Gå til innhold

Bilferie i Frankrike/Italia i sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å ta biltoget nedover fra Hamburg til syd Frankrike eller Italia for så å være der en uke eller to  og så kjøre hjemover gjennom Brennerpasset og oppover. Selvfølgelig må vi ta oss god tid og overnatte i alpene og i Tyskland/Danmark på hjemveien.

Men er det noen som har gjort dette? (regner jeg nesten med at det er..)

Burde vi vær et sted når vi er "der nede" eller kan det være vellykket å bo noen dager i Frankrike, noen i Italia osv.

Det er mange steder jeg kunne tenke meg å se nemlig, Monaco, Cinque terre, Gardasjøen.

Men vi har med to barn i barnehage og skolealder så vi må ha en ferie på deres premisser også selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 2374b...8a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en fin plan. Vi kjørte opp og ned til sørfrankrike i sommer (var en tråd om dette tidligere i dag), og vi booket bare hoteller fra dag til dag, etter hvor langt vi så at vi kom.

Når datatrafikk er likt i eu som hjemme, er det veldig greit å bare bestille underveis. Med mindre man skal til typiske populære turiststeder da.

Det toget fra Hamburg er svindyrt forresten. Så vi kjørte i stedet. Men det ser dere jo. 😊

Anonymous poster hash: ed402...bce

Skrevet

Det høres ut som en fin plan. Vi kjørte opp og ned til sørfrankrike i sommer (var en tråd om dette tidligere i dag), og vi booket bare hoteller fra dag til dag, etter hvor langt vi så at vi kom.

Når datatrafikk er likt i eu som hjemme, er det veldig greit å bare bestille underveis. Med mindre man skal til typiske populære turiststeder da.

Det toget fra Hamburg er svindyrt forresten. Så vi kjørte i stedet. Men det ser dere jo.

Hvor mange dager brukte dere på turene ned og opp da? Og har du noen tips til steder dere besøkte? Tror vi tar toget ned og så får vi heller kjøre hjemover igjen. Med flere gode stopp underveis. Vi har ei som blir lett bilsyk også, så det er en utfordring..

Skrevet

Fantastisk måte å feriere på! 😃

Vi har kjørt rundt i Europa flere ganger, og har vært innom de fleste vest europeiske landene.

Vi har sjekket ang biltoget, men fant også ut at det er veldig dyrt og kjører ikke så langt ned i Europa at det svarer seg noe særlig. Deler man opp turen med litt stopp og overnattinger går det som en lek.

Fantastiske veier stort sett overalt, og enkelt å finne frem.

Denne sommeren har vi bestilt pakkereise, og jeg kjenner det stikker litt i meg ved tanke på alt vi går glipp av når vi ikke kjører selv.

Anonymous poster hash: aa2e3...a97

Skrevet

Fantastisk måte å feriere på! 😃

Vi har kjørt rundt i Europa flere ganger, og har vært innom de fleste vest europeiske landene.

Vi har sjekket ang biltoget, men fant også ut at det er veldig dyrt og kjører ikke så langt ned i Europa at det svarer seg noe særlig. Deler man opp turen med litt stopp og overnattinger går det som en lek.

Fantastiske veier stort sett overalt, og enkelt å finne frem.

Denne sommeren har vi bestilt pakkereise, og jeg kjenner det stikker litt i meg ved tanke på alt vi går glipp av når vi ikke kjører selv.

Anonymous poster hash: aa2e3...a97

Glemte å svare på alt ser jeg!

Vi var innom Monterosso i Cinque Terre, nyyyydelig sted. Også Monaco, og da kjente vi virkelig på at bilen vår ble så stusselig med det samme vi kjørte igjennom bomstasjonen 😂

Jeg skal svare deg mer i morgen hvis det er greit. Jeg har en masse tips til stopp og overnatting 😃

Skrevet

Hvor mange dager brukte dere på turene ned og opp da? Og har du noen tips til steder dere besøkte? Tror vi tar toget ned og så får vi heller kjøre hjemover igjen. Med flere gode stopp underveis. Vi har ei som blir lett bilsyk også, så det er en utfordring..

Vi kjørte i ett ned. Var ikke planlagt slik, hadde tenkt to-tre overnattinger. Men ungene sovnet så godt i bilen allerede i 19 tida, så da bare kjørte vi på. (Så jeg anbefaler sterkt å ha fleksible planer og bookinger med avbestillingsmuligheter).

Startet ca 10 i København (kom med ferja fra Oslo), og var fremme i sørfrankrike rundt 09 neste morgen.

Hadde selvfølgelig spisepauser og ikke minst løpepauser underveis.

På vei opp brukte vi flere dager og hadde vel minst tre overnattinger, hvorav to i samme by, for å ha en hel dag uten farting. Da bare bestilte vi hotell når vi så at det holdt med 3-4 timer til i bil el.

Ungene var forøvrig 4.5 år og 1.5år.

Skrevet

Jeg synes gardasjøen var litt oppskrytt...

Anonymous poster hash: 277ac...6e3

Skrevet

Dytter litt på denne.

Takk for alle gode svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...