Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Vi vurderer å flytte til Trondheim grunnet elendig jobbmarked på vestlandet, men jeg vet fint lite om byen og området. Hva er positivt / negativt ved å bo og jobbe i Trondheim? Noen som har tips og råd? Anonymous poster hash: 08aa2...bbf
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 Elsker Trondheim, velkommen! (Håper du får et mer informativt svar fra noen andre) Anonymous poster hash: 3b2b0...748
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Som østlending synes jeg det eneste negative er været (kaldere og surere enn Østlandet, men kanskje ikke Vestlandet?) og avstanden til Østlandet. Ellers elsker jeg byen. Lite og kompakt sentrum, og flotte områder rundt. Kan bo på "landet" og være i sentrum innen ti minutter. Anonymous poster hash: 6f1f1...aa6
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 Trondheim er en fin by Har egentlig ikke noe negativt å si, utover at været gjerne kunne vært litt bedre (når det er sagt er det nydelige dager her og)! Passe stort, tilbud innenfor det aller meste! Bestem dere for hva som er viktig for dere før dere begynner å se på hus. Visse skolekretser/områder har dårligere rykte enn andre, mer eller mindre fortjent. Noe er også negativitet som henger igjen fra år tilbake. Feks Kolstad og Kattem. Vær obs på at kollektivtrafikken gjerne er rimelig grei i ukene og helt ubrukelig (tidlig) i helgene. Anonymous poster hash: 78a2e...5b6
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Har aldri bodd på Vestlandet, så kan ikke sammenligne der. De største forskjellen fra Østlandet er klima (i Østlandet favør) og at folk i Trondheim er utrolig trivelige i forhold til østlendinger. Høyt utdanningsnivå og masse gode aktiviteter og fritidsmuligheter. Anonymous poster hash: 3f18d...ac8
Bolleklar Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 Trondheim er rett og slett trivelig, men været er den største ulempen. Det er som å bo i ei bygd, men med storbyens fordeler😃 Hilsen tilflyttet østlending - på 14. året!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå