Gå til innhold

Kveldsvåken baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg når baby (9 mnd) våkneri 21-22 ti den og er klar for nye eventyr (altså overhode ikke trøtt mer)? Er så lei av å sitte i mørket inne på et soverom... Går jeg ut blir det bare vond og sår gråt. Hun er rett og slett bare våken.. Føler at alt vi gjør med tanke på søvn er feil

Anonymous poster hash: f8d80...16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ingen fasitsvar. Gjør det som fungere best for dere. Sover babyen mye på dagtid?

Anonymous poster hash: 1881f...d4e

Skrevet

Eneste som hjelper her er å amme baby i søvn.

Anonymous poster hash: e3c89...6e3

Skrevet

Et av mine barn våknet alltid på kvelden. Vi lot han bli med på stuen, fikk masse kos og litt herjing (jepp) før han la seg igjen. Vi koste oss, tenkte at det gikk over og det gjorde det rundt 12 mnd. Jeg tror folk stresser for mye rundt søvn, barn er forskjellige og de har sine faser. Savner egentlig den tiden for han var så utrolig glad og fornøyd når han fikk opp en ekstra runde:)

Anonymous poster hash: 61ab7...678

Skrevet

Et av mine barn våknet alltid på kvelden. Vi lot han bli med på stuen, fikk masse kos og litt herjing (jepp) før han la seg igjen. Vi koste oss, tenkte at det gikk over og det gjorde det rundt 12 mnd. Jeg tror folk stresser for mye rundt søvn, barn er forskjellige og de har sine faser. Savner egentlig den tiden for han var så utrolig glad og fornøyd når han fikk opp en ekstra runde:)

Ah... takk. Det er akkurat hva vi har begynt å gjøre (derav følelsen av å gjøre feil).

Takk for det😊

Hun sover ikke så mye på dagen. I dag har hun sover 2.5 tI mer tilsammen. Tror det må være såpass for en så liten?

Skrevet

Ah... takk. Det er akkurat hva vi har begynt å gjøre (derav følelsen av å gjøre feil).

Takk for det😊

Hun sover ikke så mye på dagen. I dag har hun sover 2.5 tI mer tilsammen. Tror det må være såpass for en så liten?

Bare hyggelig😊 Vi skal liksom gjøre alt etter boka, ja barn skal sove på kvelden, men alle er ikke skrudd sammen slik. Jeg tenker det endrer seg plutselig en dag og da vil du savne det! Kos deg masse med barnet ditt og nyt heller kveldene! Babytiden er en unntakstilstand og jeg mener fokuset bør være på ting som funket og ikke stresse, alt trenger ikke gå etter boka. Det er så kort en stund de er små, vi bør heller lære oss å nyte tiden😊 masse lykke til videre!

Skrevet

Slik var min også i den alderen. 😊 Stress ned og ta det som det kommer! Jeg har hele veien fulgt rytmen til babyen min og det har fungert veldig bra. Har ikke stresset med søvn og rutiner. Er han trøtt, sover han. Er ham våken, koser vi oss. 😊

Nå er han 13 mnd og tar kveld rundt 19 tiden. Sover til 08. 😊 Våkner noen ganger for litt ekstra påfyll av pupp, men det er greit. 😊

Med å gjort det slik har jeg spart meg for mye av det å kjenne på forventningspresset og frustrasjon. Gode sovevaner og rutiner kommer. 😊

Nyt tiden og kos dere når dere kan. 💚

Anonymous poster hash: 4370b...de0

Skrevet (endret)

Når dere legger henne, har hun vært oppe for dagen i 12 timer? Ikke noen vits i å legge henne før det.

Og hvor mye sover hun i løpet av de 12 timene, og når våkner hun for siste gang før leggetid?

Man trenger ikke å bare "go with the flow" mtp søvn med babyer. Det er mange som tror de ikke har noe som helst kontroll og bare må la babyen sove når den er trøtt og la den sove til den våkner og være våken til den sovner av seg selv.

Jeg trodde dette selv til babyen min var over 5 mnd. Men så lastet jeg ned en ebok som forklarer i detalj hvordan man kan bruke rutiner og diverse annet for å lære babyen å sove til faste tider og ikke sove for mye i løpet av dagen osv. 

Babyen min er nå 7 mnd, og sover 30 minutter om morgenen, 2 timer på ettermiddagen, og 12 timer om natta. Det er jeg som bestemmer når han skal sove, istedenfor å la babyen bestemme (jeg vet jo faktisk bedre hva han trenger enn det han gjør selv.)

