Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Dere som har migrene men fungerer under anfall; hvordan gjør dere det? Hvor store smerter har dere? Anonymous poster hash: 9378c...11e
Havhesten Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 tar jeg pille med en gang kan jeg funke om jeg må. men må vente til synsforstyrrelsene gir seg
Serepta Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Samme som over. Om jeg tar en pille imens jeg har synsforstyrrelser, da demper den smertene veldig. Kan da fungere i jobb.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Jeg tar en pille med engang symptomene kommer. Jeg kan lage middag og stå oppreist.være sammen med barna.jeg tar meg liksom sammen.hadde jeg vært alene hadde jeg lagt meg i senga.men jeg har migrene 27 dager i mnd. Så da mååå jeg bare være leve og være våken 😂 Anonymous poster hash: fd30d...95c
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 Jeg tar medisin med det samme jeg kjenner den minste antydning. Da holder jeg arbeidsdagen og fungerer uten at noen kan merke det på meg. Anonymous poster hash: e2072...ad2
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Sikkert mange som blir provosert over det jeg sier nå men i mktt stille sinn har jeg alltid tenkt at de som går med migrene på jobb eller klarer å fungere og gjøre noe som helst når de har migrene, bare har vanlig hodepine. Jeg tror de ikke vet hva migrene er. Men kanskje det bare er jeg som er ekstra rammet? Jeg ligger og spyr av smerter hver gang jeg har migreneanfall. Hyler inn i hodeputen og ønsker egentlig bare å dø for det føles som hodet kløyves i to med øks. Fatter ikke st andre med migrene kan fungere. Tror derfor de ikke hr migrene Anonymous poster hash: 4418a...1c9
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 Sikkert mange som blir provosert over det jeg sier nå men i mktt stille sinn har jeg alltid tenkt at de som går med migrene på jobb eller klarer å fungere og gjøre noe som helst når de har migrene, bare har vanlig hodepine. Jeg tror de ikke vet hva migrene er. Men kanskje det bare er jeg som er ekstra rammet? Jeg ligger og spyr av smerter hver gang jeg har migreneanfall. Hyler inn i hodeputen og ønsker egentlig bare å dø for det føles som hodet kløyves i to med øks. Fatter ikke st andre med migrene kan fungere. Tror derfor de ikke hr migrene Anonymous poster hash: 4418a...1c9 Jeg har definitivt migrene, og vet godt forskjell på vanlig hodepine og migrene. Det er ikke helt likt for alle. Jeg er kvalm, men kaster aldri opp ved migrene. Har aura, har vanskelig for å snakke, synsforstyrrelser og lysømfintlig, og ikke minst sterke smerter. Skal sies jeg har høy smerteterskel (legens konklusjon). Noen ganger må jeg legge meg/være hjemme fra jobb osv, andre ganger klarer jeg lide meg gjennom både jobb og gjøremål hjemme. Ikke ideelt, da det bare forverrer og forlenger migrenen. Har vært til lege mange ganger ifb med migrenen, og har aldri vært tvil om at jeg har det. Hadde jeg hatt vanlig hodepine, hadde jo vanlig smertestillende fungert, noe det ikke gjør. Så du tar helt feil, du er kanskje ekstra rammet som du skriver. Anonymous poster hash: a6b04...061
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #8 Skrevet 15. februar 2017 Sikkert mange som blir provosert over det jeg sier nå men i mktt stille sinn har jeg alltid tenkt at de som går med migrene på jobb eller klarer å fungere og gjøre noe som helst når de har migrene, bare har vanlig hodepine. Jeg tror de ikke vet hva migrene er. Men kanskje det bare er jeg som er ekstra rammet? Jeg ligger og spyr av smerter hver gang jeg har migreneanfall. Hyler inn i hodeputen og ønsker egentlig bare å dø for det føles som hodet kløyves i to med øks. Fatter ikke st andre med migrene kan fungere. Tror derfor de ikke hr migrene Anonymous poster hash: 4418a...1c9 Hva du tenker i ditt stille sin er din sak og jeg forstår at du sliter med kraftige anfall, men det er ikke sånn at migrene er er lik for alle. Det er mange typer av migrene, det innebærer at en person kan oppleve forskjellige typer anfall og det innebærer at vi som personer også opplever migrene forskjellig. Migrene har noen fellestegn som er lett å kjenne igjen, men utover det kan det ikke sammenlignes som du gjør her. Bagatelliserer du personer med andre diagnoser også? To personer har ms, den ene har kraftige anfall, men som går tilbake til "normalen" igjen mens den andre får milde anfall, men opplever at forverringene ikke går helt tilbake. Har den ene mer ms enn den andre, mener du? Det er farlig å slå seg til ro meg egne tanker uten å lese seg litt opp på ting. Det er mye forskning på migrene, mye informasjon om diagnosen og på de forskjellige typene. Du trenger ikke lese deg opp for å forstå andre, men du bør gjøre det for å forstå bedre den diagnosen du selv har. Anonymous poster hash: cc989...37f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 Ta for eksempel middagssituasjon og ungene er sultne og grinete, mannen har ikke kommet fra jobb enda og jeg har migrene.. da lager jeg den enkleste middagen jeg kan komme på, løper på do å spyr, fortsetter på middagen, spyr osv.. stuper i seng så fort mannen kommer å kan ta over.. fungerer jo under anfall, men ikke optimalt.. er på jobb med anfall også.. noen ganger må man bare bite tennene sammen og "late som ingen ting".. har migrene 20-25 dager i måneden.. Anonymous poster hash: 53b25...25c
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 Jeg har ikke like anfall hver gang og kan fungere under noen anfall og andre ikke. Noen ganger er det så ille at jeg ikke orker at noen snakker til meg eller at noen lager en lyd. Ligger helt i ro og biter tennene sammen. Men mannen ukespendler og jeg må få barna på skolen. Andre ganger kjenner jeg at det er der, men klarer å fungere greit hvis jeg slapper av og får ro mesteparten av dagen. Legen min sa når jeg fikk migrene at jeg kunne prøve medisiner pga. symptomene jeg fortalte om. Dersom medisinene funket mot smertene var det migrene. Men dersom de ikke hjalp var det ikke migrene.
Serepta Skrevet 15. februar 2017 #11 Skrevet 15. februar 2017 Sikkert mange som blir provosert over det jeg sier nå men i mktt stille sinn har jeg alltid tenkt at de som går med migrene på jobb eller klarer å fungere og gjøre noe som helst når de har migrene, bare har vanlig hodepine. Jeg tror de ikke vet hva migrene er. Men kanskje det bare er jeg som er ekstra rammet? Jeg ligger og spyr av smerter hver gang jeg har migreneanfall. Hyler inn i hodeputen og ønsker egentlig bare å dø for det føles som hodet kløyves i to med øks. Fatter ikke st andre med migrene kan fungere. Tror derfor de ikke hr migrene Anonymous poster hash: 4418a...1c9 Om jeg ikke rekker å ta medisin i tide har jeg det sånn. Kaster opp, ingenting hjelper og det kjennes som om jeg har kniver i hodet. Varer da fra 3-6 dager hvor jeg er sengeliggende. Hadde det slik i ungdomstiden før jeg fant en medisin som virker, Har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte gå av skolebussen for å spy, med et hode som føltes som om det skulle eksplodere. Jeg lærte etterhvert å unngå triggere, sørger for nok og regelmessig søvn, spiser jevnt og unngår å glede/grue meg veldig til noe. blitz eller sterkt sollys må jeg også unnhå uten solbriller. I tillegg har jeg kuttet alt tilsatt sukker i kosten, og har ikke spist en sjokoladebit eller kake på 3 år. Anfallene er nesten borte, men ca en gang i mnd før menstruasjon får jeg gjerne anfall. Har medisin med meg overalt, og tar en smeltetab, så fort jeg får synsforstyrrelse. Denne flimringen varer i 20-30 min, og etter det begynner hodepinen om jeg ikke har vært rask med medisin. At DU har det verre, og gjerne ikke har funnet medisin som virker for deg eller ikke har lagt om kosten for å prøve om det hjelper -betyr ikke at alle andre bare har vanlig hodepine. Det er faktisk utrolig arrogant. Og det er ikke noen konkurranse om å ha det verst. Jeg skulle gjerne ønske at jeg kun hadde vanlig hodepine og ferdig med det. Min mor og bror har de samme plagene og jeg mustenker at min eldste sønn har dette også (håper jeg tar feil)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #12 Skrevet 15. februar 2017 Jeg fungerer noen ganger, andre ganger ikke. Noen ganger blir anfallene så kraftige at jeg kaster opp og va virker ingen medisiner likevel og jeg ender på legevakt og får smertestillende der. Andre ganger er anfallene moderate. Da kan jeg ta piller eller sprøyter (sprøyter kan jeg ta ved alle anfall med bare om jeg ikke har tatt piller først, og det gjør man jo ofte). Jeg har gjennomsnittlig 17 anfall per mnd, hvor av 5-10 er kraftige. Når de er moderate, så avverger jeg de som regel og da har jeg jo ikke migrene lenger og da fungerer jeg etter å ha stanset anfall. Anonymous poster hash: 93b82...df9
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #13 Skrevet 15. februar 2017 Jeg KAN greie å fungere når jeg har anfall, men aller helst vil jeg legge meg i senga og få sove til det er over. Ikke så lett å få sove når man har så vondt heller da..... Jeg kaster ikke opp, tåler lys og lyd. Så jeg er nok ikke av de hardest ramma, MEN det er absolutt migrene!!! For denne smerten er noe HELT annet enn vanlig hodepine!!!! Paracet o.l. hjelper heller ikke mot migrenen. Da må det sterkere saker til, men hvis jeg ikke tar medisinen tidsnok, så hjelper den ikke så godt... Nå har jeg ikke anfall så ofte lengre, før var det minst 10 dager i mnd. Etter at jeg satt inn hormonspiral har jeg blitt MYE bedre!! Anonymous poster hash: 4163e...081
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 Sikkert mange som blir provosert over det jeg sier nå men i mktt stille sinn har jeg alltid tenkt at de som går med migrene på jobb eller klarer å fungere og gjøre noe som helst når de har migrene, bare har vanlig hodepine. Jeg tror de ikke vet hva migrene er. Men kanskje det bare er jeg som er ekstra rammet? Jeg ligger og spyr av smerter hver gang jeg har migreneanfall. Hyler inn i hodeputen og ønsker egentlig bare å dø for det føles som hodet kløyves i to med øks. Fatter ikke st andre med migrene kan fungere. Tror derfor de ikke hr migrene Anonymous poster hash: 4418a...1c9 Det er jo lett å finne ut av. Tar man migrenemedisin og den virker- da har man migrene, tar man migrenemedisin Og den ikke virker- da har man hodepine. Så enkelt kan man finne ut det. Anonymous poster hash: 3ad32...28a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #15 Skrevet 15. februar 2017 Sikkert mange som blir provosert over det jeg sier nå men i mktt stille sinn har jeg alltid tenkt at de som går med migrene på jobb eller klarer å fungere og gjøre noe som helst når de har migrene, bare har vanlig hodepine. Jeg tror de ikke vet hva migrene er. Men kanskje det bare er jeg som er ekstra rammet? Jeg ligger og spyr av smerter hver gang jeg har migreneanfall. Hyler inn i hodeputen og ønsker egentlig bare å dø for det føles som hodet kløyves i to med øks. Fatter ikke st andre med migrene kan fungere. Tror derfor de ikke hr migrene Anonymous poster hash: 4418a...1c9 Jeg synes det er rart at det går an å være så uvitende når man har migrene selv. Migreneanfall kan utarte seg på mange forskjellige måter, ikke bare sånn som du har det. Mine anfall er ikke like. Noen ganger får jeg tatt medisin i tide og den virker, migrenen er ikke så kraftig og jeg er oppegående. Andre ganger virker ingen medisin, jeg ligger i senga på et mørkt soverom, kan nesten ikke røre meg uten at kvalmen ruller vilt og jeg spyr, hodet kjennes som om det skal sprekke og jeg vil bare sove det bort. I følge legen så har jeg helt klassisk migrene. Anonymous poster hash: b4cef...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå