Gå til innhold

Jenter, 4. klasse- så mye drama!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er full av følelser. Hun vil at alle skal like henne og hun får fysisk vondt om noen er sinte på henne eller lei seg pga noe hun skal ha gjort.

I klassen er det ei jente som blir sint og "skal si det til mamma" om noen så mye som sier noe i feil tone til henne. Alt er forferdelig urettferdig og det er mye grining- og drama.

Jenta mi og den andre jenta går samme vei hjem fra skolen, og annenhver dag kommer min gråtende hjem pga at xxx er sint på henne eller skuffet over henne. Jenta mi sier unnskyld (selv om hun ikke vet hva hun har gjort) og løper etter den andre for å ordne opp i ting men hun løper alltid gråtende hjem, slik at de ikke får "ordnet opp". Skikkelig hersketeknikk altså.

Jeg prøver å si til jenta mi at sånn er det bare, og at det er den andre som har et problem og ikke henne. Jeg sier at hun skal prøve å overse det og heller "anerkjenne" følelsene til den andre ved å si at jeg ser at du er lei deg, men det er faktisk ikke min skyld (jeg sier det på en litt annen måte da). Men hun klarer det bare ikke. Jeg sier også at hun må slutte å si unnskyld når hun faktisk ikke har gjort noe.

Hun fikser ikke at andre er sint på henne. Hun har mange gode venner, er flink på skolen og i sport så skulle tro at hun hadde hatt litt bedre selvtillit, men dette er sårt for henne.

Hvordan fikser jeg dette? Jeg kan jo ikke fikse den andre jenta, men jeg vil at min skal forstå at verden ikke går under ved at en person ikke liker henne i ca 10 min (for det går jo over med en gang liksom).

Anonymous poster hash: 73621...868
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de kan la være å gå sammen. Hun bør ta følge med noen andre, eller bli hentet. Eller gå alene om så!

Dere kan jo snakke litt om hvordan det er å være sammen med gode venner. Hva får en venn deg til å føle? Hvis det er en god venn, ville det da være en som lot deg gråte og trygle hver dag?

Anonymous poster hash: 61dcb...3d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...