Gå til innhold

Har denne sykdomssesongen vært ekstra ille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare vi som har vært uheldige? Her har familien vært syke i en måned, med alt fra influensa, øreverk, til halsbetennelse og omgangssyke! Holder på å bli sprø.

Anonymous poster hash: 6ddff...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Det ene viruset etter det andre. I barnehagen har både unger og ansatte fått forskjellige virus på rundgang siden før jul. Virker som det begynner å roe seg nå da :) 

Anonymous poster hash: 1b3f0...237
Skrevet

Samme her. Laget nylig en tråd om at alle sykt barn dager er brukt opp.

Jeg har aldri opplevd maken.

Vært mer eller mindre syke siden desember.

Jeg er sliten, ungene er ennå ikke på topp og generelt grinete, jeg er flau ovenfor arbeidsgiver pga fravær og nå hangler kroppen min noe fryktelig selv.

Det er om å gjøre å bare overleve om dagen.

Anonymous poster hash: a1663...295

Skrevet

Har ikke hatt sykdom i hus på hele vinteren(eller det siste året egentlig). Har 3 barn i alderen 1-8 år.

Litt småsnufsing på de to eldste noen dager nå, først den ene så den andre. Og minstemann hadde feber i går, men i dag har alle vært friske og raske igjen.

Nå er jeg hjemme på dagtid(jobber kveld) med yngstemann, så trenger ikke sykt barn dager sånn sett, men har ikke hatt behov for å bruke de heller.

Nå har mine aldri vært plaget med sykdom, men siste året har det altså vært svært lite, bare såvidt litt forkjølelse. Føler meg svært heldig og takknemlig(bank i bordet!!)

Anonymous poster hash: 2345d...682
Skrevet

Her har barna hatt en kveld hver med feber ellers ingenting. Jeg har kun vært litt snufsete og tett i halsen denne uka, pga at jeg var kald ute forrige uke

Anonymous poster hash: 98fe8...985

Skrevet

Samme her. Laget nylig en tråd om at alle sykt barn dager er brukt opp.

Jeg har aldri opplevd maken.

Vært mer eller mindre syke siden desember.

Jeg er sliten, ungene er ennå ikke på topp og generelt grinete, jeg er flau ovenfor arbeidsgiver pga fravær og nå hangler kroppen min noe fryktelig selv.

Det er om å gjøre å bare overleve om dagen.

Anonymous poster hash: a1663...295

Skriver under denne. En underlig vinter, preget av virus og omgangssyke x flere. Sønnen min på 1 år, blir forkjølet i gjennomsnitt hver 14. dag, og det er ikke noen god følelse å ringe jobben.

Anonymous poster hash: 3e044...b5b

Skrevet

Jeg synes det er mye nå, jeg har elendig immunforsvar. Så jeg blir syk, hver gang det er noe. Og i vinter har det vært mye. Nå ligger både jeg og barna rett ut, med kraftig forkjølelse. Jeg går inn i andre uken nå.

Anonymous poster hash: 5abf6...7d9
Skrevet

Vi har hatt influensa og omgangssyken her i huset. Har ikke hatt noe av det tidligere. Har et barn som også har astma, så sykedagene flyr. Vi skal inn til barnelegen igjen neste måned, skal be om bekreftelse slik at vi kan søke om flere sykedager.

Anonymous poster hash: 12757...86e

Skrevet

Mye her også. Jeg har hatt tre egenmeldingsperioder og en sykemelding. Mannen har hatt en egenmelding og en sykemelding. Fire sykt barn-dager brukt.

Anonymous poster hash: 3b878...88a

Skrevet

Jaaa! Jeg var syk i hele desember med en skikkelig seig forkjølelse/bihulebetennelse. Akkurat nå har vi en med ørebetennelse, en med halsbetennelse og en med brannkopper! I januar var vi ikke så mye syke da 😜 Bra jeg har permisjon og slipper å bruke syke barn-dager!

Anonymous poster hash: b9c96...83f

Skrevet

Ja, det er den visst. Jeg har vært syk både før jul og etter, har ikke vært så mye syk så lenge jeg kan huske. Skikkelig gøy når sjefen bemerker at jeg har vært mye syk med hint om at jeg har skulket. I dag var hun på nytt kraftig forkjølet, måtte le litt inni meg da.

Anonymous poster hash: 7230f...5ec

Skrevet

Her har ingen vært syke på flere år, men i år har vi alle vært syke, og det i ca 10 dager hver. Nå virker det som eldste blir syk igjen, mens minste har sluppet ganske billig unna. Det som er rart er at bare to av fem har hatt samme viruset/bakterien, så en del forskjellige sykdommer som har kommet hit.

