Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Vi skal snart kjøpe nytt hus og må derfor begynne å spare inn litt hver mnd for å betale litt mer på lån. Har dere noen lure tips til hvordan man kan spare inn litt her og der så del gjerne:) Anonymous poster hash: d476c...98a
Magia Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Gå iver faste utgifter og se om noe kan kuttes ut der. Kanskje finnes det billigere tlf abonnement, TV-pakke, Internett osv? Jeg sparer et par tusen i mnd på å planlegge middager og ukeshandle (tenk en dag med suppe, en ler to dager med vegetarisk, så er det billigere mat også) Trene hjemme i stedet for på senter Kutte småkjøp som kaffe ute, en sjokolade her og der Ha med matpakke på jobben Lage restemiddag en gang i uka, hvis dere har rester Bake eget brød, fremfor å kjøpe Vurdere to og tre ganger før du kjøper noe nytt
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Ukehandling. Være glad for det man har, man må ikke kjøpe nye duker, pyntegjenstander, gardiner etc "hele tiden". Handle store kvanta på tilbud - vaskemiddel, dopapir, kjøkkenpapir etc. Kjøpe gaver på tilbud og ha liggende - har allerede kjøpt mange julegaver😇 Ikke kast mat - rester duger (her har vi en jobb å gjør) Vann å drikke Masse frukt og grønnsaker Anonymous poster hash: 22094...6c8
Magia Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Restemiddag trenger forresten ikke å være rester fra ferdig middag, men at man en dag i uka lager middag av det man har i skap og kjøleskap. Da får man brukt opp alt som hoper seg opp, og hvis du er god på å lage mat, så kan det bli riktig så godt også
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 1. Ukeshandle, og holde seg til planen! 2. Redusere bilbruk, og finne løsninger til å klare seg med 1 eller ingen bil (f.eks ved bruk av kollektiv transport eller sykkel) 3. gå gjennom alt av forsikringer og abbonement og si opp/finne billigere alternativer 4. begynne å bruke naturen som treningssenter, og kutte treningsavgift 5. unngå småkjøp på narvesen Anonymous poster hash: 4bfbe...0f9
Magia Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Jeg ser at mine sparetips som regel er knytta til mat, men la gå... hvis du har en innvandrerbutikk i nærheten, kjøp grønnsaker der. De er ofte billigere og bedre (min erfaring i hvert fall - kanskje gjelder det bare min lokale butikk her). Samtidig støtter man de små lokale butikkene, fremfor å bare øke omsetninga til kjedene, og det er jo også bra!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 Gå iver faste utgifter og se om noe kan kuttes ut der. Kanskje finnes det billigere tlf abonnement, TV-pakke, Internett osv? Jeg sparer et par tusen i mnd på å planlegge middager og ukeshandle (tenk en dag med suppe, en ler to dager med vegetarisk, så er det billigere mat også) Trene hjemme i stedet for på senter Kutte småkjøp som kaffe ute, en sjokolade her og der Ha med matpakke på jobben Lage restemiddag en gang i uka, hvis dere har rester Bake eget brød, fremfor å kjøpe Vurdere to og tre ganger før du kjøper noe nytt Takker:) Blir det mye billigere å bake brød? Jeg liker brød med mye frø i, og sånt koster jo også endel? Har du brødoppskrift også så blir jeg lykkelig:) Anonymous poster hash: d476c...98a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #8 Skrevet 15. februar 2017 Ukehandling. Være glad for det man har, man må ikke kjøpe nye duker, pyntegjenstander, gardiner etc "hele tiden". Handle store kvanta på tilbud - vaskemiddel, dopapir, kjøkkenpapir etc. Kjøpe gaver på tilbud og ha liggende - har allerede kjøpt mange julegaver Ikke kast mat - rester duger (her har vi en jobb å gjør) Vann å drikke Masse frukt og grønnsaker Anonymous poster hash: 22094...6c8 Takk:) Men det må å kjøpe inn gaver på tilbud har jeg prøvd, og ender bare opp med altformye... Og da blir det vel ikke billigere i lengden. Får MER for pengene ja. Men hadde ikke trengt så mye. Anonymous poster hash: d476c...98a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 1. Ukeshandle, og holde seg til planen! 2. Redusere bilbruk, og finne løsninger til å klare seg med 1 eller ingen bil (f.eks ved bruk av kollektiv transport eller sykkel) 3. gå gjennom alt av forsikringer og abbonement og si opp/finne billigere alternativer 4. begynne å bruke naturen som treningssenter, og kutte treningsavgift 5. unngå småkjøp på narvesen Anonymous poster hash: 4bfbe...0f9 Takk:) Anonymous poster hash: d476c...98a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 Jeg ser at mine sparetips som regel er knytta til mat, men la gå... hvis du har en innvandrerbutikk i nærheten, kjøp grønnsaker der. De er ofte billigere og bedre (min erfaring i hvert fall - kanskje gjelder det bare min lokale butikk her). Samtidig støtter man de små lokale butikkene, fremfor å bare øke omsetninga til kjedene, og det er jo også bra! Men det er jo litt logisk, mat er jo en STOR utgiftspost hver mnd. Vi bruker sikkert 12-15 000 i mnd på mat. Det er en slik butikk ved jobben, skal sjekke den ut:) Anonymous poster hash: d476c...98a
Stompelompen Skrevet 15. februar 2017 #11 Skrevet 15. februar 2017 -Undersøkt alle faste utgifter og let etter billigere alternativer: - Mobil abonnement, tv, strøm leverandør, forsikringer etc. - sjekk også om dere har den banken som gir best rente på sparing -I min bank har jeg en ordning hvor det trekkes det 10 kroner hver gang jeg broker visa kortet, dette blir overført til sparekonto. -handle strategisk på tilbud og utnytt fordels kort etc. Med den nye Æ appen til Rema f.eks lønner det seg og sørge for at de dyreste tingene I ukehandlene ligger til Rema (f.eks vaskepulver og kjøtt og sånt må seff sjekkes mot ukentlige tilbud) : Jeg har tilbuds app på telefonen som har en oversikt over alle tilbudsavisene til dagligvare -Bruk nettet til og handle mange gode tilbud f.eks på Bli vakker har jeg funnet ut ofte gir veldig gode tilbud. http://gjerrigknark.com/?utm_source=gjerrigknark.no - denne linken gir også Ganske mange tips og triks.
Magia Skrevet 15. februar 2017 #12 Skrevet 15. februar 2017 Men det er jo litt logisk, mat er jo en STOR utgiftspost hver mnd. Vi bruker sikkert 12-15 000 i mnd på mat. Det er en slik butikk ved jobben, skal sjekke den ut:) Anonymous poster hash: d476c...98a Oi, ja, da er det nok en del tusen å spare på å være bevisst på matbudsjettet. Nå er det bare meg og ett barn i min husholdning, men vi kan lett holde matbudsjettet på en tusenlapp i uka. Den gangen jeg hadde samboer, holdt vi oss på 1500 i uka, og da var guttungen bleiebarn. Vi spiser ikke så mye godteri og drikker nesten aldri brus, og ellers prøver jeg å bli flink på å følge mine egne råd over. Systemet sprekker ofte da, siden jeg faktisk har mer penger å bruke på mat. Lett å sløse litt da. Jeg har dessverre ikke noen brødoppskrift, da jeg ikke baker brød selv. Vet bare om andre som gjør det, som mener de sparer penger på det. Derfor jeg skrev det opp
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #13 Skrevet 15. februar 2017 Gå gjennom forsikringene og få tilbud fra flere selskap! Her kan det være mange tusen å spare Anonymous poster hash: b8b15...e92
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 Gå gjennom forsikringer og spesielt lån. Få bedre tilbud, kan gi flere tusen kroner i året. Bruk gebyrfri bank. Ukehandling og planlegging, det må bli en fast vane. Lett å gli ut etter en stund. Handle grønnsaker etter sesong. Kjøp egenmerker (Eldorado, First Price), de er som regel like bra. Ha alltid en liten flaske vann og en liten matbit i veska når du skal et sted. Matpakke til jobb, ingen kantinemat eller brus på jobb. Vann er drikke, brus og saft er til lørdager. Aldri handle på bensinstasjon. Fyll drivstoff på søndag, da er det billigst. Senk temperatur i hus. Idealtemperatur inne er 20-22 selv om mange frysepinner tror de må ha 26 for å trives. Det som tar enda mer strøm er varmtvann. Dusj kortere, ikke en halvtime. Fyll vaskemaskin, ikke la den gå halvtom. Unngå tørketrommel hvis du kan. Anonymous poster hash: cf8c6...e65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå