Gå til innhold

Sykemeldinger hele tiden i bhg vår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det i deres bhg? De har ofte de samme vikarene, men i dag satt det en mann i 20 årene på gulvet, reiser seg ikke for å hilse en gang! Slikt irriterer meg!

Og en ting til, hvor ofte gjør de noe i bhg deres? Her er de på tur 1 gang i uken, ellers er det i bhg. Er det lite? Barnet er 3 år og går på småbarn..

Anonymous poster hash: f591a...9dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykdom er det jo en del av på denne tiden av året. At de ikke er på så mye tur på småbarn er helt vanlig, det betyr ikke at de ikke finner på noe når de er inne.

Anonymous poster hash: c3e34...cf1

Skrevet

Hos oss er det ca 20% fravær. Utrolig mye korttids fravær og mange sykemeldinger. De er ikke flinke å gå på tur. En time ca maks en gang i uken.

Anonymous poster hash: 2aa6b...f43

Skrevet

Sykdom er det jo en del av på denne tiden av året. At de ikke er på så mye tur på småbarn er helt vanlig, det betyr ikke at de ikke finner på noe når de er inne.

Anonymous poster hash: c3e34...cf1

En 3 åring er da ikke småbarn

Anonymous poster hash: 68d25...a43

Skrevet

Her er de på tur 1-2 g pr uke fra de er 3 år,ofte bare en gang pr uke. Syns det er passe, når dagene ellers innholder varierte aktiviteter.

Anonymous poster hash: e3777...efd

Skrevet

Han er 3 år, født tidlig på året og er på småbarn ja!

Synes ikke det er bare nå, er slik hele året. Lurer litt på hvilke tiltak de setter inn for å forebygge dette, er jo en evig sirkel med sykemeldinger.

Og dette med tur, de er en gang i uka på en liten tur i nærområdet. Aldri til byen, biblioteket, etc.

Skrevet

Han er 3 år, født tidlig på året og er på småbarn ja!

Synes ikke det er bare nå, er slik hele året. Lurer litt på hvilke tiltak de setter inn for å forebygge dette, er jo en evig sirkel med sykemeldinger.

Og dette med tur, de er en gang i uka på en liten tur i nærområdet. Aldri til byen, biblioteket, etc.

Da er det helt normalt og mer enn nok med 1 tur i uka. Hos oss er småbarn (0-2) på tur 1 gang i uka, storbarn (2-6) er på tur 2 ganger i uka. Det er så mange hensyn å ta når det gjelder småbarn, og turer er ikke det viktigste

Skrevet

Da er det helt normalt og mer enn nok med 1 tur i uka. Hos oss er småbarn (0-2) på tur 1 gang i uka, storbarn (2-6) er på tur 2 ganger i uka. Det er så mange hensyn å ta når det gjelder småbarn, og turer er ikke det viktigste

Resten av avd er 1 gang i uka de og. De store barna altså. Men det problemet blir ikke vårt før til høsten!

Skrevet

Vær glad de får vikarer, du.

Alternativet er jo å holde stengt?

Anonymous poster hash: 43e15...6ba

Skrevet

Denne tiden av året er det mye sykdom, vær glad de har faste vikarer.

At vikaren som satte på gulvet og lekte ikke avbrøt leken for og hilse er helt ok, han var opptatt av barna, en av de andre voksne skulle fortalt deg hva han het og at han er vikar for xxx.

Tur er det nok og gå på en dag i uken, det er og ett sikkerhets spm om de føler for og gå på lange turer med vikarer eller om de bare er ekstra ute i bhg.

Skrevet

En 3 åring er da ikke småbarn

Jo. Hvis barnet har fylt 3 i 2017.

Anonymous poster hash: 5b425...13b

Skrevet

Det høres for meg ut som det er mye som irriterer deg med bhg deres. Eller er det bare irritasjon over sykefravær som gjør at du kommer med sure kommentarer til opplegget også?

Har jobbet mange år i bhg, og ja-det er sykdom blandt de ansatte. De er jo bare mennesker de også. Det som noen over her skriver; det er jo kjempebra at de setter inn vikarer. Det er ikke alltid like lett å få tak i.

Når det gjelder dette med turer er det helt innafor med en turdag på småbarnsavdeling. Om dette virkelig er et problem for deg burde du heller ta det opp med ped.leder på en samtale. Kan jo hende det er en logisk forklaring på dette, eller at de tar med seg det du sier og innfører flere turer👍🏻

Håper for deres skyld at bhg har mange andre gode kvaliteter, og at barna trives der.

Anonymous poster hash: 891e4...f2f

Skrevet

Hvordan er det i deres bhg? De har ofte de samme vikarene, men i dag satt det en mann i 20 årene på gulvet, reiser seg ikke for å hilse en gang! Slikt irriterer meg!

Og en ting til, hvor ofte gjør de noe i bhg deres? Her er de på tur 1 gang i uken, ellers er det i bhg. Er det lite? Barnet er 3 år og går på småbarn..

Da går du bort og hilser da! Du skjønner vel at nye vikarer har utrolig mye å lære og er veldig usikre. Dessuten er det en voksen som skal ut i garderoben, om han skal sprette opp og avbryte leken hver gang noen blir levert hadde det gått ut over barna som allerede er levert. Hos oss går tidligvaktek ut og tar i mot, da kan de andre konsentrere seg over ungene.

Er ikke bhgansatte sin skyld at det er sykdom. Vi går hele dagen og utsetter oss for smitte. Det er jo alltid smittsomt før sykdommen bryter ut, men om foreldre hadde holdt ungene hjemme lenge nok etter feks omgangssyken hadde ikke den spredd seg som brann i tørt gress. Vi har unger vi også som også blir syke, da må vi være hjemme.

Tur en gang i uka må være greit vel? Har du lest rammeplanen og alt vi skal gjøre i barnehagen? Med sykdom og vikarer er det ikke lett å gå tur heller.

Anonymous poster hash: 3902c...7b2

Skrevet

Har en på 3 1/2. Synes de er lite bemannet, de er to på 10-12 barn. Er faktisk imponert over hvor stabil arbeidsstokk de har, det er jo mye smitte.

To voksne damer på gruppa nå, de hadde også eldstemann for tyve år siden. Veldig fornøyd. Tur nesten hver dag.

Jeg har et vagt inntrykk av at kvalitet på barnehager har gått tilbake siste åra.

For tyve år sida ble ting tatt litt på sparket, og det var ikke så mye planer og papir, men jeg syns det var bedre. Litt mer varme og engasjement, og ikke så mye prosedyrer.

Men som sagt, veldig fornøyd akkurat nå, men det er mest pga disse to ansatte....

Skrevet

På denne tiden av året er det mye sykdom blant både barn og voksne i barnehagen. I tillegg har mange av de ansatte selv barn som blir syke av og til (eller ofte). Vær glad de setter inn vikarer (og attpåtil faste vikarer). Der jeg jobber settes det ikke inn vikarer i det hele tatt. 

På småbarnsavdeling går vi på på en fast tur i uka. Ofte går ikke turen lenger enn 5 min fra barnehagen fordi barna finner noe som de fatter interessen for. Vi har ikke som mål å gå lengst mulig. Og målet er ikke å komme seg fra A til B. Det er innholdet i turen som er målet. Ofte kommer vi oss ikke til B en gang :) 

Anonymous poster hash: 8ec80...b24
Skrevet

Her har de ofte de samme vikarene ved sykdom, men det er jo ikke alltid det går. Jeg er egentlig imponert over at personalet ikke er syke oftere. De har jo stadig vekk syke barn som venter på å bli hentet på fanget.

Ellers så gjør de noe stadig vekk selv om de bare er på tur en dag i uka. De har kor, tema for måneden som de fletter inn her og der, spesialopplegg for dem som går siste året, samlingsstunder, samefest, karneval, høstfest, Luciaopptog, bursdagsfeiringer og jeg vet ikke hva. Gutten min kommer hjem med ny kunnskap og nye sanger (og tullevarianter av nye sanger) hele tida.

Skrevet

Et tiltak de prøver å få til for å forebygge sykdom er feks karantenetiden det stadig klages på her inne. Tenk på det neste gang du sender en pjusk unge i barnehagen. Eller neste gang noen sender en unge som har spydd fordi "hun hostet/hadde for mye mat i munnen- det er ikke omgangssyka altså"!!! Det er ikke rart de blir smittet og syke.

Skrevet

Har en på 3 1/2. Synes de er lite bemannet, de er to på 10-12 barn. Er faktisk imponert over hvor stabil arbeidsstokk de har, det er jo mye smitte.

To voksne damer på gruppa nå, de hadde også eldstemann for tyve år siden. Veldig fornøyd. Tur nesten hver dag.

Jeg har et vagt inntrykk av at kvalitet på barnehager har gått tilbake siste åra.

For tyve år sida ble ting tatt litt på sparket, og det var ikke så mye planer og papir, men jeg syns det var bedre. Litt mer varme og engasjement, og ikke så mye prosedyrer.

Men som sagt, veldig fornøyd akkurat nå, men det er mest pga disse to ansatte....

2 på 10-12 store barn er faktisk bra bemanning,

Skrevet

Helt vanlig.

Vær glad de får vikar ved fravær du.

Tror du må justere forventningene dine litt. Hva mer enn «å være i bhg» mener du de skal gjøre?

Anonymous poster hash: 4193b...454

Skrevet

Sykemeldinger er litt kjedelig ja. Men sånn er det jo dessverre.

Hos oss fikk vi ny pedleder på avdelingen.. hun kom med sykemelding etter kort tid... utrolig kjedelig... så var hun av og pp sykemeldt og vi fikk null info før jeg kontaktet styrer! Så skulle hun plutselig langtidssykemeldes og når hun kom tilbake ble hun flyttet til en annen avdeling ig vi fikk ny pedleder! Nå vet jeg ikke hva hun slet med, men syns det er synd når det blir slik spesielt etter mye omrokkering av ansatte på akkurat den avdelingen! Men, nå fungerer alt! Mi blir 3 nå straks og går også på småbarn!

Ellers er det fast tur dag en dag i uka. Det er vel det som er normalen!? Ellers går de gjerne på gym (5min unna bhg i egen hall) 1 gang i uka! Det elsker ungene!

Skrevet

Helt vanlig.

Vær glad de får vikar ved fravær du.

Tror du må justere forventningene dine litt. Hva mer enn «å være i bhg» mener du de skal gjøre?Anonymous poster hash: 4193b...454

Hilse på foreldrene burde være ett minstekrav.

Anonymous poster hash: 119a0...7fe

Skrevet

Her er det også turdag en gang i uken,helt greit synes jeg.

Skrevet

Vær glad de har vikar og det er ingenting negativt med en stabil vikar. Godt han leker med barna.

Anonymous poster hash: ee183...18e

Skrevet

Hilse på foreldrene burde være ett minstekrav.

Er enig i det. Likevel er det ikke alltid virkeligheten er identisk med slik vi ønsker det burde være.

Hadde det vært en evig flom av mulig vikarer kunne man nok kun brukt de som gjorde en strålende jobb. Slik er det desverre ikke.

Anonymous poster hash: 4193b...454

Skrevet

Der er en del sykdom i vår barnehage også.

I barnehagen har de turdag en dag i uka, gymsal en dag, de er på skolen noen timer en dag ( hun er førskolebarn).

Anonymous poster hash: 8a581...5f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...