Gå til innhold

Er det noen regel i forhold til operasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

som sier at man ikke kan avbestille eller utsette den flere enn x antall ganger? Jeg fikk innvilget en operasjon for ca. to år siden. Har måtte utsette den 2 ganger allerede pga. graviditet og amming. Nå nærmer det seg den 3. datoen og jeg kjenner jeg ikke er klar :( Gruer meg så veldig selv om jeg vil/bør gjennomføre den. Har nå 3 barn, der en er 2 år. Vet det blir mye smerter og handicap etter operasjonen og jeg ser ikke hvordan det skal gå. Er det mulig å få den utsatt enda en gang? Gruer meg så sykt til å ringe å spørre. Redd for at de skal kjefte på meg, og be meg aldri komme tilbake, og at jeg da ikke får den innvilget på et senere tidspunkt igjen :/

Anonymous poster hash: 9e44e...116

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som sier at man ikke kan avbestille eller utsette den flere enn x antall ganger? Jeg fikk innvilget en operasjon for ca. to år siden. Har måtte utsette den 2 ganger allerede pga. graviditet og amming. Nå nærmer det seg den 3. datoen og jeg kjenner jeg ikke er klar :( Gruer meg så veldig selv om jeg vil/bør gjennomføre den. Har nå 3 barn, der en er 2 år. Vet det blir mye smerter og handicap etter operasjonen og jeg ser ikke hvordan det skal gå. Er det mulig å få den utsatt enda en gang? Gruer meg så sykt til å ringe å spørre. Redd for at de skal kjefte på meg, og be meg aldri komme tilbake, og at jeg da ikke får den innvilget på et senere tidspunkt igjen :/

Anonymous poster hash: 9e44e...116

Hopp i det! Smerter og tilheling er forbigående.

Anonymous poster hash: 1485b...f2a

Skrevet

Det virker jo ikke som en livsviktig operasjon siden du har utsatt den så lenge. De kan ta deg ut av operasjonssalen så du må gå gjennom fastlegen på nytt, så inn på poliklinikk på nytt og så stå i operasjonskø på nytt.

Anonymous poster hash: 3b417...e45

Skrevet

Hvis det er noe du må gjennom så må du jo gjøre det en gang. Du vil aldri finne en tid hvor det vil passe.

Du sier ikke hva det gjelder, men det er vel også en risiko for at tilstanden blir verre om operasjonen utsettes enda mer? I så fall risikerer du at operasjonen blir mer omfattende senere eller at resultatet av operasjonen kanskje ikke blir like bra.

Du må planlegge med mannen din og nettverket slik at de tar alt du ikke kan gjøre etter operasjonen. Snakk med mannen hvor dere legger lista de ukene etterpå slik at dere slipper unødvendige diskusjoner om det underveis. Har du ikke mann, allier deg med familie og venner. Sørg for at alle hjelpemidler du ev. trenger er bestilt hos kommunen/helfo operasjonen.

Å utsette det nå uten god grunn, det er sløsing av helsevesenets ressurser!

Og det mener jeg blir veldig feil.

Bli ferdig med det, ta operasjonen!

Anonymous poster hash: c8c73...7f7
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men jeg lurer på om du kan bli tatt ut av ventelisten hvis du utsetter mange ganger. Uansett vil du ihvertfall falle nedover på ventelisten.

Hvilken operasjon skal du gjøre? Hvis det er noe som er lurt for deg å gjøre, er det vel best å få det overstått? Du kommer vel ikke til å grue deg mindre senere?

Ang. barna, bor far med dere? Da må jo han ta en mye større del med barna enn vanlig den første tiden etter operasjonen.

Anonymous poster hash: 7e18d...1b7

Skrevet

Gjør det nå og bli ferdig med det !😃👏👏❤ jeg har akkurat tatt en operasjon. Har en 4 pring og nyfødt hjemme

Anonymous poster hash: 0050b...91c

Skrevet

Hos oss kan man bare utsette opr en gang. Andre gang blir man fjernet og må henvises på nytt av fastlege

Anonymous poster hash: 73546...5f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...