Endret av Pobie
Skrevet

Når dere legger henne, har hun vært oppe for dagen i 12 timer? Ikke noen vits i å legge henne før det.

Og hvor mye sover hun i løpet av de 12 timene, og når våkner hun for siste gang før leggetid?

Man trenger ikke å bare "go with the flow" mtp søvn med babyer. Det er mange som tror de ikke har noe som helst kontroll og bare må la babyen sove når den er trøtt og la den sove til den våkner og være våken til den sovner av seg selv.

Jeg trodde dette selv til babyen min var over 5 mnd. Men så lastet jeg ned en ebok som forklarer i detalj hvordan man kan bruke rutiner og diverse annet for å lære babyen å sove til faste tider og ikke sove for mye i løpet av dagen osv.

Babyen min er nå 7 mnd, og sover 30 minutter om morgenen, 2 timer på ettermiddagen, og 12 timer om natta. Det er jeg som bestemmer når han skal sove, istedenfor å la babyen bestemme (jeg vet jo faktisk bedre hva han trenger enn det han gjør selv.)

Jeg er ikke TS, men vil gjerne vite hvilken bok dette er? Jeg hadde ønsket meg å bare følge babyen min denne gangen. Vet jo, som noen andre over nevner, at rytmen kommer. Men nå må jeg gi opp. Til deg som lurer på om du gjør noe feil ved å ta opp, så tenker jeg at det ordner seg alltid. Så kjør på om du har overskudd🙂

Hilsen sliten mamma med baby 9 mnd som våkner (minst) hver time hele natten..

Anonymous poster hash: 44e11...55a

Skrevet (endret)

Jeg er ikke TS, men vil gjerne vite hvilken bok dette er? Jeg hadde ønsket meg å bare følge babyen min denne gangen. Vet jo, som noen andre over nevner, at rytmen kommer. Men nå må jeg gi opp. Til deg som lurer på om du gjør noe feil ved å ta opp, så tenker jeg at det ordner seg alltid. Så kjør på om du har overskudd

Hilsen sliten mamma med baby 9 mnd som våkner (minst) hver time hele natten..

Anonymous poster hash: 44e11...55a

https://www.littleones.co/collections/all

Jeg kjøpte den for 3-12 mnd, men hvis du skal kjøpe en kan du like gjerne gå for den fra 6-24 mnd: https://www.littleones.co/products/older-baby-package

Endret av Pobie
Skrevet

Beklager, jeg må bare også spørre om denne boka... Ikke meningen å kuppe tråden... Men innebærer denne "metoden" mye gråt?? Har en baby på 5 mnd som våkner etter 40 min hver kveld, og våkner så ca annenhver time resten av natta. Har prøvd i over en uke å snu dette,(sove-Karins hysje-metode) men det blir bare grining i timesvis, og det orker jeg ikke, hverken for egen eller babys del....

Anonymous poster hash: fcfed...d3f

Skrevet

Beklager, jeg må bare også spørre om denne boka... Ikke meningen å kuppe tråden... Men innebærer denne "metoden" mye gråt?? Har en baby på 5 mnd som våkner etter 40 min hver kveld, og våkner så ca annenhver time resten av natta. Har prøvd i over en uke å snu dette,(sove-Karins hysje-metode) men det blir bare grining i timesvis, og det orker jeg ikke, hverken for egen eller babys del....

Anonymous poster hash: fcfed...d3f

Nei, minimalt med gråting, og ikke noe "cry it out" overhode. Boka tillater protestgråt i opptil 6 minutter, hvis man selv er komfortabel med det, men man skal alltid ta opp babyen ved "emotional crying", som de kaller det.

Skrevet

Takk for alle gode råd. Søvn er egentlig det eneste vi har prøvd å "fikse"

.men kun fordi jeg blir så sliten av å være våken v til 1 og 2 på natta. I 1 uke nå har vi vekt henne kl 07.30 hver morgen og vi ser at det gjør gradvis underverker.

Føler forresten ingen har kuppet tråden.. fint å vite at vi er flere

Skrevet

Takk for alle gode råd. Søvn er egentlig det eneste vi har prøvd å "fikse"

.men kun fordi jeg blir så sliten av å være våken v til 1 og 2 på natta. I 1 uke nå har vi vekt henne kl 07.30 hver morgen og vi ser at det gjør gradvis underverker.

Føler forresten ingen har kuppet tråden.. fint å vite at vi er flere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...