Gå til innhold

Klesbudsjett luksusfellen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ofte på luksusfellen og at klesbudsjett ofte er 500 kr, både før ekspertene setter opp budsjett og etterpå.

Er ikke 500 kr pr mnd i klær veldig lite? Jeg bruker veldig mye mer enn det men har ikke helt oversikt.

Vet dere hvor he dere bruker på klær pr mnd?

Anonymous poster hash: e8fe7...e0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at siden de er på luksusfellen, har de allerede et lager av klær de kan tære på. :) Mye og mye. Kjøp til meg selv hittill i år er 99 kr :)

Skrevet

Bruker nok ikke mer enn 6000 i året nei.

Mange måneder bruker vi ingenting, mens det går større summer når ungene feks skal ha nye vinterdresser.

Vi er en familie på 4 (barn på 5 og 2), og ingen av oss liker å handle klær.

Anonymous poster hash: 6fac5...85c

Skrevet

Jeg vil tro at det holder i massevis for meg. Kjøper sjeldent klær og når jeg først kjøper noe kjøper jeg ikke "moteklær", men snitt og farger som kler meg og således holder lenge. 

Anonymous poster hash: e00d3...9e7
Skrevet

Det er sikkert dobbelt så mye som mitt. Jeg har skapet fullt og trenger ikke så mye som en truse mer... Så der kunne det godt stå 0,-

Men ungene slår hull på ting og vokser fra ting, så for deres del kunne det kanskje stå 3-400 kr på et klesbudsjett. Hvis man bruker 500 kr i måneden, er det 6000 kr i året.

Anonymous poster hash: ebc65...a87

Skrevet

Ser ofte på luksusfellen og at klesbudsjett ofte er 500 kr, både før ekspertene setter opp budsjett og etterpå.

Er ikke 500 kr pr mnd i klær veldig lite? Jeg bruker veldig mye mer enn det men har ikke helt oversikt.

Vet dere hvor he dere bruker på klær pr mnd?

Anonymous poster hash: e8fe7...e0f

Til meg bruker jeg myyyye mindre gjennomsnitt i mnd.

Anonymous poster hash: 78fd9...4f2

Skrevet

Bruker ikke halvparten engang

Anonymous poster hash: b8a5e...f5d

Skrevet

Noen ganger 0 per år på meg selv og andre ganger 3000. Barna får alt det de trenrrr, men jeg kjøper alt på tilbud. Gubben har alt han trenger så det går mellom 0 og 3000 der også.

Anonymous poster hash: a6abc...ac5

Skrevet

6000 kr i året er nok mer enn jeg bruker. Da inkluderer jeg alt av klær gjennom hele året.

Anonymous poster hash: 4949f...489

Skrevet

Nå er vi 5 stk, så bruker nok litt mer enn det, men til meg selv er jeg nok under det. Til ungene går det veldig i puljer, men bruker sikkert 2000-3000 pr barn i året

Anonymous poster hash: a7efb...992

Skrevet

Jeg bruker vel nærmere 6000 i måneden...

Anonymous poster hash: 15a28...f1b

Skrevet

Jeg bruker nok en del mer enn det, men jeg har råd til det. Det er vel den store forskjellen på meg og noen på luksusfellen.

Skrevet

Nå er vi 5 stk, så bruker nok litt mer enn det, men til meg selv er jeg nok under det. Til ungene går det veldig i puljer, men bruker sikkert 2000-3000 pr barn i året

2000kr per år?! Hvordan får dere til å brukt så lite?

Anonymous poster hash: 1e7af...15d

Skrevet

For meg holder det. Men det hadde vært verre med barna, for de trenger nye sko jevnlig, nye uteklær, ull til vinteren, så vokser de, så det blir ny garderobe ofte 2 ganger i året.

Anonymous poster hash: b89cc...bcd
Skrevet

Hvis det var bare til meg hadde det vært helt greit, men selv om jeg bruker klærne til de er godt slitt trenger jeg noe nytt innimellom og da går det jo noen kroner. For 2 år siden måtte jeg ha ny vinterjakke. Da brukte jeg over 4000. Selv om det ikke er så ofte kg bruker så mye så blir det gjort minst 1000 for ektepar joggesko hvert år for eksempel.

Anonymous poster hash: 4b478...9d3

Skrevet

2000kr per år?! Hvordan får dere til å brukt så lite?

Anonymous poster hash: 1e7af...15d

Vanlige klær arver de en del av (og arver av hverandre, så det er egentlig bare eldste som får noe særlig nytt), de får til bursdag og jul, vi kjøper yttertøy og sko på salg. Tror aldri jeg har kjøpt vinterdress eller sko til mer enn 500 kr f.eks. De er små enda da (0-6 år), så de synes ikke det er noe problem å arve.

Nå gjetter jeg på beløpet da, kan godt hende det er litt mer. Men føler vi er ganske nøkterne på klær. Kjøper det meste på salg.

Skrevet

Til ungene bruker jeg i blant mer. Slike ting som vintersko må de ha, så da går det en del penger. Regnklær er en annen klassiker. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger sønnen har komt hjem med revet regnbukse.

Men til meg selv er gjennomsnittet nesten lik 0.

Jeg kjøper litt truser og strømper en gang i blant.

En bukse eller genser på salg om jeg er nødt.

Både barna og jeg har mye arveklær og så ønsker jeg meg ofte klær til jul/bursdag.

Skrevet

På meg selv bruker jeg 500-1000 kr i året. Bruker klær til de er helt brukt opp og er flink til å ønske meg ting jeg trenger til jul og bursdag. (Hater nips og er ikke spesielt opptatt av ting, så er mye bedre å kunne ønske seg strømpebukser, sokker o.l) Har også ei venninne som elsker å shoppe og har altfor mye, så jeg er så heldig at jeg får hjelpe henne å rydde i klesskapet en gang i blant.

Ungen arver 99% av alt hun har. Det siste jeg kjøpte til henne var sandaler i fjor sommer. Bruker nok omtrent samme beløp på henne som på meg

Anonymous poster hash: 4a8c9...28b
Skrevet

Jeg bruke mye mer, men jeg trenger jo absolutt ikke å gjøre det så kunne sikkert klart meg på 500kr.

Skrevet

Jeg bruker definitivt mer enn 500,- i måneden. Noen måneder kjøper jeg ingenting, men så kan jeg kjøpe flere dyrere plagg eller sko.

Når det er sagt, så bruker jeg aldri penger jeg ikke har. I motsetning til deltakerne i Luksusfellen ville jeg ikke brukt kredittkort for å kjøpe noe jeg egentlig ikke har råd til.

Skrevet

Bruker minst det tredobbelte.

Har ingen å arve etter.

Kjøper sko og yttertøy på salg.

Ungene vokser jo.

Hvert år blir det kjøpt 2 par av vintersko, dockboots, støvler, joggesko, skisko, sandaler,

Så har jo ungene vinterdresser,jakker, regntøy, turtøy, ull, penklær, treningstøy, osv

Skal prøve å notere ned det jeg kjøper til de i år.

Bikker nok 25000 på to unger.

15000 på mor og 5000 på far.

Anonymous poster hash: a560f...408

Skrevet

Vårt klesbudsjett er lite både til barn og voksne. Vi bruker langt under 6000 pr person pr år. Jeg vil anslå 5-10000 pr år til hele familien på fem. Vi arver en del til alle tre barna, og de arver også av hverandre. Kjøper kvalitet når vi trenger noe, men så varer det gjerne i mange år.

(Og så strikker jeg en del selv, og forsyner familien med sokker, gensere, luer, votter mm. som ikke koster mye i materialer, bedre kvalitet enn syntetiske kjøpeplagg, og som varer i flere år. Men går nok rundt 3000 i året på garn-hobbyen min i tillegg til klesbudsjettet).

Anonymous poster hash: 00ebb...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...