Gå til innhold

Spiser nesten ingenting, likevel står vekta stille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uka har jeg spist litt over 1000 kcal pr dag, der alt består av sunn mat. Vekta rikker seg ikke. Er ikke det rart? Hvor lang tid pleier det å ta før noe skjer?

Anonymous poster hash: 8052a...9c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel det som er problemet da.

Det hjelper sjeldent å sulte seg, i allefall i lengden.

Kan gå ned 2-3 kg på denne måten, men det er ikke den rette veien.

Prøv en periode å droppe karbohydratene istedenfor kcal. Du vil bli overrasket.

Du trenger ikke trykke i deg mengder med fett, men hold karbohydratene nede i under 20 g. Pr dag.

Dropp pasta, poteter, brød (hvete) og sukker.

Anonymous poster hash: 369a7...40b

Skrevet

1000 kcal er ikke så lite for en litt liten dame som ikke er spessielt aktiv men du kommer nok til å gå ned etter hvert om du fortsetter med det.

Anonymous poster hash: c5b08...bc7

Skrevet

1000 kcal er ikke så lite for en litt liten dame som ikke er spessielt aktiv men du kommer nok til å gå ned etter hvert om du fortsetter med det.

Anonymous poster hash: c5b08...bc7

Jeg er ikke så liten, er 175 høy og 67 kg. Står og går hele dagen på jobb. Har tidligere holdt vekten stabil på mer enn det dobbelte av kalorier. Forstår virkelig ikke at det skal være så vanskelig å gå ned. 

Hi 

Skrevet

Det er vel det som er problemet da.

Det hjelper sjeldent å sulte seg, i allefall i lengden.

Kan gå ned 2-3 kg på denne måten, men det er ikke den rette veien.

Prøv en periode å droppe karbohydratene istedenfor kcal. Du vil bli overrasket.

Du trenger ikke trykke i deg mengder med fett, men hold karbohydratene nede i under 20 g. Pr dag.

Dropp pasta, poteter, brød (hvete) og sukker.

Anonymous poster hash: 369a7...40b

Jeg spiser faktisk verken pasta, poteter, brød eller sukker, men ser at jeg har spist rundt 80 g karbohydrat pr. dag. Kan prøve å gå ned til 20. 

Hi

Skrevet

Kroppen går i sparemodus 👎🏽 Da forsvinner musklene dine, ikke fett

Anonymous poster hash: a77d0...acc

Skrevet

Jeg spiser faktisk verken pasta, poteter, brød eller sukker, men ser at jeg har spist rundt 80 g karbohydrat pr. dag. Kan prøve å gå ned til 20. 

Hi

Du skal ikke gå ned til max 20 karbohydrater om dagen, når du ikke veier så mye. Det er for de som er veldig overvektige og skal ned 20+, og det er ikke du

Anonymous poster hash: 32ef6...4e1

Skrevet

skal du bli bare knokkler og ben da? må være sopass med den høgda der.

Anonymous poster hash: 46e83...c85

Skrevet

Grunnen til at du ikke går ned er for at du er normalvektig. Jo tjukkere man er, jo fortere og lettere går man ned 😊

Sliter selv. Veier 56 og skulle gjerne gått ned 2 kg fett. Men det er vanskelig! Er mye mindre enn deg da,bare så det er sagt. Jeg er ikke bare skinn og bein 😊

Det spørs rett og slett om du bare må begynne å kjøre hardtrening. For regner med du ikke skal ned mange kg.

Anonymous poster hash: 96294...6ea

Skrevet

Du er jo i nedre del av normalvekt, og å slanke deg med 1000 kcal om dagen er virkelig ikke sunt. Hvis du mener at det er ok å innta så få kcal (og i tillegg klare å dekke dagsbehovet ditt) tenker jeg heller at du trenger hjelp.

Sånn jeg ser det trenger du absolutt ikke å slankes. Er du "dvask" i kroppen så tren heller. Ikke bli radmager med løs hud og minimalt med muskelmasse., det er ikke spesielt pent, da er det mye bedre å hive vekta, og trene styrke. Og så klart spise nok til at du ikke mister muskelmassen. Husk at også hjernen trenger fett, den består nesten bare av det og uten fett i kosten kan du fort bli syk, psykisk syk og den veien vil du ikke gå.

Få veiledning hos pt f.eks og tren deg til den kroppen du ønsker. Ikke ønsk deg en bestemt vekt. For lav vekt gir ikke stram og flott kropp, du blir slapp i hodet, kropp og hud og energien forsvinner samt vettet.. Dårlig konsentrasjon, svekket immunforsvar, hormonforstyrrelser og depresjon er noe av det du kan få av for lav vekt.

Anonymous poster hash: a0e48...7bb
Skrevet

Kjære trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil også oppfordre deg til å ta kontakt med ROS. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Ann Christin, admin

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...