bildet. Hvorfor er der to regelverk, ett for deg og ett for ham? Og er det sånn at han nekter deg ting fordi han kjenner lusa på gangen og tror du oppfører deg likt som ham når du er ute?

 

Anonymous poster hash: a95c7...b81

Skrevet

Hva med å bestille oppfølgingstime i terapien, og ta det opp der? Altså ikke for å ta han på hva han liksom gjorde i mars, men å snakke om hvordan dere skal samhandle når småløgner og dobbelte bokføringer hele tiden er del av bildet. Hvorfor er der to regelverk, ett for deg og ett for ham? Og er det sånn at han nekter deg ting fordi han kjenner lusa på gangen og tror du oppfører deg likt som ham når du er ute?

 

Anonymous poster hash: a95c7...b81

Ja, det er et godt råd, skal ta det opp med ham. Han er på vei hjem nå, skal spørre ham om hvorfor han syntes det var nødvendig å lyve istedenfor å bare si det som det var.

 

 

Anonymous poster hash: 4f60f...bfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...