Gå til innhold

Har dere kritisk sykdom forsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal skaffe det.Tenker at det kan være smart å ha forsikring mot kreft og andre forferdelige sykdommer.

Anonymous poster hash: ba747...ae9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det. Jeg ble syk av andre grunner som veldig ung, får ingen slike forsikringer lenger. Forsikringsselskapene sikrere seg på alle måter, selv mot ting som ikke har noen sammenheng med det opprinnelige.

Blir man syk er det for sent, så har du muligheten, skaff deg de forsikringene du kan. Sykdom, sikring av husgjeld, tapt inntekt osv. Gjerne en uføreforsikring også.

Anonymous poster hash: bbe78...cb5
Skrevet

Jeg er allerede ufør.Men hadde desverre ikke forikring mot det.  Kan jeg få kritisk sykdom forsikring selv om jeg er ufør?

Skrevet

Jeg er allerede ufør.Men hadde desverre ikke forikring mot det. Kan jeg få kritisk sykdom forsikring selv om jeg er ufør?

Neppe.

Anonymous poster hash: 43db1...677

Skrevet

Livsforsikring kan du få. Og jeg tror du kan tegne gjeldsforsikring også?

Anonymous poster hash: 23416...851

Skrevet

Hvis du allerede er ufør får du nok ingen kritisk sykdom forsikring noe sted (hvertfall ikke uten en hinsides betaling i året).

Er akkurat blitt syk og angrer nå på at jeg ikke har kritisk sykdom forsikring, men har heldigvis uføreforsikring dersom det kommer til det punktet etterhvert.

Skrevet

Jeg har leddgikt. Får kun livsforsikring. Ikke så mye heller 😁 Er visst ikke verdt spesielt mye.

Anonymous poster hash: 39b39...c02

Skrevet

Ja, det har jeg.

Jeg er ufør og har fått erstatning fra forsikringsselskapet pga det, men jeg har behold livs og kritisk sykdomforsikringen. Betaler ikke mer for dem enn før jeg ble syk. Det er jo ikke større sjanse for at jeg skal få en akutt sykdom som kreft e.l. enn andre som ikke har en kronisk sykdom i tillegg...

Men forsikringen ble tegnet før jeg ble syk da, så jeg har bare beholdt den.

Anonymous poster hash: 0ba5e...24d
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal skaffe det.Tenker at det kan være smart å ha forsikring mot kreft og andre forferdelige sykdommer.

Hvorfor det? Det er jo ikke slik at du ikke kan få kreft hvis du har tegnet forsikring mot det. Og får du kreft er behandlingen i Norge veldig god.

Anonymous poster hash: 73611...982

Skrevet

Nei, jeg fikk ikke forsikring grunnet diagnose satt i ung alder.

Mannen min hadde heldigvis forsikring. Han ble langvarig syk. Barna våre er også forsikret.

Anonymous poster hash: bcfd6...98d

Skrevet

Hvorfor det? Det er jo ikke slik at du ikke kan få kreft hvis du har tegnet forsikring mot det. Og får du kreft er behandlingen i Norge veldig god.

Anonymous poster hash: 73611...982

Slike forsikringer gir en engangsutbetaling ved gitte diagnoser, så fort du har diagnosen får du pengene på konto. Det er tøft for hele familien når en av de voksne må gjennom kreftbehandling, og på denne måten har man litt ekstra å rutte med i tilfelle partneren ønsker å ta litt velferdspemisjon uten lønn, man vil betale for litt ekstra hjelp i hjemmet osv for å lette en ellers tøff periode.

Anonymous poster hash: 0ba5e...24d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...