Anonymous poster hash: 99393...b29

Skrevet

Vi har ikke hatt mye sykdom. Mannen hadde en runde med forkjølelse eller influensa rett etter jul og så hadde et barn 2 dager med forkjølelse i høstferien og et barn en dag med hodepine og vond hals nå for en uke siden. Jeg har ikke vært syk siden før sommerferien. Ikke spessielt mye sykdom synes jeg.

Anonymous poster hash: cdafb...df5

Skrevet

Jeg fikk influensa 3. januar, en uke med feber, deretter hanglet veldig, fremdeles ikke bra. Så hva det enn er så er det jeg har hatt uvanlig tøft. Heldigvis ikke hatt noe av alt det andre som har gått, da, så det er jo noe ;)

Anonymous poster hash: 1fbba...fa3
Skrevet

20. Desember til 11. Januar har familien vært gjennom omgangssyke x 3 vannkopper x 3, blindtarmbetennelse, forkjølelse med feber x 2. Føles som jeg har vært mer borte fra jobb enn tilstede siste månedene.

Anonymous poster hash: d3fe3...3c2

Skrevet

Nei, igrunnen ikke. Minste har vært hjemme fra bhg én dag siden og sommer. Jeg hadde en runde influensa i høst og var hjemme én uke. Mannen har hatt én dag med litt feber og uvelhet før jul, og én nå i helga. Jeg er litt forkjøla, men ikke noe å være hjemme for. Jeg fryser lett og blir fort syk om været skifter, noe det har gjort de siste dagene. De to andre ungene har vært friske og raske

Anonymous poster hash: 0ca25...e98

Skrevet

Vi har ikke vært mye syk bare vært litt forkjølet stortsett.

Men akkurat på julaften så kastet han selvsagt ppp og nesten 40 i feber.

Han var vel syk i ca 5 dager før han ble frisk.

Så ble jeg syk noen dager,men ellers har vi holdt oss frisk.

Småen som har store mandler har ikke hatt halsbetennelse på minst 6 mnder,det burde nesten feires :P

Anonymous poster hash: 97cb3...7ec

Skrevet

2 av 3 barn har hatt én runde med omgangssyken ellers har vi vært friske hele vinteren. Én sykt barn dag til sammen siden august. Én i barnehage og to på skolen.

Anonymous poster hash: 4c064...f40

Skrevet

På ingen måte. Ikke for oss i alle fall. For oss er næringsrikt kosthold en viktig verdi og det gjenspeiler seg i at vi stort sett alltid er friske, både vi voksne og vårt barn på 2,5 år. Man kan ikke alltid skylde på uflaks. Det er mye man kan gjøre selv for å bygge opp immunsystemet. Det er ikke slik at det er tilfeldig hvem som blir syke

Anonymous poster hash: c1dd7...5d7

Skrevet

På ingen måte. Ikke for oss i alle fall. For oss er næringsrikt kosthold en viktig verdi og det gjenspeiler seg i at vi stort sett alltid er friske, både vi voksne og vårt barn på 2,5 år. Man kan ikke alltid skylde på uflaks. Det er mye man kan gjøre selv for å bygge opp immunsystemet. Det er ikke slik at det er tilfeldig hvem som blir syke

😂😂😂

Anonymous poster hash: 30177...d9f

Skrevet

😂😂😂

Anonymous poster hash: 30177...d9f

Hva ler du av? Hun har helt rett. Selv om ikke et godt kosthold kan garantere deg å ikke bli syk reduserer det risikoen.

Skrevet

Bank i bordet. Her har jeg ikke vært syk eller forkjølet siden mars. Men da hadde jeg akt fra desember til mars.

Anonymous poster hash: d9c44...99e

Skrevet

Har hanglet siden småtten startet i bhg i september. Han har så og si vært forkjølet siden han startet, men har heldigvis ikke hatt feber mer enn et par dager. Mannen min og jeg derimot, i tillegg til å gå for halv maskin så hadde vi omgangssyke i november og januar, nå er det tette bihuler på meg :( er skikkelig lei av å ikke ha energi og hangle på denne måten, men det kan jo bare bli bedre.... det værste er den dårlige samvittigheten ovenfor jobben, har en sjef som gir blanke f....og kan komme med små stikk man ikke vil høre, eier ikke forståelse for at man er sjuk.

Anonymous poster hash: 3e715...782

Skrevet

Hva ler du av? Hun har helt rett. Selv om ikke et godt kosthold kan garantere deg å ikke bli syk reduserer det risikoen.

La henne le i vei. Det sier mest om henne. Et næringsrikt kosthold er ikke nødvendigvis avgjørende, men det har positiv betydning i alle helsemessige sammenhenger.

Skrevet

Haha. Troll 😆

Anonymous poster hash: 3e044...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...