Gå til innhold

Gastroskopi barn - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått time til gastroskopi av 5åringen vår pga svært mye mageproblemer, og jeg lurer på om det er noen som har noen erfaringer å komme med?

Er jo i narkose, og jeg finnes ikke nervøs, men greit å være forberedt på hvor lang tid vi må regne med å være på sykehuset og når formen er som normal etterpå osv.

(Vi har yngre barn, så praktisk å vite i forhold til evt pass av dem etter barnehagen osv).

Takk for svar! 😊

Anonymous poster hash: 80611...e95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn ble gastroskopert da han var 2-3 år gammel. Gikk greit! Ble litt vel mye ventetid, da de tas etter alder og det ble litt forsinkelser. Det var kjedelig fordi han fastet og ble etterhvert ganske gretten. Ble liggende på oppvåkningen litt lenger enn planlagt, men det var pga tilleggsdiagnoser. Sett av dagen! Det skjer ofte en eller annen forsinkelse. Så får dere heller bli gledelig overrasket hvis det går raskere 😁

Anonymous poster hash: 2d576...e47

Skrevet

Vi gir ikke full narkose, men sederer de godt slik at de puster selv hele tiden. Går fort og greit.

Anonymous poster hash: a3c6f...781

Skrevet

Jeg vil også anbefale å sette av dagen. Vår var på gastroskopi da hun var 1 år og 5 år. Vi opplevde ikke så mye ventetid noen av gangene, men hun brukte tid på å våkne skikkelig. De ville også ha henne der til hun hadde spist litt andre gangen, men siden hun var småkvalm etter narkosen så tok det også litt ekstra tid.

Anonymous poster hash: e22ad...5d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...