Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Vi vurderer å søke poden inn i en idrettsbarnehage her i nærheten (Oslo). Er det noen som har erfaring med denne typen barnehage? Hvor stor forskjell er det egt? Er personalet mer "aktivt" enn i andre bhg? Virker det som barn og personale trives? Fravær? Er de mye ute? Er det noen "spesielle" ting med kosthold etc? Anonymous poster hash: f30e2...cad
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 I dag da? Anonymous poster hash: f30e2...cad
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Vi har barna i i idrettsbarnehage (oslo) og vi er såå fornøyde! Ute hver dag, alle måltider laget av kokk. Kommer seg på tur til tross for sykdom. 4 storebarnsavd der 2 avd er mer ute enn de 2 andre. De starter dagen ute med frokost i friluftsboden og er dager der jeg henter hvor avd har vært ute hele dagen de har to faste turdager, men har gjerne ofte turer de andre dagene og. De blir delt inn i aldersinndelte grupper fordelt på hele huset og gjør aktiviteter sammen. Anonymous poster hash: 29b54...452
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 Vi har barna i i idrettsbarnehage (oslo) og vi er såå fornøyde! Ute hver dag, alle måltider laget av kokk. Kommer seg på tur til tross for sykdom. 4 storebarnsavd der 2 avd er mer ute enn de 2 andre. De starter dagen ute med frokost i friluftsboden og er dager der jeg henter hvor avd har vært ute hele dagen de har to faste turdager, men har gjerne ofte turer de andre dagene og. De blir delt inn i aldersinndelte grupper fordelt på hele huset og gjør aktiviteter sammen. Anonymous poster hash: 29b54...452 Ååå så fint å høre! Det er sånt vi ønsker oss! Du sier at det er forskjell på avdelingene i hvor mye de er ute, er det personavhengig eller er det planlagt sånn? Føler du at det er godt og engasjert personale? Anonymous poster hash: f30e2...cad
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Ååå så fint å høre! Det er sånt vi ønsker oss! Du sier at det er forskjell på avdelingene i hvor mye de er ute, er det personavhengig eller er det planlagt sånn? Føler du at det er godt og engasjert personale? Anonymous poster hash: f30e2...cad Det planlagt sånn, de er "uteavdelinger". De er veldig engasjerte og omsorgsfulle er selv bhglærer og jeg kan virkelig ikke skryte nok av den gjengen som passer på barna mine kvaliteten er mye bedre enn i f.eks min. Anonymous poster hash: 29b54...452
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 Så fint å høre dine erfaringer. Vi ønsker jo en bhg som utfordrer barna på det fysiske også. Har deres tilgang på "herjerom"/gymsal også, eller er det stort sett utendørs? Jeg drømmer om en unge som lukter bål etter barnehagen og har sett ekorn og plumpa i bekken men noen ganger er det jo vært så glatt at det er vanskelig for noen hver å holde seg oppreist ute. Anonymous poster hash: f30e2...cad
Mini84 Skrevet 14. februar 2017 #7 Skrevet 14. februar 2017 Vi har begge barna i idrettsbarnehage i Oslo, det er helt fantastisk. Egen kokk som lager alle måltid og da snakker vi skikkelig mat. Barna mine er ikke kresne, men jeg er likevel imponert over maten barna faktisk lærer seg å like. Braisert svinenakke er eldstemanns favoritt til nå, yngste spiste blåskjell som en gal i forrige uke. To ganger i uken lager de mat på bål. De har gymsal som de får herje i. I vår barnehage går de også mye på ski og skøyter. Barnehagen har skøyter til de som ikke har det selv. De har også klatrevegg og stiller med klatresnoker osv. Sammenlignet med barnehagen vi hadde før, opplever jeg at de voksne virkelig trives på jobb. Det er også høy andel av mannlige ansatte, som vi synes er positivt.
Mini84 Skrevet 14. februar 2017 #8 Skrevet 14. februar 2017 Det skulle stå klatresko, ikke klatresnoker
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #9 Skrevet 14. februar 2017 Haha, klatresnoker ! Så godt å høre at det er flere som er fornøyde. Og gøy med forskjellig mat, da! Kan jeg spørre hvilken barnehage dere som er så fornøyde har barn i? Vi vurderer å søke Munkebekken Idrettsbarnehage, men er litt skremt av at den visstnok har så mye som ni avdelinger, har liksom sett for oss noe mindre og mer oversiktlig... Anonymous poster hash: f30e2...cad
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #10 Skrevet 14. februar 2017 Hatt alle våre tre i idrettsbarnehage i Bærum. Vi elsket det!!! Førte minstemann over til kommunal bhg de siste årene pga logistikk, og vi vurderte nesten å søke tilbake. Anonymous poster hash: c1f60...46e
Mini84 Skrevet 14. februar 2017 #11 Skrevet 14. februar 2017 Vi har i Munkebekken. Eldstemann gikk tidligere i en liten barnehage så vi var også litt skeptiske, men nå er vi bare så glade for at vi fikk plass. Det er en annen verden, rett og slett. De har jo avdelinger og det oppleves ikke kaotisk. Eldstemann går på uteavdeling, og minstemann skal søkes inn der når han blir stor nok.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #12 Skrevet 14. februar 2017 Vi har i Munkebekken. Eldstemann gikk tidligere i en liten barnehage så vi var også litt skeptiske, men nå er vi bare så glade for at vi fikk plass. Det er en annen verden, rett og slett. De har jo avdelinger og det oppleves ikke kaotisk. Eldstemann går på uteavdeling, og minstemann skal søkes inn der når han blir stor nok. Å, nå ble jeg glad ☺! Anonymous poster hash: f30e2...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå